Glukosebelastning

Herregud for noen svar fra hun ene, måtte le litt [emoji1316]

Jeg måtte også flire litt. Prøvde å komme med noen svar, men ga opp. Skjønner jo at vi har valgt en løsning som kan virke provoserende og «lettvint», men derfra til å bli stemplet som «svindler» når de ikke aner en brøkdel av hva som ligger bak valget, synes jeg er å ta rollen som moralpoliti litt langt.

Registrerer også at mange av de samme som er supertilhenger av den nye ordningen, opplyser i en annen tråd at de selv var hjemme til barnet var både ett og to år gammel pga studier, ingen jobb, ulønnet permisjon, lange ferier osv... og at de var hjemme samtidig som mannen hadde permisjon. Så da får jeg nok bare godta at siden vi ikke får til det samme, og må finne andre alternativ for å få dette til å gå rundt, er vi lite løsningsorientert, vanskelige, utakknemlige og kravstore...

Det er også sånn at dersom man var syk/ufør før man ble gravid, skulle det bare mangle at man fikk valgfrihet rundt fordeling av permisjon, mens hvis man ble syk i løpet av svangerskapet og ikke frisk i permisjonstiden, da er man svindler hvis man går utenom oppsatt tredeling. Det er bare nav og familievernkontoret som er dårlige lokalt og ikke klarer å avsløre det...

Jeg har åpenbart litt igjen å lære...
 
Jeg måtte også flire litt. Prøvde å komme med noen svar, men ga opp. Skjønner jo at vi har valgt en løsning som kan virke provoserende og «lettvint», men derfra til å bli stemplet som «svindler» når de ikke aner en brøkdel av hva som ligger bak valget, synes jeg er å ta rollen som moralpoliti litt langt.

Registrerer også at mange av de samme som er supertilhenger av den nye ordningen, opplyser i en annen tråd at de selv var hjemme til barnet var både ett og to år gammel pga studier, ingen jobb, ulønnet permisjon, lange ferier osv... og at de var hjemme samtidig som mannen hadde permisjon. Så da får jeg nok bare godta at siden vi ikke får til det samme, og må finne andre alternativ for å få dette til å gå rundt, er vi lite løsningsorientert, vanskelige, utakknemlige og kravstore...

Det er også sånn at dersom man var syk/ufør før man ble gravid, skulle det bare mangle at man fikk valgfrihet rundt fordeling av permisjon, mens hvis man ble syk i løpet av svangerskapet og ikke frisk i permisjonstiden, da er man svindler hvis man går utenom oppsatt tredeling. Det er bare nav og familievernkontoret som er dårlige lokalt og ikke klarer å avsløre det...

Jeg har åpenbart litt igjen å lære...

Mye rart folk får for seg!

Lett å dømme andre når det ikke går ut over en selv.
 
Mye rart folk får for seg!

Lett å dømme andre når det ikke går ut over en selv.

Til sammenligning litt artig å følge tråden med pappaen som lurer på samvær med barnet første året når han ikke bor sammen med mor. Ikke helt samsvar mellom svarene der og i permisjonsdebatten... (med noen unntak).
 
I dag er det min tur med glukosebelastning. Dette blir gøy. Eller nei.
 
Min også! Orker ikke helt å stå opp kjenner jeg. Det frister liksom ikke så veldig.

Lykke til til oss! Skål :p

Skål.

Værste er at lillegutt må ha mat og drikke før jeg drar. jeg er tørst, men kan ikke drikke vann engang. Dette blir gøy
 
5,5 på første måling. Og 1+ på urin. 2 timer til neste.
 
Til sammenligning litt artig å følge tråden med pappaen som lurer på samvær med barnet første året når han ikke bor sammen med mor. Ikke helt samsvar mellom svarene der og i permisjonsdebatten... (med noen unntak).

Må sjekke den også [emoji28]
 
Sniker fra juni/juli [emoji1] Lurer på om det praktiseres med ulike tall siden folk skriver så forskjellig[emoji85] Jeg har hørt at fastende skal være 5,3 eller under og etter to timer, under 8. Skal selv ta testen og gruer meg ihjeeeel
 
Sniker fra juni/juli [emoji1] Lurer på om det praktiseres med ulike tall siden folk skriver så forskjellig[emoji85] Jeg har hørt at fastende skal være 5,3 eller under og etter to timer, under 8. Skal selv ta testen og gruer meg ihjeeeel
Her er verdiene for gravide, sakset fra Diabetesforbundet.
  • Fastende glucose: 5,3-6,9 mmol/l
  • 2 timers glukose: 9,0-11,0 mmol/l
 
1 time igjen. Gleder meg på mat og drikke. Lyst å unne meg en iskaffe mocca mens jeg venter på legetimen kl 13:50
 
5,5 fastende og 6,1 etter 2 timer. Jeg er fornøyd [emoji173]️ og fant meg en kafé som selger masse god kaffe. Så da ble det kaffe mocca istedet på meg [emoji6]
 
Jeg fikk ikke gå ut fra legekontoret. Fikk lov til å gå på do hvis jeg måtte men måtte ellers sitte i ro.

Ikke jeg heller. Legen sa det hadde noe med at all bevegelse vi gjorde, påvirket blodsukkeret. Derfor ønsket hun helst at jeg ikke gikk på do engang, hvis jeg måtte så måtte jeg. Men helst ikke..
 
Jeg må spørre om jeg får lov til å sykle til glukosebelastningstesten. Trening før testen vil i følge min logikk kunne påvirke kroppen min til høyere forbrenning, og jeg vil jo at den skal slå ut med faresignal hvis det er fare på ferde. Ellers så unngår jeg å kjøre bil rundt omkring om jeg ikke har god grunn.
 
Jeg satt stille i 2 timer på pinnestol. Bekkenet og rumpa var ikke enig i det.

Da var sofaen på kafeen etterpå himmelsk [emoji7]
 
4.4 fastende, resultat etter sukkerskvulpen får jeg vite i morgen. Det måtte analyseres på sykehuset. Kom meg på jobb, der var det kakelunsj. Ble et ministykke på meg gitt.
 
4.4 fastende, resultat etter sukkerskvulpen får jeg vite i morgen. Det måtte analyseres på sykehuset. Kom meg på jobb, der var det kakelunsj. Ble et ministykke på meg gitt.

Krysser fingrene for at resultatet er bra :)
 
Fastende skal være under 7 hos gravide, og 2 timer etter gl-belastning under 9 sa legen og jeg har lest på nettet at det er disse som gjelder gravide, fastende lå 3,6.
Nå hadde jeg fastende på 5 og etter to timer hadde jeg 7.8. Synes det var veldig høyt, men fastlegen sa det var helt fint så jeg får stole på han :)
 
Heldigvis hadde jeg ingen svangerskapsdiabetes og slipper forhåpentligvis å ta testen frem til evt neste graviditet :)
 
Back
Topp