Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Hvor stor er din? :) Syns hun er liten jeg :p 62/68 i tøy tross snart 9 måneder korrigert.. Morsomt syn når hun er såpass aktiv av seg :)
Har lagt inn tabellen hennes under her. Hun har alltid vært mye mindre enn jevngamle babyer. Men fin og rask, har aldri fått noen kommentarer fra hs, har fulgt sin egen kurve :)
Screenshot_20190416-225938_Child Growth Tracker.jpg
 
Har lagt inn tabellen hennes under her. Hun har alltid vært mye mindre enn jevngamle babyer. Men fin og rask, har aldri fått noen kommentarer fra hs, har fulgt sin egen kurve :)
Vis vedlegget 295063

Vi varierer mye. Var på 86 på det meste, 26 persentil nå :)

3F68AB03-C811-4C10-8767-9C20572D12A8.png
 
Lenge siden jeg har oppdatert nå ;)

Leah er bikket 14 mnd og er travel frøken. Krabber og står bare foreløpig, å ta selve steget er visst veldig skummelt uten en hånd. Godt utviklingen bremset litt :p Sist var hun bikket 8 kilo og 72-73 ish cm, men det er en måned siden. Hun vokser og vokser, men er en liten frøken. Strømpebuksene i 50 ble nettopp lagt vekk og vi er på 68 i bukser ennå :)

Mammalivet har vist seg være tyngre enn hva jeg så for meg på flere områder. Jeg har utviklet fødselsdepresjon, men det har nok mye med alt rundt som ikke omhandler mammarollen også. Vi har hatt sykdom, operasjon, studier, krangling med NAV, interne familiekrangler for å nevne noe. I tillegg kommer traumet med prematur fødsel, reisen vår med IVF og tiden på sykehuset snikende på meg. Ting har roet seg veldig ellers i livet etter operasjonen min og først nå jeg kanskje har energi og overskudd til å reflektere?

Operasjonen var forøvrig operasjon av prolaps i ryggen. Gikk med smerter fra nyttår til jeg endelig (!) ble operert 27/5 etter mye mas på AHUS. Et konstant smertehelvete gikk over så fort jeg våknet av narkosen og jeg er glad de endelig hørte på meg. Kirurgen sa det fort kunne gått 3-6 måneder minst slik...

Ellers trives vi. Litt problemer her og der, blant annet med søvnen (sover verken gjennom eller i egen seng, men ammes i løpet av natten minst 1-2 ganger og sover aldri etter midnatt i egen seng). Må også fortsatt enten ammes, bysses, i vogn eller på kjøretur. Men det kommer seg og er bedre enn tidligere i år :)

B7AFA66A-68B7-4AD0-9E9D-5A35BD5C1AC9.jpeg
 
Så koselig med en oppdatering! Trist at det ble vanskelig også etter dere kom hjem fra sykehuset, men forhåpentligvis går ting bedre fremover nå! Håper det :)
 
❤️
 
❤️
 
❤️❤️
 
Leit å lese at det har vært så tungt for deg❤️ Håper det blir bedre og bedre fremover!
Angående søvn er du hvertfall ikke alene om å slite med det! Fra 4 mnd til sånn 14-15 måneder sov vår skjelven mer enn 3 timer i strekk om natten, og i lange perioder bare 1 eller 2, og hadde en lang periode hvor hun var våken 2-3 timer midt på natten. Ammet på natt til ca året også. Men det gikk seg heldigvis litt til fra 15mnd og nå snart 19mnd, selv om hun veldig sjelden sover heeele natten uten å våkne fortsatt så er det oftere og oftere hun sover gjennom fra vi legger oss til morgenen. Håper det går seg til for dere også snart, det hjelper jo ikke med lite søvn når man har andre ting å takle i tillegg❤️
 
❤️❤️
 
 
Takk dere fine ❤️

Jeg mener du skrev noe om lite hjelp fra samboer. Har det endret seg?

Ja, han hjelper mye mer til. Var ikke direkte at han ikke ville hjelpe til, men pga egen sykdom og følelsen av at han ikke strakk til (Leah er veldig mammadalt..) trakk han seg unna. Nå har han nettopp hatt pappaperm mens jeg var sykemeldt og det fungerer i grunn fint. Må mase ennå på huslige oppgaver da og han et stadig frustrert over hvor mammadalt hun er (bare klager og skal til meg ofte eller bare hyler ved legging), men det går seg til :)
 
Vi har også søkt barnehageplass fra 1/1-2020. Fikk plass fra august der vi ville, men takket nei og søkte om start etter nyttår. Vet det er 2-4 ledige plasser fortsatt så god mulighet for start når vi vil som er luksus her i kommunen :)
 
Jeg tror det hadde vært ganske rart og usunt om du ikke fikk en eller annen form for reaksjon etter alt dere har vært gjennom de siste årene. Håper du får hjelp til å bearbeide og bli helt bra :)

Det er så fint å se at Leah vokser og trives, hun er virkelig et lite mirakel! Selv med de utfordringene dere har hatt, har nå, og kommer til å møte på senere, så ser det jo ut til å gå bra. Og det er så trivelig :Heartred
 
Hyggelig å lese oppdatering fra deg, selv om jeg skjønner dere virkelig har hatt noen utfordringer :( Håper det roer seg fremover nå og at det bare blir bedre ❤️
 
Back
Topp