Strikking for nybegynnere

Jeg er absolutt ikke god på å strikke [emoji85]

Men jeg strikket votter i 6.klasse, så jeg burde jo i grunnen få det til igjen [emoji13] Det er jo de varmeste vottene jeg har hatt [emoji23]

Jeg har strikket mye babytepper da, noen skjerf, og en hals. Og jeg har strikket tøfler. Det burde jeg gjort igjen, slet hull på dem i fjor vinter....

Har et skjerf liggende som jeg ikke er ferdig med enda, som jeg begynte på for ett år siden [emoji23]

Begynte på en genser på videregående, er fortsatt ikke ferdig [emoji23][emoji13][emoji23][emoji85]

Så jeg er nok for utålmodig [emoji13]

Mitt triks for å få ferdig ting er å ha flere prosjekter samtidig for blir jeg lei den ene da så strikker jeg litt på den andre. Og det fungerer, ting tar tid, men blir ferdig til slutt [emoji1303][emoji4]
 
Har satt meg ett mål denne høst/vinteren.
Jeg skal lære meg og strikke![emoji106]
Kan ingen verdens ting, så om noen her inne har noen gode læretips taes det med stor glede i mot[emoji1]

Hvilke type strikkepinner burde jeg begynne med?
Er det noen som vet om et bra YouTube-klipp jeg kan se på for å lære?:)

Er du også nybegynner og ønsker å lære? Sleng deg med her og skravl i vei[emoji1]
Jeg begynte i sommer er ganske dårlig til dette prøvd så mange ganger haha men jeg prøvde meg på luer til mine to barn ta en enkel oppskrift noe du trenger og ønsker ( husk at de må være enkelt ikke begynn på noe vanskelig)

Nå strikker jeg baby teppe mitt 4 prosjekt ønsker deg lykke til:)

Disse er mine tre første jeg har strikket i sommer
b0fa0f33b697d8e0194013f5a6cca6ed.jpg
 
Mitt triks for å få ferdig ting er å ha flere prosjekter samtidig for blir jeg lei den ene da så strikker jeg litt på den andre. Og det fungerer, ting tar tid, men blir ferdig til slutt [emoji1303][emoji4]
Sikkert ikke dumt [emoji106]

Men jeg har ikke tålmodighet likevel [emoji23][emoji13]
Er så mye annet jeg heller vil gjøre [emoji13]
 
Jeg begynte i sommer er ganske dårlig til dette prøvd så mange ganger haha men jeg prøvde meg på luer til mine to barn ta en enkel oppskrift noe du trenger og ønsker ( husk at de må være enkelt ikke begynn på noe vanskelig)

Nå strikker jeg baby teppe mitt 4 prosjekt ønsker deg lykke til:)

Disse er mine tre første jeg har strikket i sommer
b0fa0f33b697d8e0194013f5a6cca6ed.jpg

Så fine de var![emoji1] Flink du!
Baby teppe hadde vært koselig siden vi prøver på vårt første barn. Kanskje det gir oss litt babystøv[emoji173]️
 
Så fine de var![emoji1] Flink du!
Baby teppe hadde vært koselig siden vi prøver på vårt første barn. Kanskje det gir oss litt babystøv[emoji173]️
Dropp garn har mange gratis oppskrifter på tepper der jeg har mitt strikke teppe fra
 
Jeg strikker grytekluter. Det blir et eller to nøster til. Er det en god idé å prøve seg på mønster når jeg begynner på neste nøste, eller vil det se rart ut? Hva er isåfall det enkleste mønsteret? Jeg strikker bare fram og tilbake.
 
Mønster er enklest/penest i glattstrikk.
 
Drops har utrolig mange gode og forklarende videoer :)
 
Jeg begynte med det jeg ville ha. En snøløvgenser [emoji23] Begynte i påsken i år og har nå strikka 3 snøløv, 2 marygensre og en dahliatopp. En baggy lue med dobbel perlestrikk, en emblahals. Holder på med en emblalue, en acne inspirertgenser og en ishavsgenset nå da. Pluss votter.

Har en del bøker og bruker youtube, eller drops sine sider. Fb kan også spørres og jeg spør her inne om hjelp også på hobbyunderforumet.

Googler en del også.

Snøløv er ganske enkel å forstå da. Så begynte med det :)

Søstra mi starta på likt. Så da kunne vi spørre hverandre også. Eller. Hu er litt mer dreven enn meg men [emoji14]
 
Finnes det noen bøker med forklaringer på hvordan man strikker på den og den måten? Strikking for dummies på en måte. For det hjelper ikke meg å ha en bok med enkle mønster om jeg ikke vet hvordan jeg strikker på den måten. Jeg kan bare å strikke fram og tilbake. Jeg vet at jeg kan Google, men jeg foretrekker å ha instruksjoner på papir framfor skjerm.
 
Finnes det noen bøker med forklaringer på hvordan man strikker på den og den måten? Strikking for dummies på en måte. For det hjelper ikke meg å ha en bok med enkle mønster om jeg ikke vet hvordan jeg strikker på den måten. Jeg kan bare å strikke fram og tilbake. Jeg vet at jeg kan Google, men jeg foretrekker å ha instruksjoner på papir framfor skjerm.
Har denne. Syns den er grei. Ellers står det som regel gode forklaringer ser jeg enten bakerst eller fremst i oppskriftsbøkene jeg har kjøpt :)

Var på Ark og boklageret i går faktisk. Og så der ei bok med masse mønster og hvordan strikke da. Tror den sto på nyhetene. Husker ikke hvilken av de to. Rett ved siden av hverandre ser du. Men der var det kjempegode instrukser og tror det var rundt 200 teknikker :)
1dd9dcddacb39683da79e431a161d5e1.jpg
 
Har denne. Syns den er grei. Ellers står det som regel gode forklaringer ser jeg enten bakerst eller fremst i oppskriftsbøkene jeg har kjøpt :)

Var på Ark og boklageret i går faktisk. Og så der ei bok med masse mønster og hvordan strikke da. Tror den sto på nyhetene. Husker ikke hvilken av de to. Rett ved siden av hverandre ser du. Men der var det kjempegode instrukser og tror det var rundt 200 teknikker :)
1dd9dcddacb39683da79e431a161d5e1.jpg

Takk :D
 
Åh, den så ikke dum ut. Får ønske meg den til jul [emoji14]
 
Kjøpte den når det var 50% på ark :D Liten og nett bok da. Men gode forklaringer er det. Kan vise innhold da :)

Den jeg så i går derimot var det teknikker i. Dumt jeg ikke så ekstra på den så jeg kunne vist bilde altså :)
eb065405f7d684e16c7ef9eb67967230.jpg
 
Kjøpte den når det var 50% på ark :D Liten og nett bok da. Men gode forklaringer er det. Kan vise innhold da :)

Den jeg så i går derimot var det teknikker i. Dumt jeg ikke så ekstra på den så jeg kunne vist bilde altså :)
eb065405f7d684e16c7ef9eb67967230.jpg

Det klør i fingrene etter å kjøpe den der!!!!
 
Back
Topp