Vogntråden

Jeg har googlet og søkt litt, men lurer på om noen har erfaringer til meg ang bugaboo fox. Jeg har ikke erfaring med bugaboo, men har pekt meg ut denne vognen. Syns fox2 blir en voldsom pris, og lurer på om noen har noen konkrete forbedringer som veier opp til at det er verdt og kjøpe bugaboo fox2 istedenfor bare kjøpe en brukt fox på nett?:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Er litt forvirret:hilarious:

I grunn lite oppdateringer.. Kalesjen er ny men kan også kjøpes til vanlig fox. Samme med sittedelstrekk og bagdelstrekk. Alt passer om hverandre. Vekta er lik. Dempingen kan være litt bedre på fox2 men det er minimalt. Låsemekanismen er endret men det er også minimalt. Jeg har en vanlig fox og kommer kun til å endre fargene på den :happy: de holder seg meget godt i verdi. Finner du en strøken fox fra 2018/2019 så ville jeg heller kjøpt den for 8-9000 enn en helt ny :happy:
 
Noen som har noen anbefalinger til vogn på skogsveier/grusveier? Er ikke asfaltert her vi bor.
Babyjogger City Elite! Vi har stortsett berre trilla på grus/skogsveg og den har ikkje vore noke problem å trille meg. Heller ikkje i snø/slaps :)
 
I grunn lite oppdateringer.. Kalesjen er ny men kan også kjøpes til vanlig fox. Samme med sittedelstrekk og bagdelstrekk. Alt passer om hverandre. Vekta er lik. Dempingen kan være litt bedre på fox2 men det er minimalt. Låsemekanismen er endret men det er også minimalt. Jeg har en vanlig fox og kommer kun til å endre fargene på den :happy: de holder seg meget godt i verdi. Finner du en strøken fox fra 2018/2019 så ville jeg heller kjøpt den for 8-9000 enn en helt ny :happy:

Tusen takk for svar, akuratt det jeg var ute etter! Er sånn jeg helst har forstått at det er minimale forskjeller at enn like gjærne kan kjøpe en bruk fox:)
Men er det noe forskjell i stoffet på sittedel og bag? Eller bare denne lommen i bag delen?:rolleyes:
 
Vi har Stokke Trailz til toåringen. Brukt den hver dag siden fødsel omtrent og den er fortsatt like fin. Vi triller til og fra barnehagen og han sover i den der. Vi har gått mye på tur med den og den er god på skogsveier og fjellveier, samt på asfalt. Dette forutsetter at du velger terrenghjul med luft i.
 
Sniker, sjekka ut easywalker harvey 2? den er lett og fin, og man kan kjøpe med høydeadapter som gjør at den kommer ganske godt opp. Mange gode vogner å velge i, som gjør valget så vanskelig. Men og greit å huske at liggedelen brukes ikke så alt for lenge:) lykke til, er gøy og vanskelig å lete etter vogn:)

Takk for godt tips! :D Jeg skal absolutt sjekke den ut. Har liksom bare fått hørt om de to jeg nevnte, det er jo et HAV av vogner der ute, så gode tips taes hjertelig imot!
 
Tusen takk for svar, akuratt det jeg var ute etter! Er sånn jeg helst har forstått at det er minimale forskjeller at enn like gjærne kan kjøpe en bruk fox:)
Men er det noe forskjell i stoffet på sittedel og bag? Eller bare denne lommen i bag delen?:rolleyes:

Det er den berømte lille lommen som er forskjellen ellers er stoffet av samme kvalitet :happy: bøylen er også annerledes men det er en vanesak. Aldri hatt noe tanker om annerledes bøyle her :happy:
 
Jeg har vært rundt å sjekka vogner. Har egentlig tenkt hele veien at bugaboo Fox 2 er den vognen vi kjøper. Siden vi har hatt buffalo før og vært veldig fornøyd. Men så, kom jeg over teutonia trio. Veldig flott vogn, blir ganske liten pakket sammen. Romlig bag. Fire hjul, med to svinghjul. Ergometrisk sitte del. Ble ganske imponert:)Mye vogn for pengene! Så nå revurdere jeg bugaboo Fox 2...
Testet også Maxi Cosi Lila XP, med Oria XXL:D midt på treet i pris i forhold til teutonia trio og bugaboo Fox 2. No er jeg rett og slett usikker ! Så gøy:hilarious:
 
Det er den berømte lille lommen som er forskjellen ellers er stoffet av samme kvalitet :happy: bøylen er også annerledes men det er en vanesak. Aldri hatt noe tanker om annerledes bøyle her :happy:

Fantastisk:hilarious: syns ikke så mye om en lomme oppi der til evnt tlf.. telefonen skal en annen plass en ‘oppi’ barnet:hilarious: så da var jo dette kjempe nyheter:D så kanskje noen på finn.no blir glad av og kunne få solgt vogna si til meg da:hilarious::D
 
Ok tilbud på diverse babyjogger på babybanden nå, åpningstilbud.
 
Jeg hadde ment å kjøpe en brukt emmaljunga Edge duo, mest fordi de er ypperlige til sovevogn i bhg. Men så leste jeg litt rundt og datt inn på britax smile III, og den ser jo sååå mye mer praktisk ut! Ikke minst at den er mindre på alle måter, men fremdeles har lang brukstid. Noen som har erfaring med denne? Eller forrige modell? Saumfart Finn og Facebook, men var ikke mye brukt til salgs av den:hilarious: hadde liksom ikke ment å kjøpe helt ny vogn...
 
Jeg hadde ment å kjøpe en brukt emmaljunga Edge duo, mest fordi de er ypperlige til sovevogn i bhg. Men så leste jeg litt rundt og datt inn på britax smile III, og den ser jo sååå mye mer praktisk ut! Ikke minst at den er mindre på alle måter, men fremdeles har lang brukstid. Noen som har erfaring med denne? Eller forrige modell? Saumfart Finn og Facebook, men var ikke mye brukt til salgs av den:hilarious: hadde liksom ikke ment å kjøpe helt ny vogn...

Har forrige modell. Veldig fornøyd med den. Den er smal og lett, og enkel å trille. Skal bruke samme vogna til denne babyen.
 
Syns dette med vogn er litt vanskelig. Har tidligere hatt enmaljunga Edge duo til begge guttene, selv om jeg elsket denne vogna da føler jeg nå den er litt gammeldags og veldig stor og tung. Nå står det litt mellom emmaljunga nxt90, buggaboo fox eller Stokke trails. Men jeg synes dette er då vanskelig. Har jo ingen erfaring med noen av dem. Siden jeg har termin i mnd skifte september oktober, kommer jeg til å trenger en vintervogn. Sneen kan komme i november her og ligger gjerne til april. Fortauene blir ofte brøytet og er der jeg kommer til å trille, men tåler disse vognene å trille på sne? Eller blir det veldig tungt? Er babybag delene små slik at vi tidlig må over i sportsdel? Sportsdelene til disse vognene er litt åpne ut til når det er vinter og kaldt, hvordan gjør dere det? Noen som har erfaringer som kan svare meg?
Hei, ser du ikke har fått noe svar. Kan gi litt info om Stokke trailz. Den har vi brukt i 14 mnd, men bagdel i 5-6 og sportsdel. Bagdelen er god og romslig! Men heller bittelitt nedover, slik at når vi brukte saueskinn i den så glei mini ned i beinenden. Men var ikke noe problem når han låni vognpose eller uten skinn. Vi byttet så tidlig til sportsdel fordi lille ikke ville ligge uten og få se lenger. Sportsdelen er ganske åpen, men med pose så har ikke det vært noe problem. Ved skikkelig ruskevær, vind og snø f.eks. så har vi brukt stormtrekket man kan kjøpe i tillegg. Kjekt på de dagene med skikkelig vær, men som regel har det holdt mer enn nok med pose. God og trille på brøyta vei.
 
Vi har Stokke Trailz til toåringen. Brukt den hver dag siden fødsel omtrent og den er fortsatt like fin. Vi triller til og fra barnehagen og han sover i den der. Vi har gått mye på tur med den og den er god på skogsveier og fjellveier, samt på asfalt. Dette forutsetter at du velger terrenghjul med luft i.
Hvordan syntes du dempingen er på den? Har lest så mye blandet om den...
Har du prøvd den på litt mer «sti» med dumper, stein osv?
 
Hvordan syntes du dempingen er på den? Har lest så mye blandet om den...
Har du prøvd den på litt mer «sti» med dumper, stein osv?

god demping i terrenghjulene, spør du meg. Jeg har brukt den på veldig forskjellig underlag, har også brukt den på fjellturer med steinete veier/stier. Det går helt fint så lenge det ikke er veldig store steiner.
 
Er Stokke trailz veldig tung å trille og tung å løfte med seg i bilen? Vurderer den for jeg trenger vogn med stor bag i tilfelle nestemann også blir putebarn som første. Har hatt emmaljunga mondial delux, men den blir litt k tyngste laget for oss, tenker å selge den og kjøpe ny
 
Nokon som har erfaring med Simo Duo? Ligg an til å arve ei i denne modellen. Fyrstregangsgravid, så har lite peiling på dette (også). Einaste eg veit er viktig for oss, er at den er behagelig å trille for langbeinte folk. Både at den er høg nok, og at ein ikkje sparkar borti understellet for kvart steg ein tar. Også ein fordel at den er nokså lang, då ungane i familien har en tendens til å voksa fort! Pluss at den må vere grei å trille på litt humpete grusvegar, og litt snø då det jo blir vinterbaby og me bur på landet. Tips mottas med takk:)
 
Nokon som har erfaring med Simo Duo? Ligg an til å arve ei i denne modellen. Fyrstregangsgravid, så har lite peiling på dette (også). Einaste eg veit er viktig for oss, er at den er behagelig å trille for langbeinte folk. Både at den er høg nok, og at ein ikkje sparkar borti understellet for kvart steg ein tar. Også ein fordel at den er nokså lang, då ungane i familien har en tendens til å voksa fort! Pluss at den må vere grei å trille på litt humpete grusvegar, og litt snø då det jo blir vinterbaby og me bur på landet. Tips mottas med takk:)

Hadde Simo duo til mine 2 første barn. Mannen var 2 m høy og jeg 1,7m. Han sparket i vogna iblant, men jeg var aldri i nærheten av å spenne i vogna. Men så brukte han str 49 i sko også..
vogna var veldig romslig til barna mine som var lange! Veldig grei på humpete vei og helt super på snøføre!
Jeg anbefaler vogna på det sterkeste! Men det er ikke en byvogn til å rusle i butikker med.. pga den ikke har svingbare hjul foran.
 
Back
Topp