Endelig i mål! ❤

Gleder meg til vi kommer dit dere er. Nå har lille blitt 2 uker, og hele huset står på hode [emoji14] Godt når de begynner å få litt døgnrytme, er så kjedelig å være våken på natta og sove på dagen.
Oi, denne kommentaren har gått meg hus forbi! Gratulerer så mye med lille mini [emoji173]️ Står alt bra til med dere? Forstår godt at man lengter litt til den tiden vi er inne i nå altså. Jeg syntes det var bare kaos de første ukene [emoji23]
 
Oi, denne kommentaren har gått meg hus forbi! Gratulerer så mye med lille mini [emoji173]️ Står alt bra til med dere? Forstår godt at man lengter litt til den tiden vi er inne i nå altså. Jeg syntes det var bare kaos de første ukene [emoji23]
Takk! [emoji5] Alt er bra, men jammen er det hektisk med 3 :p Blir kjekt med litt rutiner etter hvert :) Hvordan går det med dere?
 
6 MÅNEDER GAMMEL

Tenk det. Nå er det et helt halvt år (pluss fire dager) siden jeg fikk en liten bylt på brystet og endelig kunne kalle meg mamma [emoji173]️ Jeg har hele tiden vært "redd" for at jeg skulle ta dette for gitt, men jeg føler virkelig ikke at jeg gjør det. Det er SÅ ofte jeg tar meg selv i å bare tenke over hvor vanvittig heldige vi er som har fått verdens aller fineste lille gutt [emoji173]️ Jeg er så stolt og glad i den lille tassen at det nesten renner over [emoji23] Jeg unner virkelig alle mine kjære sliter-venner der ute å oppleve det samme. Det ER så fantastisk som man drømmer om!! [emoji7]

Jeg koser meg masse hjemme i permisjon med E. Det er selvfølgelig slitsomt og utmattende noen ganger også, men vår lille gutt gir meg så mye! Han er en skikkelig blidfis, og smilet er aldri langt unna selv når han er i dårlig humør. Han smiler stort sett til alle han ser, og han er veldig tålmodig når vi er på farta. Det er klart det er litt sutring og klaging iblant, men det er stort sett alltid av en grunn - sult, trøtthet, magevondt el.l. Og det må være lov. Han elsker generelt at det skjer ting rundt han, så han er glad i å være med overalt. Litt varierende hvor tålmodig han er i vogna hvis vi feks er på butikken da, men på armen hvor han kan følge med på alt, er det stort sett alltid bra [emoji23][emoji7]

For en måneds tid siden knakk han endelig rullekoden for alvor. Han rullet lenge fra mage til rygg uten problem, rett og slett fordi han mislikte veldig å ligge på magen [emoji14] Men nå som han kan rulle begge veier, trives han mye bedre på magen enn før. Han er aldri der vi la han når vi skal ta han opp [emoji14] Det kommer stadig vekk "ma-ma"- og "pa-pa"-lyder (ubevisste selvfølgelig), og han er veldig gira på å sitte og stå i fanget. Han tar sit-ups når han ligger på ryggen og løfter hodet godt opp i den stillingen [emoji14]

Vi begynte med smaksprøver på fast føde ved fire måneders alder. De første ukene syntes han det var superekkelt, men etter hvert falt mer og mer i smak. Nå spiser han stort sett frukt-/grønnsaksmos til lunsj og grøt til kvelds. Det er ikke alltid han spiser mye, men litt får vi alltid i ham. Det er gøy når vi finner noe han liker. Da blir han helt fokusert, gaper høyt og sier "mmm" når han får det i munnen [emoji173]️

Søvn er veldig varierende om dagen. For en uke siden var det helt krise noen netter. Masse sår gråt og mas, helt ulikt han. Men jeg så nå at han var på slutten av et utviklingstrinn på den tiden, så det kan godt hende det var derfor. Nå sover han i alle fall bedre, med 1-2 amminger i løpet av natta. Er stort sett klar for å stå opp kl 7-8, men B-menneske-mammaen prøver alltid å strekke det litt lenger [emoji23] Noen ganger funker det (som i går hvor jeg fikk han til å sove til kl 10 etter å ha vært våken en time :D ), men flest ganger ikke [emoji14] Det varierer sånn hvordan han sover mellom ammingene, så han vekker meg en del. Ellers hadde det jo ikke vært noe problem å stå opp ;)

I dag var vi på 6-månederskontroll hos legen på helsestasjonen. Han veide 7180 g og målte 68 cm. :) Atter en gang får vi skryt for at han er sterk og våken. Jeg må jo si at jeg ser det selv nå også, for han har feks en tremenning som er én måned yngre, og hun er den geléklumpen i forhold [emoji23][emoji85]

Jeg legger ved noen skrytebilder [emoji56][emoji173]️ Men det er fint om dere ikke quoter innlegget, for jeg kommer til å slette dem etter hvert :)
(Slettet.)
 
Last edited:
For en herlig oppdatering fra deg[emoji7][emoji7] Å for en fining altså, nydelige E[emoji170][emoji170] Sjarmør[emoji7][emoji7]

Så godt at dere koser dere og nyter[emoji173] Vel fortjent[emoji8]
 
For en utrolig koselig oppdatering og nydelig gutt [emoji173]️[emoji173]️
 
For en nydelig gutt og herlig oppdatering fra deg, Enkefalos❤️ Dette er deg så vel unt og det er godt å lese hvor mye du koser deg med lille E! Men at tiden går så fort da:wideyed: Føles som i går at du oppdaterte at han endelig var kommet til verden! Det er som de sier; tiden flyr så nyt hvert eneste øyeblikk med de små❤️
 
For en skjønn og blid gutt :) Nyt tiden med den lille!
 
Så nydelig han er. [emoji173] Og herlig og hyggelig oppdatering fra deg. Så godt å høre at du koser deg i mammarollen. [emoji4]
 
For en herlig gutt. Og en heldig gutt. Som har deg som mamma.

Kos dere videre.
 
Åh så herlig oppdatering! Fin gutt dere har ❤️
 
Så fin en liten gutt :Heartred
 
Dumme forumet har ikke varslet meg om innlegget ditt :shifty:
Men så det heldigvis nå, og for en herlig gutt dere har!!! ❤️ Og 6 mnd allerede :wideyed: Hvor ble de månedene av??
Blir glad og rørt av alt du skriver og må felle en liten tåre over at dere endelig kom ut på lykkesiden av livet ❤️ Vel fortjent!!
Kos dere masse videre!
 
For en herlig oppdatering fra deg[emoji7][emoji7] Å for en fining altså, nydelige E[emoji170][emoji170] Sjarmør[emoji7][emoji7]

Så godt at dere koser dere og nyter[emoji173] Vel fortjent[emoji8]
For en utrolig koselig oppdatering og nydelig gutt [emoji173]️[emoji173]️
For en nydelig gutt og herlig oppdatering fra deg, Enkefalos[emoji173]️ Dette er deg så vel unt og det er godt å lese hvor mye du koser deg med lille E! Men at tiden går så fort da:wideyed: Føles som i går at du oppdaterte at han endelig var kommet til verden! Det er som de sier; tiden flyr så nyt hvert eneste øyeblikk med de små[emoji173]️
For en skjønn og blid gutt :) Nyt tiden med den lille!
Så nydelig han er. [emoji173] Og herlig og hyggelig oppdatering fra deg. Så godt å høre at du koser deg i mammarollen. [emoji4]
For en herlig gutt. Og en heldig gutt. Som har deg som mamma.

Kos dere videre.
Åh så herlig oppdatering! Fin gutt dere har [emoji173]️
Så fin en liten gutt [emoji813]red
Så nydelig[emoji173].
Dumme forumet har ikke varslet meg om innlegget ditt :shifty:
Men så det heldigvis nå, og for en herlig gutt dere har!!! [emoji173]️ Og 6 mnd allerede :wideyed: Hvor ble de månedene av??
Blir glad og rørt av alt du skriver og må felle en liten tåre over at dere endelig kom ut på lykkesiden av livet [emoji173]️ Vel fortjent!!
Kos dere masse videre!
Tusen takk for alle de koselige kommentarene. Dere er så fine [emoji7] Det er helt utrolig at han allerede er et halvt år, ja. Jeg synes fortsatt det ikke var så lenge siden vi var midt oppe i prøvertilværelsen, så det er fortsatt sært at vi nå er i mål. Nå har vi fått babyen liksom. Mindblowing! [emoji33] Tenkte på det da jeg stod opp i dag faktisk. At her er jeg, og i senga mi, der ligger det en baby. Og han er vår. Bare vår! Sinnsykt! Haha..
 
Herlig oppdatering!! :D :D
 
Ja, det er mye å glede seg over for tida :D [emoji173]️ Hvordan er det med dere?

Det går veldig bra <3 Over all forventning! Hadde trodd at permisjonen skulle bli veldig travel og lite tid til kos, men vettu, jeg koser meg sååå!! Det tok tre nyfødte perioder til for at jeg skulle klare å bare kose meg og ikke stresse med "alt man skal gjøre" i permisjonsstiden. Alle mine tre har vært babyer som ikke har kunnet sove andre steder enn på meg (eller pappaen). Og tidligere ble jeg fort litt rastløs, men denne gangen har jeg virkelig klart å lande og bare nyte hun lille bunten. Det er allikevel travelt, men jeg er så forelska i den "lille" familien min. Og har overskudd til å klare og se det positive i kaoset vårt - tror de fleste som ser oss egentlig har lyst til å rygge i døra, haha!! :D :D Tror rett og slett at jeg er overlykkelig over å ha tre friske og herlige barn og føler meg sååå ferdig! Og det å kunne være hjemme første skoleår opplever jeg som gull verdt - masse tid til å følge opp og syntes at jeg og storebror har kommet hverandre litt nærmere igjen, svangerskapet dro oss litt fra hverandre, så nå er det heldigvis jubel igjen når mamma skal legge han <3
Dette ble mye kliss, men det er sånn det oppleves. Selv om jeg og mannen er langt fra kjærester om dagen. Minst to barn i senga til enhver tid og omtrent all kommunikasjon og beskjeder handler om disse små, men vi er vel begge inneforstått med at sånn blir det en stund fremover...
Men dere må jo få tre barn, Enkefalos - det er fasiten på lykke!! Haha!! :D :D :D
 
Det går veldig bra <3 Over all forventning! Hadde trodd at permisjonen skulle bli veldig travel og lite tid til kos, men vettu, jeg koser meg sååå!! Det tok tre nyfødte perioder til for at jeg skulle klare å bare kose meg og ikke stresse med "alt man skal gjøre" i permisjonsstiden. Alle mine tre har vært babyer som ikke har kunnet sove andre steder enn på meg (eller pappaen). Og tidligere ble jeg fort litt rastløs, men denne gangen har jeg virkelig klart å lande og bare nyte hun lille bunten. Det er allikevel travelt, men jeg er så forelska i den "lille" familien min. Og har overskudd til å klare og se det positive i kaoset vårt - tror de fleste som ser oss egentlig har lyst til å rygge i døra, haha!! :D :D Tror rett og slett at jeg er overlykkelig over å ha tre friske og herlige barn og føler meg sååå ferdig! Og det å kunne være hjemme første skoleår opplever jeg som gull verdt - masse tid til å følge opp og syntes at jeg og storebror har kommet hverandre litt nærmere igjen, svangerskapet dro oss litt fra hverandre, så nå er det heldigvis jubel igjen når mamma skal legge han <3
Dette ble mye kliss, men det er sånn det oppleves. Selv om jeg og mannen er langt fra kjærester om dagen. Minst to barn i senga til enhver tid og omtrent all kommunikasjon og beskjeder handler om disse små, men vi er vel begge inneforstått med at sånn blir det en stund fremover...
Men dere må jo få tre barn, Enkefalos - det er fasiten på lykke!! Haha!! :D :D :D

Ååå, så UTROLIG koselig å høre at du trives så godt som trebarnsmor!! [emoji173]️ Jeg angrer på at jeg ikke nøt det mer da mini var i den perioden hvor han bare ville sove i fanget mitt eller i armene mine. Jeg følte meg så fanget og var redd det var sånn det skulle bli for alltid. Men det ble jo ikke det, og nå savner jeg det så! Han her har jo ikke tid til kos lenger [emoji23] Så jeg skjønner godt at det har vært vanskelig for deg å nyte det før, jeg. Men så utrolig bra at du klarer å nyte det denne gangen :D I alle fall hvis det blir siste gangen...for det blir det? Eller? Eller?? :D :D ;)

Det er ikke så veldig mye tid for å være kjærester her heller, selv med bare én. Men om et par uker skal vi faktisk på hotell en natt for første gang bare jeg og mannen. Det blir SYKT digg!! ...og veldig trist å være vekke fra lille bebis [emoji23][emoji173]️ Men han klarer seg nok fint hos mormor og morfar. Bare merker at det skal bli SÅ godt for forholdet vårt å komme oss litt vekk og bare være oss to. [emoji173]️

Men haha, tre barn... Jeg tror vi er veldig fornøyde om vi skulle klare å få til to :D
 
Ååå, så UTROLIG koselig å høre at du trives så godt som trebarnsmor!! [emoji173]️ Jeg angrer på at jeg ikke nøt det mer da mini var i den perioden hvor han bare ville sove i fanget mitt eller i armene mine. Jeg følte meg så fanget og var redd det var sånn det skulle bli for alltid. Men det ble jo ikke det, og nå savner jeg det så! Han her har jo ikke tid til kos lenger [emoji23] Så jeg skjønner godt at det har vært vanskelig for deg å nyte det før, jeg. Men så utrolig bra at du klarer å nyte det denne gangen :D I alle fall hvis det blir siste gangen...for det blir det? Eller? Eller?? :D :D ;)

Det er ikke så veldig mye tid for å være kjærester her heller, selv med bare én. Men om et par uker skal vi faktisk på hotell en natt for første gang bare jeg og mannen. Det blir SYKT digg!! ...og veldig trist å være vekke fra lille bebis [emoji23][emoji173]️ Men han klarer seg nok fint hos mormor og morfar. Bare merker at det skal bli SÅ godt for forholdet vårt å komme oss litt vekk og bare være oss to. [emoji173]️

Men haha, tre barn... Jeg tror vi er veldig fornøyde om vi skulle klare å få til to :D

Jeg husker veldig godt den rastløsheten fra tidligere og har nå en skolegutt som ikke er fan av å kose med mammaen sin - tiden flyr og de vokser så himla fort så denne gangen skal jeg ikke gå glipp av noe kos!! :p For dette er siste gang!! :hilarious:

Jeg tror jeg kan huske den første natten borte fra storebror... Håper dere koser dere og husker på hvordan det er å bare være kjærester :)
 
7 MÅNEDER GAMMEL

Det har (naturlig nok) vært mye prat om lille E i det siste, men jeg må skrive litt om det derre hersens bekkenet mitt.. [emoji14]

For drøyt et år siden var jeg hos legen for første gang pga bekkenet. Møtte jo mye motstand der, og ikke før i februar, ble jeg 100 % sykmeldt. Hun fikk meg hele tiden til å føle at jeg var hysterisk og ikke hadde "vondt nok". Så var jeg jo hos en fysio som bare kunne tilby en type trening som jeg etter hvert forstod at ikke var helt det beste for et bekken som var slarkete. Ga meg med treningen der en måneds tid før fødsel, tror jeg.

Så fødte jeg, og bekkenet var fortsatt vondt. Hadde en liten periode hvor det var bedre, men så ble det verre igjen. Begynte å trene hos fysio igjen, og jeg syntes det ble litt bedre. Måtte en tur til legen for å fornye henvisninga til fysio, og da møtte jeg veldig lite forståelse. Hun ville egentlig ikke gi meg en ny henvisning, for "bekkenløsning går jo over av seg selv til slutt". Fikk fullstendig bakoversveis, for der satt jeg og tenkte at jeg var FLINK som var kommet i gang med trening igjen og gjorde noe proaktivt. Fikk til slutt henvisning, men med beskjed om at jeg ikke kom til å få flere..

Så følte jeg igjen at treningen gjorde vondt verre, og da var jeg drittlei av å ikke få skikkelig hjelp. Hamasita ga meg et tips mens jeg var gravid, om en fysioterapeut/osteopat i nærheten som er flink med problematikk rundt svangerskap, men dum som jeg var, så dro jeg ikke dit. Nå var det imidlertid ingen tvil: jeg skal ha time hos henne!!

Jeg sluttet med fysiotrening igjen, og på mandag var jeg endelig på time hos oesteopaten. Hun var supergrundig og gikk gjennom alt av sykehistorie, prøverhistorie osv. For første gang møtte jeg forståelse for smertene jeg lever med - hun mente det var helt unormalt å fortsatt ha vondt 7 mnd etter, og hun syntes jeg var i overkant TØFF når det kom til smerte (ikke pingle som legen min har fått meg til å føle meg). For en lettelse å finne noen som erkjente problemene mine og som VILLE hjelpe!

Hun undersøkte meg fra topp til tå, og fant først ut at når jeg står rett opp og ned, så står jeg bare på det venstre benet. Avlaster mao høyresiden fordi det er der det som oftest er vondt. Så fant hun en hevelse bak i korsrygg/bekkenleddene da hun fikk meg til å sitte på benken. Jeg glemte å spørre hva den kom av. Hun fant også en stor skjevhet i symfysen som hun mente kunne være grunnen til problemene mine. Min fysioterapeut sa "symfysen behandler jeg ikke, for det blir for intimt". ER DET MULIG?!?! Det går jo ikke an hvis problemet kan ligge der?? I tillegg fant oesteopaten nå masse spenninger i musklene rundt hele bekkenområdet, og hun hadde ikke vanskelig for å tro på at jeg har vondt.

Hun fikk "knekt" løs skjevheten i symfysen, og hun knadde og trykte på meg til benken var helt våt av svette fordi det var så vondt [emoji23] Men følelsen da jeg gikk ut derifra, var helt syk! Det var akkurat som om hun hadde oljet hele hofte- og bekkenområdet, for nå kunne jeg endelig bevege hofter og bekken som normalt!! I tillegg var jeg letta til tårer over å endelig finne noen som har peiling og som kan hjelpe meg.

Jeg skal tilbake dit til uka for mer behandling og for å få treningsprogram. Har hatt mye vondt etter behandlingen på mandag, spesielt i symfysen, men det var jo ikke akkurat overraskende. Egentlig trodde jeg jeg skulle ha mer vondt, for hun kom til noen dype muskler som var helt INSANE anspente og vonde. Men jeg er så glad, så glad, så glad!! Det virker akkurat nå helt utenkelig å ikke skulle ha vondt, så det føles helt crazy at hun her mener hun kan få meg smertefri til slutt. Bare det å gå tur rolig, gjør vondt liksom. Jeg tør ikke en gang tenke på hvordan formen min ville vært hvis jeg hadde reist til henne i svangerskapet [emoji85]

Så nei, jenter. Dagens moral: stå på ditt og ikke gi deg!! Jeg innså det til slutt selv også.. [emoji849]
 
Back
Topp