Endelig i mål! ❤

STRAKS 9 MÅNEDER GAMMEL

Hjelpes, så dårlig jeg er blitt på å oppdatere dagboka mi her inne. Spesielt førjulstida og jula har vært utrolig hektisk, i tillegg til at vi alle tre gikk ned for telling med skikkelig forkjølelse, så det har ikke blitt tid til noe særlig forum :/ Jeg merker at jeg savner skikkelig å henge her inne. Forumet (spesielt prøverforumet og assistert selvfølgelig) har vært en så stor del av livet mitt de siste årene, og det har uten tvil vært en av faktorene som har holdt meg i vater mens det stod på som verst. Men jeg abonnerer jo på dagbøkene til de jeg kjenner best til, så jeg får stort sett med meg det viktigste. Har bare så lite tid til å legge igjen spor :/

Uansett. Godt nytt år, alle sammen!! [emoji173]️ Jeg kan ikke vente med å ta fatt på det nye året. Det er morsommere enn noen gang å være mamma og få følge utviklingen til lille E. Han krabber i racerfart om dagen, og det har gitt oss en mye mindre sutrete og mye mer happy unge. Han ELSKER at han kan komme seg rundt stort sett som han vil [emoji7] I jula har han begynt å reise seg mye på knærne, og de siste par dagene har han dratt seg opp på føttene flere ganger også. Tiden med masse rot på stuebordet, er definitivt snart over [emoji23] Jeg føler jeg har sagt at "nå begynner det å bli morsomt" mange ganger allerede, men det er jo sant. Dette blir bare bedre og bedre. Jeg er så glad for at vi aldri ga opp [emoji173]️

Så er det bekkenet mitt da. Jeg var veldig optimistisk etter første besøk hos osteopaten, men behandlingen gjorde at jeg fikk mer smerter enn jeg hadde før jeg var hos henne. Skjevheten i symfysen var også tilbake. Derfor fant vi ut at jeg måtte behandles mer konservativt. Hun trykket på en del nervepunkter, og jeg fikk akupunktur (som ikke ga noe resultat). Hun fant ut at på en skala fra 1-5, var styrken til min "knipemuskulatur" en 1er [emoji849] Og jeg som har hatt knipeapp og allting og egentlig følt at jeg har knepet mye. Så leksa ble å knipe 5 sek x 5 4-5 ganger om dagen.

På det neste besøket, fikk jeg noen øvelser jeg skulle gjøre. Og på besøket etter det igjen, sjekket hun bekkenbunnsmuskulaturen igjen, og nå fikk jeg en 3'er :D I tillegg var hun kjempeimponert over hvor sterk jeg var blitt i musklene i nedre mageregion (de som jeg hadde fått øvelser for). Det var sinnsykt deilig å endelig få noen positive tilbakemeldinger!! Jeg fikk tre nye øvelser og skal tilbake i midten av januar.

Dessverre gjør det vondt i symfysen å gjøre et par av de nye øvelsene. Hun ga meg streng beskjed om å ikke gjøre øvelsene hvis de er vonde, så nå har jeg sendt henne en melding for å høre om jeg skal droppe de nye helt eller om hun vil gi meg noen andre. De gamle øvelsene gjør jeg uansett fortsatt.

Jeg har hatt mye vondt igjen nå i jula. Vet ikke helt hva det er som trigger det, men det har jo vært en del farting hit og dit og mye forberedelser til jul. Og så har jeg bært litt mer enn jeg burde. Jeg har ikke fått opprettholdt treningen like godt heller, så vi får se om det bedrer seg nå som vi skal inn i vanlige rutiner igjen :)

Uansett. Jeg er fortsatt veldig veldig glad for å ha kommet til ei som kan sakene sine. Jeg har fortsatt trua på at jeg skal bli frisk til slutt. Drømmer lengselsfullt om den derre joggeturen i skogen...

Her er vi en morgen for noen uker siden. [emoji7] Helst svar uten å quote, for jeg kommer som vanlig til å fjerne bildet etter hvert [emoji56]
Slettet.
 
Last edited:
Her har jeg ikke fått oppdatert meg på en stund ser jeg! Men godt å høre at du kom deg til en osteopat istedenfor en hersens fysio. Jeg og gikk til osteopat under svangerskapet for å få bukt med alt for stram bekkenbunnsmuskulatur, symfysevondt og generelt stiv muskulatur i ryggen. Det hjalp masse, og min erfaring er at man bare må ta saken i egne hender og kjøre på! Jeg har en god fastlege, men velger likevel å betale for å gå til behandling privat på en klinikk i nabobyen, for det offentlige i sånne settinger har jeg ikke så gode erfaringer med..

Håper du har blitt bedre i bekkenet etter behandlinger i hvert fall og at alt står bra til med lillegutt! Nyt førjulstiden og ha en riktig god jul når den tid kommer[emoji173]️

Kjenner meg igjen i å ikke få oppdatert seg så ofte på forumet lenger [emoji85] Så bra å høre at du også har god erfaring med osteopat! Har tro på at vi med tid og stunder skal komme i mål med mitt bekken også :) Det er verdt hver krone å gå privat!!

Håper alt står bra til der også [emoji173]️[emoji173]️ Hvor ligger du i løypa nå? Jeg er så lite oppdatert for tiden, men du har fått babyen, ikke sant? Eller er det like før? [emoji85]
 
Godt nytt år!!! [emoji322]

Så skjønne dere er, finingene. [emoji9] Det blir bare mer og mer moro, men også litt rart at noen kapitler/epoker tar slutt. Så hver periode har sin sjarm synes jeg. [emoji4] Og det er jo så deilig med nyttårsaften med drømmer om et nytt år som mamma og kun tanker om et hverdagsår med vanlig utvikling og hverdagsøyeblikk med tassen, istedenfor enda et år uten å ha blitt mamma. A4 kjernefamilie kan være ganske så magisk. [emoji16]
 
Koselig bilde [emoji7][emoji173]️ så fine! Godt nyttår til dere to [emoji8]
 
Så fine dere to er ❤️ Han ligner på mammaen sin i hvert fall :joyful:

Videre lykke til med bekkenet. Det skal nok bli bra til slutt når du legger så bra innsats i rehabiliteringen!
 
Godt nyttår til dere[emoji173] Og nydelig bilde av dere to [emoji7][emoji7][emoji7]

Kjedelig med bekkenet, håper du snart blir bra[emoji8][emoji4]
 
Godt nyttår kjære deg. Tenk, 9 måneder som mamma allerede! ❤️
 
Kjenner meg igjen i å ikke få oppdatert seg så ofte på forumet lenger [emoji85] Så bra å høre at du også har god erfaring med osteopat! Har tro på at vi med tid og stunder skal komme i mål med mitt bekken også :) Det er verdt hver krone å gå privat!!

Håper alt står bra til der også [emoji173]️[emoji173]️ Hvor ligger du i løypa nå? Jeg er så lite oppdatert for tiden, men du har fått babyen, ikke sant? Eller er det like før? [emoji85]
Tenker at det er helt vanlig å ikke bruke like mye tid på forumet nå som før våre små kom :)

Her er Lillemor straks 2 mnd, så vi koser oss som bare det om dagen. Synes det er ganske sykt at det har gått så fort da. Vil at hun skal være liten baby hele tiden jeg❤️
 
Godt nytt år!!! [emoji322]

Så skjønne dere er, finingene. [emoji9] Det blir bare mer og mer moro, men også litt rart at noen kapitler/epoker tar slutt. Så hver periode har sin sjarm synes jeg. [emoji4] Og det er jo så deilig med nyttårsaften med drømmer om et nytt år som mamma og kun tanker om et hverdagsår med vanlig utvikling og hverdagsøyeblikk med tassen, istedenfor enda et år uten å ha blitt mamma. A4 kjernefamilie kan være ganske så magisk. [emoji16]

Tusen takk [emoji7] Ja, hver periode har helt klart sin sjarm. Jeg satt og pakket vekk litt gammelt tøy her om dagen, og der var det noen 50- og 56-bodyer, og da ble jeg nesten litt lei meg over at han har vokst ut av dem [emoji85] Men så minte jeg meg selv på alle problemene vi hadde den perioden og hvor deilig det er å være det vi er i dag, så da var det ikke så fælt allikevel [emoji23]

Veldig veldig deilig med et nytt år hvor man er mamma [emoji7] Elsker A4-livet.
 
Koselig bilde [emoji7][emoji173]️ så fine! Godt nyttår til dere to [emoji8]
Tusen takk [emoji173]️ Godt nytt år til deg og mini i magen også [emoji7]
 
Så fine dere to er [emoji173]️ Han ligner på mammaen sin i hvert fall :joyful:

Videre lykke til med bekkenet. Det skal nok bli bra til slutt når du legger så bra innsats i rehabiliteringen!

Takk for det [emoji7] Det er veldig hyggelig å høre du sier det, for stort sett alle sier han ligner på mannen [emoji849][emoji12] Men jeg ser mye av meg selv i han jeg og, så de kan si hva de vil [emoji23]
 
Godt nyttår til dere[emoji173] Og nydelig bilde av dere to [emoji7][emoji7][emoji7]

Kjedelig med bekkenet, håper du snart blir bra[emoji8][emoji4]
Tusen takk, og godt nytt år til deg også [emoji173]️ Ikke lenge igjen for deg nå :D
 
Godt nyttår kjære deg. Tenk, 9 måneder som mamma allerede! [emoji173]️
Godt nytt år til deg også [emoji7] Ja, tenk at han veldig snart har vært like lenge utenfor magen som inni. Sykt å tenke på! Nå skal endelig du få oppleve det også. Det er så gøy!! :D
 
Tenker at det er helt vanlig å ikke bruke like mye tid på forumet nå som før våre små kom :)

Her er Lillemor straks 2 mnd, så vi koser oss som bare det om dagen. Synes det er ganske sykt at det har gått så fort da. Vil at hun skal være liten baby hele tiden jeg[emoji173]️

Jepp, det er rett og slett ikke så mye tid til denslags når man er i babybobla. Bare å prøve å godta [emoji14]

Åå, tenk at hun er 2 mnd allerede!! Gratulerer så mye [emoji7][emoji7] Tiden går helt ekstremt fort når man blir mamma, så det er bare å suge til seg alt mens man kan.
 
Takk for det [emoji7] Det er veldig hyggelig å høre du sier det, for stort sett alle sier han ligner på mannen [emoji849][emoji12] Men jeg ser mye av meg selv i han jeg og, så de kan si hva de vil [emoji23]

Jeg synes også han er kjempelik deg!
 
9 MÅNEDER GAMMEL

Fru Dato-Husker er kjapt innom for å juble høyt over at hun endelig er mamma på dagen da hun mistet sin aller første spire i uke 12 for 4 år siden. Herregud, 4 år siden. [emoji33] Er det virkelig så lenge siden?? Føles på en måte som i går, samtidig som det føles som det var i et annet liv. Mistet jo mange ganger senere også, men de gangene var det så tidlig. Med den første spira rakk vi å tenke langt, langt frem i tid, forberede oss på å bli foreldre, fortelle omverdenen om det. Fy fader, så tøft det var. Tror det er den tyngste tiden i prøverhistorien min faktisk, frem til opprinnelig termin i august 2014.

Men nå! Nå har vi verdens herligste lille gutt, og jeg har aldri elsket noen så høyt og inderlig som jeg elsker han, og jeg ville aldri vært han foruten. Det er en klisjé, men det er så sant. Jeg får sommerfugler i magen og det bruser i hjertet mitt når jeg tenker på han. Og jeg savner han når han sover, og jeg gleder meg alltid til neste dag sammen med han. [emoji173]️ Det var så innmari verdt alt strevet [emoji7] Vi er så himla heldige at jeg har ikke ord!

Ok, ned på jorda igjen nå, Enkefalos [emoji28] Må bare også nevne at jeg var hos osteopaten igjen i dag. Hun er så god [emoji173]️ Var litt redd hun skulle bli negativ fordi jeg har hatt en del vondt i det siste, men hun er fortsatt optimist. Fikk noen litt snillere øvelser, så håper vi det hjelper. Og knipestyrken er nå på 4 av 5 (3 sist gang og 1 første gangen), så det går rette veien :D Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet og ha trua på at jeg blir smertefri til slutt :)

(Slettet)
 
Last edited:
Back
Topp