Strikking for nybegynnere

I dag fikk jeg boken. Liten og nett bok. Tror nok jeg får bruk for den gitt. Så litt I den men forstod ingenting. Hodet var fullt av ull. Prøver igjen en annen dag. Jeg har ekstra garn, og når den andre grytekluten er ferdig så kan jeg teste ut teknikker :D
 
I dag fikk jeg boken. Liten og nett bok. Tror nok jeg får bruk for den gitt. Så litt I den men forstod ingenting. Hodet var fullt av ull. Prøver igjen en annen dag. Jeg har ekstra garn, og når den andre grytekluten er ferdig så kan jeg teste ut teknikker :D

Håper boka er til god hjelp :)
 
0d8aeee4b32df2c37130233873ff9251.jpg

Satte i gang med denne i dag jeg. Jeg kjenner at om jeg skal klare å lage skjerf og luer til jul så må jeg bruke dette isteden også øver jeg på strikkingen innimellom slaga[emoji4] Kanskje jeg kan strikke julegaver neste år [emoji1]
 
0d8aeee4b32df2c37130233873ff9251.jpg

Satte i gang med denne i dag jeg. Jeg kjenner at om jeg skal klare å lage skjerf og luer til jul så må jeg bruke dette isteden også øver jeg på strikkingen innimellom slaga[emoji4] Kanskje jeg kan strikke julegaver neste år [emoji1]

Jeg har sett litt på det der i butikken, men skjønner ikke hvordan det skal gjøres. Er det enkelt å lære seg?
 
Det er vel samme teknikk på det der som da vi i barndommen hadde en tom trådsnelle med fire spiker på og en heklekrok som laget en lang tynn tube, strikket med fire masker. Fingerhekling satt i system. Med flere pinner får en større prosjekter enn de lange tynne vi lagde.
 
Maskestoppere? Sånne propper i enden når man strikker med to pinner? Eller hva?

Strikker bare med rundpinner jeg
 
Pannebånd med refleks ferdig[emoji106] Da kan tantebarnet mitt gå tryggere ute i mørket[emoji4]
a5d540ca784c7af09ca1c0d69b13cf03.heic
Stilig

Men husk at det bare er et supplement. Ikke erstatning for ordinær refleks.
 
Maskestoppere? Sånne propper i enden når man strikker med to pinner? Eller hva?

Strikker bare med rundpinner jeg

Det hindrer maskene i å falle av pinnene som jeg har forstått, så kjekt når man strikker sokker med 4 pinner vil jeg tro.
 
Det hindrer maskene i å falle av pinnene som jeg har forstått, så kjekt når man strikker sokker med 4 pinner vil jeg tro.
Du skal ha svært mange masker på før de faller av da altså, stort sett har du masker på ca 5 cm av pinnene. Da faller de ikke av bak. Også strikker du maskene av pinnen så da er den vel kanskje i veien? Usikker. Jeg strikker sokker på rundpinne med magic loop jeg for jeg knoter med fire/fem pinner
 
Du skal ha svært mange masker på før de faller av da altså, stort sett har du masker på ca 5 cm av pinnene. Da faller de ikke av bak. Også strikker du maskene av pinnen så da er den vel kanskje i veien? Usikker. Jeg strikker sokker på rundpinne med magic loop jeg for jeg knoter med fire/fem pinner

Ja ikke vet jeg, jeg har aldri prøvd å strikke med 4 pinner, eller sokker for den del.
 
Back
Topp