⭐️ Den store utstyrstråden ⭐️

Brystpumpe - kjøpe før fødsel, eller vente til etter..?

Hadde komplikasjonsfri amming sist, "trengte" den ikkje før han var 4-5 mnd og eg skulle ha ein kveld minus baby. Men sikkert "kjekt å ha"..? Tenker då ei heilt enkel manuell pumpe, typ Avent.

Og MME. Kjøpe inn og ha på lur, i tilfelle?
 
Brystpumpe - kjøpe før fødsel, eller vente til etter..?

Hadde komplikasjonsfri amming sist, "trengte" den ikkje før han var 4-5 mnd og eg skulle ha ein kveld minus baby. Men sikkert "kjekt å ha"..? Tenker då ei heilt enkel manuell pumpe, typ Avent.

Og MME. Kjøpe inn og ha på lur, i tilfelle?
Jeg kommer nok i hvert fall til å kjøpe inn en enkel manuell pumpe, og noen bokser ferdigblandet mme. :)
 
Brystpumpe - kjøpe før fødsel, eller vente til etter..?

Hadde komplikasjonsfri amming sist, "trengte" den ikkje før han var 4-5 mnd og eg skulle ha ein kveld minus baby. Men sikkert "kjekt å ha"..? Tenker då ei heilt enkel manuell pumpe, typ Avent.

Og MME. Kjøpe inn og ha på lur, i tilfelle?

Jeg har 2 elektriske fra før fødsel med nr 1. Jeg hadde i utgangspunkt ikke bruk for dem, men etter at han sugde meg til blods og amming var et mareritt så var pumpa redningen. Klarte å få sårene til å Gro og jeg kunne bare gi melka rett på flaska.
 
Brystpumpe - kjøpe før fødsel, eller vente til etter..?

Hadde komplikasjonsfri amming sist, "trengte" den ikkje før han var 4-5 mnd og eg skulle ha ein kveld minus baby. Men sikkert "kjekt å ha"..? Tenker då ei heilt enkel manuell pumpe, typ Avent.

Og MME. Kjøpe inn og ha på lur, i tilfelle?

Etter.

Planen var 2 bokser ferdig MME her før fødsel, i tilfelle behov. Koster deg 20 kr. Flasker får man jo gratis i babypakker om man ikke har :) Blir nok å kjøpe inn litt uansett når hun kommer, tenker jeg. Greit å ha.
 
Jeg har kjøpt pumpe, men jeg har ikke hatt ammeproblemer med de to andre og satser derfor på at det går bra også denne gangen - og at pumpe kan avlaste litt.

Ikke hatt mme i hus stort før det ble nødvendig supplement til amming, men et par bokser ferdig blandet er ikke dumt. Min eldste ble født sulten og fikk mme fra kopp på sykehuset mens jeg ventet på melken. Gull verdt. Vi fikk med oss en boks hjem som var veldig god å ha.
 
Har fått meg bbhugme pute av mamma siden jeg sliter med bekkenløsning og er virkelig storfornøyd[emoji7] Det beste er at den kan jo nesten brukes til alt! Har ikke prøvd å lage donut og ligge på magen enda for det blir nok for mye underholdning for samboern når vi skal legge oss[emoji23]
 
Jepp, det er så individuelt, både hva gjelder foreldre og barn.

Her flyttet eldste inn på eget rom ved 6 ukers alder. Jeg synes det var så ubehagelig å holde mannen våken om natten, han skulle på den tiden opp i 05-06 tiden. Fra det øyeblikket han fikk eget rom, sov han rundt og det var da velsignet så det holdt. Aldri noe nattevåk med han, foruten få unntak ved sykdom/vaksinering ol.

Andremann flyttet vi ikke før hun var 7-8 mnd gammel, rett og slett fordi vi ikke hadde rom til henne. Da vi fikk det, og flyttet henne, sov hun også rundt fra første natt. Jeg er overbevist om at hun hadde sovet rundt lenge før hvis hun hadde flyttet før. Derfor kommer jeg til å prøve flytte også tredjemann ut av mitt soverom så fort som mulig, om ikke for annet så for å teste "teorien" min. Jeg har alltid sovet best på eget rom selv, og helst uten at noen tafser på meg, enten det er mann eller barn. :p

Vi har samme erfaring med våre to. Både de små og jeg sov mye bedre på hvert vårt rom. Første kastet vi ut etter 6 uker, andre fikk bare 3 uker sammen med oss [emoji23]. Jeg våkner av hvert minste grynt, og så må jeg se om lille er våken. Da våkner lille fordi jeg beveger meg. Og så har vi det gående...
 
Brystpumpe - kjøpe før fødsel, eller vente til etter..?

Hadde komplikasjonsfri amming sist, "trengte" den ikkje før han var 4-5 mnd og eg skulle ha ein kveld minus baby. Men sikkert "kjekt å ha"..? Tenker då ei heilt enkel manuell pumpe, typ Avent.

Og MME. Kjøpe inn og ha på lur, i tilfelle?
Jeg har en medela swing fra forrige gang da vi hadde litt startvansker når jeg var så dårlig at jeg måtte pumpe i begynnelsen. Svigerinna mi låner den foreløpig men får den tilbake før fødsel.

Hadde en manuel fra avent før fødselen sist men den ble for tungvint når jeg hadde så mye melk og måtte gi alle måltider fra flaske første to ukene
 
Denne har jeg også lyst på men sambo mener vi klarer oss med babybjørn vi har fra før. [emoji23][emoji85]
Da får du smelle tilbake at det er ikke bra for babyens hofter og rygg å henge og dingle etter skrittet, så får du nok viljen din. ;)
 
Da får du smelle tilbake at det er ikke bra for babyens hofter og rygg å henge og dingle etter skrittet, så får du nok viljen din. ;)

Signerer. Baby Bjørn er no-no.
Det var et godt argument.

Sist brukte vi den jo strengt talt ikke så mye. Ble brukt på tur til Hellas når han var 4 og 6 mnd men ellers var det stort sett vogn som gjaldt

Takk for gode argumenter
 
Se så - da var både bilstol, trille, vogn, babycall mm. i hus. I går handlet jeg også litt på apoteket; myke engangskluter, sårsalve, termometer mm.

Nå mangler bare møbler til barnerom, som jeg ikke kjøper før jeg flytter, stellebord og litt mer tøy ol. Får ta det litt etter litt den siste tiden.
 
FERDIG :D

Tapeten hentet, sengen hentet fra Bergen (og må visst bare vaskes), madrass + annet tilbehør bestilt fra Danmark. Kommode, klesoppheng, hyller, lampe, stol, litt småpynt, saueskinn, rammer, sengehimmel, tepper, bamser, dyne med sengesett, klær med mer står klart til å puttes inn på rommet hennes :)

Bilstolen står ferdig i bilen med speil og solskjerming på vinduene!

Vognen er klar med bagen montert på. Saueskinnet har vi på sykehuset, men den skal oppi etterhvert da. Bilstoladaptere ligger i bilen. Og sportsdelen er pakket ned til senere bruk. Myggnett, regntrekk, vognposer og annet er klart.

Lekegrind, lekematte, vippestol og andre småting står klart.

Til stell har vi stellematte, underlag, kremer, bleier, bøtte.. Ja og mye mer :)
 
FERDIG :D

Tapeten hentet, sengen hentet fra Bergen (og må visst bare vaskes), madrass + annet tilbehør bestilt fra Danmark. Kommode, klesoppheng, hyller, lampe, stol, litt småpynt, saueskinn, rammer, sengehimmel, tepper, bamser, dyne med sengesett, klær med mer står klart til å puttes inn på rommet hennes :)

Bilstolen står ferdig i bilen med speil og solskjerming på vinduene!

Vognen er klar med bagen montert på. Saueskinnet har vi på sykehuset, men den skal oppi etterhvert da. Bilstoladaptere ligger i bilen. Og sportsdelen er pakket ned til senere bruk. Myggnett, regntrekk, vognposer og annet er klart.

Lekegrind, lekematte, vippestol og andre småting står klart.

Til stell har vi stellematte, underlag, kremer, bleier, bøtte.. Ja og mye mer :)
Phew! Bra jobba:)
 
Vogn i hus. Den grå Skip*Hop’en passet jo bra også - så den kombinert med Bugaboo organizer tror jeg blir det jeg satser på som nok til stell og ymse sånn i første omgang. Må ha en stelleveske tenker jeg, men jeg stresser ikke med det.

CE96125A-9493-4A30-8C37-C15A09301514.jpeg 61729501-BDBD-498A-ABB0-9D9E87911496.jpeg 29A60341-36C7-41FC-9ACF-6D189FA41423.jpeg
F8D7F604-99AD-4F54-86EA-8EA0D8AE1A78.jpeg
 
Har prøvd å involvere samboeren i shoppingen ved at han kan kan være med å bestemme farge. Resultatet er at vi tar den kjedeligste fargen i alt. :bored:
 
Har prøvd å involvere samboeren i shoppingen ved at han kan kan være med å bestemme farge. Resultatet er at vi tar den kjedeligste fargen i alt. :bored:

Ikke gjør det da!! Hehe. Veldig fort gjort, me know. Safe.

Trumf i alle fall igjennom farge på bilstol - en stor fordel at den ikke er sort og går «i ett» med interiøret i bilen.
 
Ikke gjør det da!! Hehe. Veldig fort gjort, me know. Safe.

Trumf i alle fall igjennom farge på bilstol - en stor fordel at den ikke er sort og går «i ett» med interiøret i bilen.
Virker som Maxi-Cosi er litt kjedeligere i fargene enn den fine BeSafen du har kjøpt. :shifty:
 
Back
Topp