Glukosebelastning

Hønemor87

Gift med forumet
Januarlykke 2020
Jeg er klar for min første glukosebelastning i morgen. Har aldri gjort det før. Noen som har gode tips for kvelden i kveld og morgen dagen? Kjenner jeg gruer meg kjempe mye. Ikke for å gjennomføre testen, men for gjennomføringen
 
Lurt å ha med seg en bok eller noe lett håndarbeid. Sudoku, kryssord eller noe å slå ihel tiden med.

Og lurt å ha en energibar og noe å drikke til etter prøven.
Kan være lurt å ta med urinprøve i tilfelle de vil ha til testing.

Og forbred deg på at det du skal drikke smaker søt skvip.
 
Skal selv ta glukosebelastningen iløpet av neste uke.
 
Lurt å ha med seg en bok eller noe lett håndarbeid. Sudoku, kryssord eller noe å slå ihel tiden med.

Og lurt å ha en energibar og noe å drikke til etter prøven.
Kan være lurt å ta med urinprøve i tilfelle de vil ha til testing.

Og forbred deg på at det du skal drikke smaker søt skvip.
Kjenner jeg gruer meg skikkelig. Hele svangerskapet har alt som smaker søtt kommet rett opp igjen... Selv om det er blitt litt bedre Så er spent på om jeg klarer å holde alt nede.

Takk for tips om urinprøve, det hadde jeg ikke tenkt på...
 
Kan godt hende du får beskjed om å tømme blæra før test å.

Men nå er det 2 år siden jeg tok testen så detaljene er litt diffuse
 
Kan godt hende du får beskjed om å tømme blæra før test å.

Men nå er det 2 år siden jeg tok testen så detaljene er litt diffuse
Gikk det bra sist? Må jeg virkelig sitte helt helt i ro? Kan jeg ikke strekke på bena og sånt lissom?
 
Gikk det bra sist? Må jeg virkelig sitte helt helt i ro? Kan jeg ikke strekke på bena og sånt lissom?

Du bør være rolig, men kan sikkert opp å stå litt.

Legen min sa at det var en fin kafeteria i nærheten hvor jeg kunne være mens jeg tok testen. Ja seff om jeg vil være et sted de solgte god mat når jeg er fastende og gravid og skrubbsulten uten å få lov å spise. Da sitter jeg heller i gangen utenfor legekontoret og strikker og ser på folket som går forbi.
 
Du bør være rolig, men kan sikkert opp å stå litt.

Legen min sa at det var en fin kafeteria i nærheten hvor jeg kunne være mens jeg tok testen. Ja seff om jeg vil være et sted de solgte god mat når jeg er fastende og gravid og skrubbsulten uten å få lov å spise. Da sitter jeg heller i gangen utenfor legekontoret og strikker og ser på folket som går forbi.
Ganske smart han legen din hahahaha
 
Ganske smart han legen din hahahaha

Skulle nesten tvunget han til å faste og så sitte på en kafé mens han er skrubbsulten og ikke får spise eller drikke på 2 timer
 
Tok det akkurat nå, ekkel greie bare sukker og vann. Godt at det et overstått☺. Må sitte her i 2 timer mens jeg er kvalm. Fastende blodsukker var lav 3,3 så det er godt tegn.
 
Lykke til! Håper siste resultat er like bra. :)
 
Håper resultatet ble bra.

Fikk en legetime med lege i morgen så spørs om jeg skal ta glukosebelastningen omtrent samtidig da :) selv om det ikke frister
 
Back
Topp