Strikking for nybegynnere

Tusen takk [emoji1][emoji1] nå prøver jeg å finne ut hva neste prosjekt skal bli. Frister litt å prøve seg på en selebukse [emoji1]

Jeg prøver på hentepose som det kalles. Så vi får se hvordan det blir. Så tar jeg lue og skjerf etter det.
 
73c7a61d03fc416e642f5f74f4a27265.jpg

Da er luen til lille ferdig [emoji1] den er ikke helt jevnt strikket, og noen steder er det blitt litt rart for jeg måtte rekke opp og da ble noen av maskene vridd litt da jeg tok de på pinnene igjen. Men, den er laget med kjærlighet [emoji1]

Den var jo kjempeskjønn ❤️
 
Tusen takk [emoji1][emoji1] nå prøver jeg å finne ut hva neste prosjekt skal bli. Frister litt å prøve seg på en selebukse [emoji1]

Jeg begynte på denne som første store prosjekt :)

88503029-3B0B-4830-8F2E-0E044B7C73A3.jpeg

Litt ujevn her og der, men alt i alt veldig happy med den :)
 
Den var kjempefin!! Hvor er oppskriften fra? [emoji4]

Husker ikke helt :p Skal finne når jeg kommer hjem om jeg husker ;) Tror det var et av gratisheftene til sandnesgarn :)
 
Kjøpt denne :)

3E288A42-28F8-4A15-B60C-E2035B94CB8A.jpeg
 
F.eks rundt på en genser? Med rundpinner er det veldig greit, synes jeg [emoji4]
Greit med merketråd eller maskemarkør så du vet når du har strikket en runde.

Aaaaah, selvfølgelig! Jeg kjøpte ikke markører, for jeg kunne jo bare telle masker! Men det kan jeg jo ikke, for jeg skal jo strikke rundt ><
Jaja, får vel ta en tur ut i morgen da, eller bruke en tråd i en annen farge eller noe? Er det mulig? Må man bruke markører hver runde, eller er det nok å bruke i første omgang?
 
Aaaaah, selvfølgelig! Jeg kjøpte ikke markører, for jeg kunne jo bare telle masker! Men det kan jeg jo ikke, for jeg skal jo strikke rundt ><
Jaja, får vel ta en tur ut i morgen da, eller bruke en tråd i en annen farge eller noe? Er det mulig? Må man bruke markører hver runde, eller er det nok å bruke i første omgang?

Du kan jo telle masker, men ser for meg at det er lite avslappende og sitte å telle hele tiden mens du strikker [emoji4] hvis du kan bruke merketråd kan du bestille markører veldig billig på e-bay [emoji1362]
Når jeg bruker merketråd klipper jeg av en bit på ca lengden av det arbeidet skal bli, og hver eller hver andre runde legger jeg den mellom pinnene og så strikker jeg videre [emoji4] da får du en «stiplet linje» som markerer hvor runden starter.
 
Aaaaah, selvfølgelig! Jeg kjøpte ikke markører, for jeg kunne jo bare telle masker! Men det kan jeg jo ikke, for jeg skal jo strikke rundt ><
Jaja, får vel ta en tur ut i morgen da, eller bruke en tråd i en annen farge eller noe? Er det mulig? Må man bruke markører hver runde, eller er det nok å bruke i første omgang?

Har du maskemarkører finnes det noen som bare er en sirkel som du flytter fra den ene pinnen til den andre når du er kommet rundt. Også er det varianter som du kan løsne og flytte oppover i arbeidet, eller bare feste en ny og la de andre henge [emoji4]
 
Jeg bruker sånne som jeg flytter med meg oppover og har brukt mang en liten ring av garn i en annen farge, men har kjøpt meg nåde pene maskemarkører og en gjeng med ringer i ulike størrelser.
 
Jeg har virkelig fått sansen for å strikke luer. Så jeg tenkte jeg kan bruke det til noe. Jeg kan jo strikke til nyfødtintensiven!
Er det noen krav til de luene? Jeg tenker farge, oppskrift, garn, størrelse etc.
 
Back
Topp