Strikking for nybegynnere

Denne tror jeg det var jeg så med gode bilder av mønster

Strikking trinn for trinn

Så også grei ut
Strikking for nybegynnere
Strikking for viderekomne (som også delvis vises her på google bildet)

Men har ikke sett inni de to sistnevnte. Men vurderer å ta en tur å se om de er på biblioteket for å kikke :)
7071e952c265ad67f6c528cce6d2cc22.jpg
 
Ikke dumt å sjekke på biblioteket, nei :)
 
Jeg begynte med det jeg ville ha. En snøløvgenser [emoji23] Begynte i påsken i år og har nå strikka 3 snøløv, 2 marygensre og en dahliatopp. En baggy lue med dobbel perlestrikk, en emblahals. Holder på med en emblalue, en acne inspirertgenser og en ishavsgenset nå da. Pluss votter.

Har en del bøker og bruker youtube, eller drops sine sider. Fb kan også spørres og jeg spør her inne om hjelp også på hobbyunderforumet.

Googler en del også.

Snøløv er ganske enkel å forstå da. Så begynte med det :)

Søstra mi starta på likt. Så da kunne vi spørre hverandre også. Eller. Hu er litt mer dreven enn meg men [emoji14]
Snøløvgenseren ser nydelig ut! Fikk lyst til å prøve meg på den selv... Er det Snøløv eller Snøløv på tykke pinner som du har prøvd deg på? Hvor lang tid tok det?

Har så lyst til å strikke, men vet av erfaring at tålmodigheten ikke er helt på topp...
 
Snøløvgenseren ser nydelig ut! Fikk lyst til å prøve meg på den selv... Er det Snøløv eller Snøløv på tykke pinner som du har prøvd deg på? Hvor lang tid tok det?

Har så lyst til å strikke, men vet av erfaring at tålmodigheten ikke er helt på topp...
Snøløvgenser på pinne 4.5 mm og 5 mm.
Tok ei uke ca :) Da var jeg veeeeldig ivrig også [emoji14]
 
Snøløvgenser på pinne 4.5 mm og 5 mm.
Tok ei uke ca :) Da var jeg veeeeldig ivrig også [emoji14]
Jeg strikker den på 3 og 3,5 tror jeg. Og bruker en evighet. Men jeg har jobb. Tre unger. En av dem liten, mann hus og hund så der er ikke hver dag jeg strikker og bare en liten stund.

Men tanken min er å få den ferdig nå i første halvdel av oktober helst.
 
Jeg strikker den på 3 og 3,5 tror jeg. Og bruker en evighet. Men jeg har jobb. Tre unger. En av dem liten, mann hus og hund så der er ikke hver dag jeg strikker og bare en liten stund.

Men tanken min er å få den ferdig nå i første halvdel av oktober helst.
Du har mye mer å drive med enn meg ja. Jeg kunne tom ta den med der jeg var utplassert. Strikka mens vi prata på dagsenteret. Så da gikk det gabake greit ja :) Mens andre ting er jeg lei av før jeg starta og har ligget der i 2 mnd [emoji23]
 
Jeg har også satt meg et mål om å lære meg/bli flinkere å strikke [emoji4]
Kunne strikke rett fra før, resten har jeg lært meg ved å se på videoer på YouTube, drops og strikkeskolen, også har jeg spurt i "strikkegruppa" på fb når det har vært noe i en oppskrift jeg ikke har skjønt [emoji4]
Har strikket 1 ullsokk til mannen, men har ikke orket å begynne på den andre helt enda [emoji23] det gikk helt greit å følge oppskriften, men var ikke det enkleste å strikke synes jeg.
Derfor bestemte jeg meg heller for å strikke sovevotter til frøkna i magen [emoji4] de strikket jeg på en kveld, og det holder med å kunne legge opp masker, rett, vrang og felle ved å strikke 2 masker sammen [emoji4][emoji1360] slik ble de [emoji4]
IMG_7956.JPG
 
Jeg har også satt meg et mål om å lære meg/bli flinkere å strikke [emoji4]
Kunne strikke rett fra før, resten har jeg lært meg ved å se på videoer på YouTube, drops og strikkeskolen, også har jeg spurt i "strikkegruppa" på fb når det har vært noe i en oppskrift jeg ikke har skjønt [emoji4]
Har strikket 1 ullsokk til mannen, men har ikke orket å begynne på den andre helt enda [emoji23] det gikk helt greit å følge oppskriften, men var ikke det enkleste å strikke synes jeg.
Derfor bestemte jeg meg heller for å strikke sovevotter til frøkna i magen [emoji4] de strikket jeg på en kveld, og det holder med å kunne legge opp masker, rett, vrang og felle ved å strikke 2 masker sammen [emoji4][emoji1360] slik ble de [emoji4]
Vis vedlegget 234059
Så søte de var da [emoji7]

Sokker er kjedelig [emoji23] Mannen ønsker sokker. Og jeg vil gjøre alt annet enn sokker [emoji33][emoji23][emoji56]
 
Så søte de var da [emoji7]

Sokker er kjedelig [emoji23] Mannen ønsker sokker. Og jeg vil gjøre alt annet enn sokker [emoji33][emoji23][emoji56]

Ble veldig fornøyd med de [emoji1][emoji1] også er de litt lange, så de kan brukes en stund. Tommel får jeg lære meg siden [emoji23]

Ja, ullsokker var kjedelige greier. En ting er søte små babysokker, men svære labber i str 43 tok jo en evighet [emoji23] får se om det blir 2 eller ikke!
 
Ble veldig fornøyd med de [emoji1][emoji1] også er de litt lange, så de kan brukes en stund. Tommel får jeg lære meg siden [emoji23]

Ja, ullsokker var kjedelige greier. En ting er søte små babysokker, men svære labber i str 43 tok jo en evighet [emoji23] får se om det blir 2 eller ikke!
Trengs ikke tommel når de er så små nei [emoji1]

Veldig. Hva str pinne brukte du da? [emoji1] På sokker altså?

Heldigvis strikker farmor sokker enda. Så da orker jeg hvertfall ikke [emoji14]
 
Trengs ikke tommel når de er så små nei [emoji1]

Veldig. Hva str pinne brukte du da? [emoji1] På sokker altså?

Heldigvis strikker farmor sokker enda. Så da orker jeg hvertfall ikke [emoji14]

På sokkene brukte jeg 4 [emoji4] er ikke så flink til hælfelling enda, men ser helt greit ut [emoji4]
 
Jeg har også satt meg et mål om å lære meg/bli flinkere å strikke [emoji4]
Kunne strikke rett fra før, resten har jeg lært meg ved å se på videoer på YouTube, drops og strikkeskolen, også har jeg spurt i "strikkegruppa" på fb når det har vært noe i en oppskrift jeg ikke har skjønt [emoji4]
Har strikket 1 ullsokk til mannen, men har ikke orket å begynne på den andre helt enda [emoji23] det gikk helt greit å følge oppskriften, men var ikke det enkleste å strikke synes jeg.
Derfor bestemte jeg meg heller for å strikke sovevotter til frøkna i magen [emoji4] de strikket jeg på en kveld, og det holder med å kunne legge opp masker, rett, vrang og felle ved å strikke 2 masker sammen [emoji4][emoji1360] slik ble de [emoji4]
Vis vedlegget 234059

Så fine :) Strikket samme i grå (til venstre på bildet)! Jeg strikket med enkel tråd i drops baby merino. Ble veldig greie egentlig :) Den andre oppskriften jeg prøvde (og brukte tynt babyull fra Nille) ble ekstremt små :p Det er de to andre vottene på bildet.

IMG_7215.JPG
 
Så fine :) Strikket samme i grå (til venstre på bildet)! Jeg strikket med enkel tråd i drops baby merino. Ble veldig greie egentlig :) Den andre oppskriften jeg prøvde (og brukte tynt babyull fra Nille) ble ekstremt små :p Det er de to andre vottene på bildet.

Vis vedlegget 234064

Må øve meg litt på ribbestrikk ser jeg, på dine var det veldig jevnt og fint [emoji1362][emoji4]
Resten av vottene ble jeg veldig fornøyd med da, tror aldri jeg har strikket så jevnt [emoji1]

De små var veldig små ja [emoji85] veldig søte de også da!
 
Må øve meg litt på ribbestrikk ser jeg, på dine var det veldig jevnt og fint [emoji1362][emoji4]
Resten av vottene ble jeg veldig fornøyd med da, tror aldri jeg har strikket så jevnt [emoji1]

De små var veldig små ja [emoji85] veldig søte de også da!

Fulgte oppskriften slavisk så skjønner ikke hvorfor de ble så små. Får se hva jeg gjør med de.. Og ribbestrikk kommer, rekker opp ofte jeg altså. Senest for 10 minutter siden med det paret jeg holder på nå :p
 
11e33a871249754138c86c4d96d8e009.jpg

Da er jeg i gang med læringen damer! Etter litt klunder med og legge masker så er jeg endelig i gang.
Ser nå ikke så bra ut, men får til det grunnleggende[emoji85] Selv om jeg plutselig har to masker mer enn jeg begynte med, også plutselig en mindre[emoji23] Løst og stramt om hverandre også. Men er nå en start. Ikke strikki siden barneskolen... Begynner å bli noen år siden[emoji28]
 
11e33a871249754138c86c4d96d8e009.jpg

Da er jeg i gang med læringen damer! Etter litt klunder med og legge masker så er jeg endelig i gang.
Ser nå ikke så bra ut, men får til det grunnleggende[emoji85] Selv om jeg plutselig har to masker mer enn jeg begynte med, også plutselig en mindre[emoji23] Løst og stramt om hverandre også. Men er nå en start. Ikke strikki siden barneskolen... Begynner å bli noen år siden[emoji28]
Øvelse gjør mester sier de [emoji14]
 
Back
Topp