Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Tenkte på så du i det minste fikk sosialisert deg litt av og til. Jeg tror ikke jeg bor så langt unna deg så tenkte på om dere ville hatt besøk, men en veeldig aktiv 1-åring er kanskje ikke optimalt da :hilarious: Send meg eventuelt PM :)

Troooor nok det blir litt voldsomt nå, men sender deg PM snart så kan vi jo se det an utover våren :)

Men ja, om bare bilkjøring bedrer seg kan vi komme oss litt ut. Har en venninne med en gutt på Leahs alder (termin) så hadde vært kos å kunne vært litt der. Pluss at mamma/mormor har fri hver fredag så hadde vært deilig med litt avlastning der med at hun duller og jeg sover :p

Men bare jeg snart får trillet tur igjen er jeg fornøyd jeg altså..
 
Har dere evt. mulighet til å utsette litt? Jeg er glad jeg har lenger permisjon for N var på ingen måte klar for barnehage da permisjonen min egentlig var slutt.

Egentlig ikke mht boliglånet, men vi må bare se. I verste fall søke banken om et år med avdragsfritt ekstra (hatt nå første året). Problemet er at vi kan ikke utsette barnehagen til for eksempel januar her uten å betale fra august og da mister vi kontantstøtte. Må nesten bare ha jevn dialog med fastlege/helsestasjon om det.
 
Ja, skjønner det :) Jeg er hjemme til 1. mai så bare si ifra :)

Ja, det hjelper veldig mye å kunne komme seg litt ut! Helt klart. Håper det går seg til om ikke så altfor lenge ❤️

Det er forresten utelukket at hun har låsninger, er stiv o.l?

Følges godt opp av fysio så antar det, er lite gråt (uten grunn) til vanlig. Er nok mer nærheten hun vil ha :)
 
Leah snart 9 måneder ❤️

3D1263DC-69A5-4DA9-9F55-BDE49BEC125A.jpeg


Hu hei hvor tiden flyr! Snart kan vi telle ned til bursdagen hennes med ensifrede uker!

Lengde: 63 cm
Vekt: 6320 gram (gått litt ned)

Store fine jenten min er snart 9 måneder! Og hun viser stadig at hun ikke skal være tregere på ting bare fordi hun er liten for alderen. Nei da! Denne uken har hun smått begynt med krabbestilling og begynt å åle seg fremover. Hun er så flink :D Veldig stolt av seg selv og skal ikke være i ro 2 sekunder, i hvertfall ikke på magen! Tviler ikke på at hun fort kan gå innen sommeren, er ingenting på viljen i hvertfall.

Ellers har vi begynt mer med fast føde. Og der kommer mageproblemene tilbake. Siste månedene har hun gått gjerne 3-4 dager mellom hver tømming, nå var det 10 dager med mye vondt og vi måtte sette klyster. Begynt på movicol så spent på om det fungerer fint. Kuttet også ut grøt, gir nå bare frukt og grønt. Skal introdusere litt kylling eller fisk om en ukes tid tenker jeg for å få mer middag :) Mais-stengene er gode også, håper de ikke må kuttes grunnet magen. Pga alt tullet her hadde hun gått ned i vekt mellom 2 besøk på HS. Ikke mye, men følges opp. Ramlet ned fra 85 persentil på det meste til 18 persentil nå:

7732EE7D-D97F-49DC-8544-1EB856A636E9.jpeg


Og søvnen er like tullete.. Samme med stort behov for skjerming. Syns hun tåler veldig lite. Så blir nok hjemme frem til august 2020 trolig ❤️

På toppen av det hele har jeg trolig fått kronisk betennelse i bekkenledd og de mistenker bechtrev sykdom (revmatisme). Skal ta MR neste uke så håper på noen svar snart.. Hatt sinnsyke smerter i bekken, korsrygg, nedover venstre ben. Såpass at bare det å hoste gjør ekstremt vondt. Og jeg er stiv som en stokk når jeg våkner eller har sittet for lenge. Koselig å få på toppen av kyssesyken (sliter ennå ja..) :(

502C3061-C854-4D05-96AD-6DB956FFCB64.jpeg


MEN når det er sagt skulle jeg ikke ha byttet det ut mot noe. Jeg er mamma til verdens herligste og det trumfer alle våkenetter, skrik, smerte og tårer som kommer i løpet av dagen ❤️❤️
 
Fine jenta deres. Fint å lese at hun utvikler seg bra, selv om hun er prematur. Jeg fikk Bekhterev som startet i svangerskapet. Hadde vondt fra 3 mndr gravid og det gav seg aldri. De trodde selvfølgelig først at det var bekkenløsning. Men det var det ikke. En manuellterapeut jeg gikk til snakket om betennelse i en slimpose. Så ble det etterhvert påvist betennelse i IS-leddet og da begynte man å helle mot revmatisk.
 
Fine jenta deres. Fint å lese at hun utvikler seg bra, selv om hun er prematur. Jeg fikk Bekhterev som startet i svangerskapet. Hadde vondt fra 3 mndr gravid og det gav seg aldri. De trodde selvfølgelig først at det var bekkenløsning. Men det var det ikke. En manuellterapeut jeg gikk til snakket om betennelse i en slimpose. Så ble det etterhvert påvist betennelse i IS-leddet og da begynte man å helle mot revmatisk.

Ja, legen er veldig sikker på at det dessverre er det. Har MR neste søndag og tatt blodprøve for å sjekke den genvarianten (?) de snakker om. Jeg har alltid vært stiv fra jeg var liten, men utviklet seg drastisk da jeg ble gravid.

Hvordan går det med deg nå? Hva slags behandling får du?
 
Så herlig å høre om Leah og utviklingen hennes, ivrig og aktiv baby. Og helt nydelig som alltid. :Heartred

Vondt å høre om magevondt hos henne og smerte-problematikk hos deg. :( Håper movicol og fast føde i forsiktig utprøving fungerer fint for magen fremover. Sender deg en klem, du er tøff :Heartred
 
Så stor hun har blitt! :Heartred
 
Ja, legen er veldig sikker på at det dessverre er det. Har MR neste søndag og tatt blodprøve for å sjekke den genvarianten (?) de snakker om. Jeg har alltid vært stiv fra jeg var liten, men utviklet seg drastisk da jeg ble gravid.

Hvordan går det med deg nå? Hva slags behandling får du?
Om du er HLAB27-positiv er det veldig mye lettere å få diagnosen. Håper for din del at du får diagnosen fort og at du dermed får den oppfølgingen du skal ha og utprøving på medisiner. Jeg får kun 1000 mg Paracet og de avventer all behandling fordi jeg prøver å bli gravid. Det har jeg gjort i noen år nå.. Så det er min store sorg og frustrasjon her i livet, i tillegg til at vi ikke blir gravid, at jeg bare må vente og vente på å få medisiner.
 
Så utrolig nydelig hun er! :Heartpink:Heartpink:Heartpink
 
Lille vakring❤️
 
Vakker ❤️

Håper du får noe hjelp med den stive og vonde kroppen ❤️
 
Vakker ❤️

Håper du får noe hjelp med den stive og vonde kroppen ❤️
Signerer disse fine ordene. Ikke bra å være sliten og vond med en liten nydelig frøken som krever sitt (lille) ekstra. Det var jeg alt om.
 
Om du er HLAB27-positiv er det veldig mye lettere å få diagnosen. Håper for din del at du får diagnosen fort og at du dermed får den oppfølgingen du skal ha og utprøving på medisiner. Jeg får kun 1000 mg Paracet og de avventer all behandling fordi jeg prøver å bli gravid. Det har jeg gjort i noen år nå.. Så det er min store sorg og frustrasjon her i livet, i tillegg til at vi ikke blir gravid, at jeg bare må vente og vente på å få medisiner.

Ja håper på fortgang. Hatt vondt lenge nok og det er veldig krevende med en liten som krever mye byssing og bæring, spesielt når far også har kroniske smerter i hoftene.. Oh joy liksom
 
Takk alle fine ❤️
 
Back
Topp