Glukosebelastning

I følge legene er du i aktivitet nok :p
Vi få se:) Er jo tydelig at det praktiseres veldig ulikt rundt omkring. Kan jo godt være jeg støter på en av dem som ikke vil la meg gå på do. Lurer på hvordan sykkelturen hjemmefra til legekontoret påvirker. Man forbrenner jo også en stund etter «trening». Får vel spørre om det også på legetimen neste uke.
 
Jobb er i alle fall ikke mer aktivitet enn å skrive på forumet:)
 
Jeg brakk meg for hver slurk. Og jeg fikk bare bruke 5 min på den. Jeg fikk ikke målt fingeren. Hun sendte blodprøvene til sykehuset, så jeg fikk ikke vite noe egentlig...
Jeg kan forstå at brakk. Jeg brakk ikke heldigvis, jeg drakk så fortsatt for å unngå jeg å kjenne den ekle smaken. På det legesenteret jeg har vært hos så måler de på fingeren både før og etter, når jeg fortalte en venninne som er helsesekretær så sa hun at der hun jobber pleier de å sende prøven til lab. Så hun syntes at dette her var rart, det praktiseres sikkert ulikt på de forskjellige legekontorene.
 
Siste resultatet var også fin 7,8 var det. De trodde første at lå på grensen forhøyet bs, men det viste seg at gravide har egne grenser på bs-verdier alt som er under 9 er normal grense for gravide. Så sa diabetes var utelukket heldigvis☺
Jeg trodde grensen var 6.1. Sist jeg målte langtidsblodsukkeret mitt var det 4.5 så tror det er helt ok :) må måle inn i mellom pga diabetes i familien. Men jeg har som regel hatt problemer med lavt blodsukker.
 

Syndrom med cyster på eggstokkene, manglende eggløsning, hormonkluss. Fertilitetsproblem. Hovedårsaken til at vi trengte hjelp i hvertfall.
 
Jeg trodde grensen var 6.1. Sist jeg målte langtidsblodsukkeret mitt var det 4.5 så tror det er helt ok :) må måle inn i mellom pga diabetes i familien. Men jeg har som regel hatt problemer med lavt blodsukker.
Fastende skal være under 7 hos gravide, og 2 timer etter gl-belastning under 9 sa legen og jeg har lest på nettet at det er disse som gjelder gravide, fastende lå 3,6.
 
Syndrom med cyster på eggstokkene, manglende eggløsning, hormonkluss. Fertilitetsproblem. Hovedårsaken til at vi trengte hjelp i hvertfall.

Jeg har ikke hørt om det tror jeg. Tror jeg må lese litt :)

Jeg og har hatt cyster på eggstokkene. Helt fra jeg var veldig ung. Har gått på medisiner for det men aldri operert. Legen har gjettet at det var derfor vi ikke fikk det til. Men så etter vi ble henvist fikk vi det vist til likevell :)
 
Var ikke vi enige om at det er raskere å spørre her enn å Google? ;)

Joda, VictoriaH svarte [emoji56] og levde opp til forumets rykte som orakel.

Jeg er sliten i fingeren etter å ha diskutert på generell siden (lærer aldri [emoji85], men har forlatt diskusjonen nå), så valgte minste motstands vei [emoji12]
 
Legen min her mente PCOS ikke var grunn nok mht at jeg ikke i hennes øyne var overvektig før graviditeten og heller ikke har lagt på meg foreløpig. Men om jeg plutselig får noen symptomer så får jeg ta den da :)

Jeg var 52 kg før svangerskapet og er ca 57 nå, men må ta den lell. Rart det er så forskjellig praksis
 
Siste resultatet var også fin 7,8 var det. De trodde første at lå på grensen forhøyet bs, men det viste seg at gravide har egne grenser på bs-verdier alt som er under 9 er normal grense for gravide. Så sa diabetes var utelukket heldigvis[emoji5]

Jeg hadde 7,4 etter testen sist gang og måtte derfor måle hjemme selv flere ganger i uken fordi det var en verdi de mente var i grenseland!
 
Joda, VictoriaH svarte [emoji56] og levde opp til forumets rykte som orakel.

Jeg er sliten i fingeren etter å ha diskutert på generell siden (lærer aldri [emoji85], men har forlatt diskusjonen nå), så valgte minste motstands vei [emoji12]

Hvilken diskusjon? [emoji85]
 
Jeg var 52 kg før svangerskapet og er ca 57 nå, men må ta den lell. Rart det er så forskjellig praksis

For jeg var nesten på vei til å overtale henne jeg, var helt klar :p
 
For jeg var nesten på vei til å overtale henne jeg, var helt klar :p

Ei på jobb som også er slank både før og under svangerskapene sine har hatt svangerskapsdiabetes med alle tre [emoji28]
Så vekt har ikke alltid noe å si der
 
Back
Topp