⭐️ Den store utstyrstråden ⭐️

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Her kan vi diskutere babykjøp, legge ut hva vi handler etterhvert og planlegge utstyret vi trenger til augustspirene våres ❤️ Er vel ikke bare jeg som har hodet fullt av babytanker?
 
Kan begynne jeg da (om jeg tørr røpe for mye) :p Etter 2,5 års prøving har vi MYE klart, veldig mye. Og det er helt ærlig lite vi mangler tross av at dette er førstemann :hilarious:

Vi har babyens første seng:

BCC70642-AF9B-423C-9221-F8B28CC5D4A7.jpeg

Vogn (Phil and Teds smart lux m/bag), men kjøper nok en babyjogger city elite etterhvert :)

DE4AF45E-CF69-4FC9-93D6-6035EF1B89AD.jpeg DB740F7D-4EB0-47D8-B6DE-F649194A5808.jpeg

Til uken skal jeg hente Maxi-cosi cabriofix jeg har kjøpt fra ei venninne. Og av annet har vi:

- Klær i massevis fra 50 til 74 inkl en del ull
- Stellematte med underlag
- Dyne med sengesett
- Diverse tepper
- Bamser osv
- Bæresjal og bæresele
- Babynest
- Babybjørn vippestol
- Stelleveske
- Vognposer, både Voksi City og Move
- Annet utstyr til vognen
- Saueskinn, lekematte
 
Tror vi har det meste. Er bare 2 år siden forrige kom :) Noe må vi nok ha, siden det er litt forskjellig behov på sommerbaby vs. vinterbaby, men det er veldig lite. Var veldig utstyrsopptatt med første da, denne gangen så kjenner jeg ikke så på det....foreløpig :p
 
Eneste utstyr jeg har (utenom klær) er to stoler. En hokus pokus stol og en Stokke tripp trapp :) venter med seng og vogn til våren. Men vet at jeg vil ha bedsidecrib ;) skal kjøpe alt brukt, da jeg synes det er svimlende summer på nytt utstyr, og vi (les jeg) er utrolig glad i gjenbruk :)
 
Tror vi har det meste. Er bare 2 år siden forrige kom :) Noe må vi nok ha, siden det er litt forskjellig behov på sommerbaby vs. vinterbaby, men det er veldig lite. Var veldig utstyrsopptatt med første da, denne gangen så kjenner jeg ikke så på det....foreløpig :p

Man er vel mer opptatt av dette med førstemann enn de neste ;) Nå mangler vi kun litt tøy i blått/rosa (og sløyfe om vi får jente), stelleutstyr og noen småting :)

Eneste utstyr jeg har (utenom klær) er to stoler. En hokus pokus stol og en Stokke tripp trapp :) venter med seng og vogn til våren. Men vet at jeg vil ha bedsidecrib ;) skal kjøpe alt brukt, da jeg synes det er svimlende summer på nytt utstyr, og vi (les jeg) er utrolig glad i gjenbruk :)

Blir spennende etter jul da :) Kjøpt mye brukt, også mye ull. Litt av begge deler tenker jeg ;)
 
Har kjøpt bilstol, bilstolpose, bæresele, flaskesterilisator, stelleveske, en del bodyer og tøy fra str 50-80 og noen bamser.. Vi har sprinkelseng stående hos min mor, og får mest sannsynlig den vognen vi ønsker oss av hun og samboeren hennes. Vi har babydyne klar og arver masse leker fra niesen vår.. I tillegg arver vi sengekant om vi ønsker det, stellematten som ble brukt en gang eller to, og hva ellers vi ønsker å ta imot etterhvert:)
 
Har kjøpt bilstol, bilstolpose, bæresele, flaskesterilisator, stelleveske, en del bodyer og tøy fra str 50-80 og noen bamser.. Vi har sprinkelseng stående hos min mor, og får mest sannsynlig den vognen vi ønsker oss av hun og samboeren hennes. Vi har babydyne klar og arver masse leker fra niesen vår.. I tillegg arver vi sengekant om vi ønsker det, stellematten som ble brukt en gang eller to, og hva ellers vi ønsker å ta imot etterhvert:)

Ikke bare jeg som har litt vel mye klart såpass tidlig nei ;) Hvilken vogn tenker dere på?
 
Ikke bare jeg som har litt vel mye klart såpass tidlig nei ;) Hvilken vogn tenker dere på?

2,5 år som prøvere, og en fremtidig mamma som er litt vel glad i nettshopping og gode deals resulterer i at jeg har full kontroll på hva jeg ønsker meg og vil ha av utstyr :p

For vår del er det Stokke Trailz som står høyest på lista. Vi er begge mellom 180-184cm, hvor jeg er høyest, og for meg er det viktig med en vign som gir nærhet + at mannen sliter med ryggen så er viktig at han ikke må bøye seg for mye for å løfte/legge barnet:) Enn du?:)
 
2,5 år som prøvere, og en fremtidig mamma som er litt vel glad i nettshopping og gode deals resulterer i at jeg har full kontroll på hva jeg ønsker meg og vil ha av utstyr :p

For vår del er det Stokke Trailz som står høyest på lista. Vi er begge mellom 180-184cm, hvor jeg er høyest, og for meg er det viktig med en vign som gir nærhet + at mannen sliter med ryggen så er viktig at han ikke må bøye seg for mye for å løfte/legge barnet:) Enn du?:)
Ikke kjøp Stokke brukt hvertfall. Alle jeg kjenner byttet inn sine pga ulyder i understellet.
 
Jeg kjøpte en body i går på Cubus - den var så søt at jeg klarte ikke gå forbi. :D
Vi solgte og ga bort alt vi hadde, men mesteparten skal vi kjøpe brukt. :)
 
Siden lillegutt bare er 10 mnd, så har vi så og si alt. Vi trenger vel egentlig kun en ekstra seng, ekstra enhet til babycall og evt klær dersom frøet er ei jente :happy: må nok ha noen nye klær mtp at dette blir et sommerbarn, men regner med at vi får mye :)
 
Hvis vi får jente så har vi en del klær etter snuppa for snart 4 år siden :p Så er det vel voksipose som er helt garantert vil bli brukt og har vogn jeg kan kjøpe bag til evt, men frister jo litt med ny da :p vi får se. Har ikke helt tatt inn over meg at det kommer en liten neste år. "glemmer" det egentlig litt :)
 
Vi eier ingenting. Ikke så mye som en liten sokk. Kjente plutselig på den panikk følelsen over hvor utrolig dyrt dette kommer til å bli trenger man så mye? Huff.

Soveplass med dyne, bilsete, vogn med pose/myggnett/regntrekk, stellematte, litt stelleprodukter og litt tøy i hver str så er du kommet langt. Det du eventuelt savner kan du kjøpe etter fødsel.

Alt utenom madrass til sengen (og stelleprodukter) kan du egentlig kjøpe brukt, men vær obs på bilsetet at det ikke er skadet eller for gammelt. Anbefaler kjøpe fra bekjente om dere kan eller et som ikke er eldre enn 2-3 år (2 barn maks).

Klespakker selges billig på Finn. Samme med sprinkelseng og en del vogner. Stellemadrasser også (dog bør disse desinfiseres godt før bruk). Sengetøy/tepper osv selges også billig der. Men mye kan dere også ønske dere.
 
Vi eier ingenting. Ikke så mye som en liten sokk. Kjente plutselig på den panikk følelsen over hvor utrolig dyrt dette kommer til å bli trenger man så mye? Huff.
Ikke få panikk!! Da jeg fikk førstemann eide jeg ikke nåla i veggen. Vi fikk vogn av min mor (kjøpt brukt billig), arva en seng av min bror og arva masse klær. Nå for tiden så selges det flotte, store klespakker på finn og på Facebook. Vi kommer ikke til å kjøpe noe nytt :) jeg vil bruke minst mulig penger.
 
Trenger ekstra babydel til babycallen, vil helst ha ny (brukt) vogn, trenger ny bilstol... ellers har vi det meste fra kommende storebror som blir 2 i februar:)
 
Okei takk for gode råd! Håper på å arve mest mulig!! I begynnelsen vil vi mest sannsynlig ikke ha bil. Men besteforeldre skulle trenge sete da. Tror jeg skal sette meg inn i dette når ting er litt mer virkelig. Akkurat nå føles det litt som om jeg står i dørkarmen inn til en helt ny verden og ikke helt tørr og gå inn enda!
 
Noen som har god peiling på barnevogner? Vi er ikke særlig høye (168+175). For meg er det viktig med gode hjul med god fjøring, romslig sittende med lang nok rygg, god skygge, vendbar sittedel, helst enkel å legge sammen (i en del). Noen forslag? :)
 
Okei takk for gode råd! Håper på å arve mest mulig!! I begynnelsen vil vi mest sannsynlig ikke ha bil. Men besteforeldre skulle trenge sete da. Tror jeg skal sette meg inn i dette når ting er litt mer virkelig. Akkurat nå føles det litt som om jeg står i dørkarmen inn til en helt ny verden og ikke helt tørr og gå inn enda!

Du blir nok proff på dette snart du også ;)

Ang bilsete selges de billige uten base på Finn, så jeg ville kjøpt tross av at dere ikke har bil :)
 
Back
Topp