❤️ Eggløsningstestene våre August 2018 ❤️

Egget lever ca 24 timer etter EL, har også hørt opp til 48. Tenker 1 dpo er i morgen ja :)


Ja så da skal jeg prøve å få inn 1 gang idag. Får se om mannen orker i imorgen også, hvis blir det Ikke sånn med en gang xD

Egget må jo ha sluppet nå!
 
Åhh jeg skjønner meg ikke på denne kroppen... EL testen viste jo positiv i går morges, og negativ på kvelden. Men føler det ikke stemmer helt, har ikke EL slim, ingen smerter (pleier å ha relativt sterke smerter), ikke stigende hvilepuls og idag var tempen lavere enn de foregående dagene. Hva stoler man på? EL testene eller signalene fra kroppen? [emoji85] Glow/Flo mente i utgangspunktet EL i morgen. Forrige måned fikk jeg positiv test på CD 17 og 18.

IMG_5966.JPG


Image1534488951.806009.jpg
 
Åhh jeg skjønner meg ikke på denne kroppen... EL testen viste jo positiv i går morges, og negativ på kvelden. Men føler det ikke stemmer helt, har ikke EL slim, ingen smerter (pleier å ha relativt sterke smerter), ikke stigende hvilepuls og idag var tempen lavere enn de foregående dagene. Hva stoler man på? EL testene eller signalene fra kroppen? [emoji85] Glow/Flo mente i utgangspunktet EL i morgen. Forrige måned fikk jeg positiv test på CD 17 og 18.

Vis vedlegget 271108

Vis vedlegget 271109
Ikke alltid man får EL slim selv om man bruker å ha det. Siden tempen gikk ned i dag så kan det hende du har EL i dag eller i morgen. Jeg temper i tillegg og jeg kan ha EL på dag to med negativ test etter positiv, tenker da at den pp har kroppen en sakte nedgang med LH hormonet. Det er også en mulighet for at kroppen ikke klarte EL så den prøver på nytt, men det vil tester og temping vise de neste dagene.
 
Ikke alltid man får EL slim selv om man bruker å ha det. Siden tempen gikk ned i dag så kan det hende du har EL i dag eller i morgen. Jeg temper i tillegg og jeg kan ha EL på dag to med negativ test etter positiv, tenker da at den pp har kroppen en sakte nedgang med LH hormonet. Det er også en mulighet for at kroppen ikke klarte EL så den prøver på nytt, men det vil tester og temping vise de neste dagene.


Demping har jeg aldri begitt meg ut på, kanskje jeg må prøve det også xD er jo frustrerende når kroppen nesten kan ha El for så å prøve igjen senere og!
 
Demping har jeg aldri begitt meg ut på, kanskje jeg må prøve det også xD er jo frustrerende når kroppen nesten kan ha El for så å prøve igjen senere og!
Veldig greit å tempe så man får bekreftet at man har EL. Begynte med temping etter nesten et år som prøver.
 
Ikke alltid man får EL slim selv om man bruker å ha det. Siden tempen gikk ned i dag så kan det hende du har EL i dag eller i morgen. Jeg temper i tillegg og jeg kan ha EL på dag to med negativ test etter positiv, tenker da at den pp har kroppen en sakte nedgang med LH hormonet. Det er også en mulighet for at kroppen ikke klarte EL så den prøver på nytt, men det vil tester og temping vise de neste dagene.

Ja, det er jo ikke gitt at det blir likt hver gang heller mtp. smerter, slim osv. Får bare fortsette å tempe og teste noen dager til da, og se hva det blir til. Forrige måned fikk jeg jo også nesten helt positiv test ganske tidlig, for så negative noen dager og knallpositiv ca. 5 dager etterpå. Kan jo være noe sånt igjen også.

Demping har jeg aldri begitt meg ut på, kanskje jeg må prøve det også xD er jo frustrerende når kroppen nesten kan ha El for så å prøve igjen senere og!

Jeg er skikkelig kontrollfreak, så jeg slang meg med på det også denne måneden, haha.
 
Ja, det er jo ikke gitt at det blir likt hver gang heller mtp. smerter, slim osv. Får bare fortsette å tempe og teste noen dager til da, og se hva det blir til. Forrige måned fikk jeg jo også nesten helt positiv test ganske tidlig, for så negative noen dager og knallpositiv ca. 5 dager etterpå. Kan jo være noe sånt igjen også.



Jeg er skikkelig kontrollfreak, så jeg slang meg med på det også denne måneden, haha.

Hehe. ja jeg har lett for å bli det jeg også xD
 
Hvordan funker temping egentlig? Jeg har ikke lest så mye om det eller tenkt så mye over det
Man bruker en temp måler med to desimaler (make sure måler på komplettapotek f.eks). Temper til samme tid hver natt/morgen etter minimum 3-4 timer sammenhengende søvn, enten oralt eller vaginalt. Skal tempe med en gang man våkner og før man står opp. Man har lavere temp før EL og en høyere temp etter EL. Hvis man bruker Fertility Friend så får man et kryss på skjemaet som sier hvilken dag EL var. Krysset kommer opp når man har hatt tre dager med høyere temp.
 
Fortsatt negativt i dag også. Må nesten regne med at EL skjedde utløpet av jobbdagen igår, selv Om den var beregnet til å være nå på lørdag gut fra standard. Nå synes jeg vagt å huske at lutealfasen min var på 17 dager sist jeg var prøver. Så 16 dager nå stemmer jo forsåvidt bra.

Cd 15 / 1dpo idag

15345194803342304312112259832600.jpg
 
Hvor lang tid pleier dere å teste etter EL testene hsr blitt negative igjen? Tenker sånn i tilfelle egget ikke løsnet og man får ny økning..
 
Hvor lang tid pleier dere å teste etter EL testene hsr blitt negative igjen? Tenker sånn i tilfelle egget ikke løsnet og man får ny økning..

Hvis den er tydelig negativ så tar jeg ikke flere tester. Noen ganger så går det litt tregere nedover så da tester jeg et par dager. Men nå temper jeg i tillegg så ser gjerne om jeg har hatt EL.
 
Hvis den er tydelig negativ så tar jeg ikke flere tester. Noen ganger så går det litt tregere nedover så da tester jeg et par dager. Men nå temper jeg i tillegg så ser gjerne om jeg har hatt EL.


Ja de jeg har hatt siden igår kveld må jo være tydelig negative..
 
Og nå synes jeg testen er tydelig sterkere igjen... Så utrolig forvirret nå kjenner jeg! Jeg har jo hatt sterkere EL test tidligere i uken, men denne er jo nesten positiv igjen!

Og da blir jeg jo plutselig nervøs for at jeg ikke har EL..

15346057076056517721438653553709.jpg
 
Og nå synes jeg testen er tydelig sterkere igjen... Så utrolig forvirret nå kjenner jeg! Jeg har jo hatt sterkere EL test tidligere i uken, men denne er jo nesten positiv igjen!

Og da blir jeg jo plutselig nervøs for at jeg ikke har EL..

Vis vedlegget 271302
Den var en del sterkere enn i går ja. Kanskje kroppen ikke klarte en EL og prøver på igjen.
 
Den var en del sterkere enn i går ja. Kanskje kroppen ikke klarte en EL og prøver på igjen.


Ja det kan jo være, får håpe det isåfall går nå da. Vet ikke hvor mange tester jeg har igjen nå, men da sjekker jeg kanskje ikveld igjen og imorgen formiddag for å se om det stiger eller synker..

Er det veldig vanlig at kroppen ikke klarer EL? Og kan man ha sykluser helt uten EL selv om stigningen blir positiv da?
Jeg vet at alt ser superflott ut der nede. Var på gynundersøkelse i Juli, Så håper jo at ting fungerer godt der.
 
Test 3 timer etter forrige.

Har kun 1 igjen nå og den må be bruke imorgen da tenker jeg.

Når er den beste tiden på døgnet å ta testen da?

Denne er vel kanskje litt svakere enn forrige, men ikke mye.. Og mye sterkere enn de sist w2 dagene..

Skulle vel egentlig vært dpo 2 nå ut fra forrige EL test som var positiv og er på cd 16 av 29 dagers syklus.

15346166384404914739052803889949.jpg
 
Ja det kan jo være, får håpe det isåfall går nå da. Vet ikke hvor mange tester jeg har igjen nå, men da sjekker jeg kanskje ikveld igjen og imorgen formiddag for å se om det stiger eller synker..

Er det veldig vanlig at kroppen ikke klarer EL? Og kan man ha sykluser helt uten EL selv om stigningen blir positiv da?
Jeg vet at alt ser superflott ut der nede. Var på gynundersøkelse i Juli, Så håper jo at ting fungerer godt der.
Tror ikke det er uvanlig å ha en el-fri syklus i året. Syns å huske at noen her inne har fått positiv el-test men ikke hatt EL og TR kommer ca når den skal.
Test 3 timer etter forrige.

Har kun 1 igjen nå og den må be bruke imorgen da tenker jeg.

Når er den beste tiden på døgnet å ta testen da?

Denne er vel kanskje litt svakere enn forrige, men ikke mye.. Og mye sterkere enn de sist w2 dagene..

Skulle vel egentlig vært dpo 2 nå ut fra forrige EL test som var positiv og er på cd 16 av 29 dagers syklus.

Vis vedlegget 271321
Ettermiddag er beste tiden å teste på. LH øker utover dagen så man kan få en falsk negativ hvis den tas på morgenen.
 
Kan man få feil svar på eggløsningstesten ved å teste i 20 tida på kvelden? Har to dager på rad hatt nesten positiv men fikk ikke testa før i kveld fordi jeg har vært på jobb. Ikke hatt noe tegn på at el har vært heller[emoji849]

Legger ved testen fra i går. Den på torsdag var helt lik. Men i kveld var den mye svakere

IMG_4722.JPG
 
Back
Topp