Vogntråden

Jeg har ingen anelse og har ikke tenkt på det heller. Skal nok vente men, jeg bor på landet og snør mye så må kunne trilles her. Også må ikke være så tung fordi mulig vil etter hvert reise til mine foreldre i hjemlandet mitt. Men vi får se når tiden kommer
 
Jeg skal prøve meg på Svithun fra 80-tallet. har brukt vogna selv en gang i tiden og vogna fremstår som ny i både stoff metall. Finnes ikke en eneste rustflekk på den og jeg ser ikke hvorfor den ikke skal kunne brukes
 
Last edited:
Jeg har null erfaring med vogner og har tittet rundt på nettet og prisene slår meg rett i bakken.. er det sånn at man får det man betaler for?
 
Jeg har null erfaring med vogner og har tittet rundt på nettet og prisene slår meg rett i bakken.. er det sånn at man får det man betaler for?
Jeg mener det. Sverger til Emmaljunga! Vet den er svindyr, men har vært så fornøyd med merket og har ikke tenkt å gå for noe annet. Er kun 8+4, men har begynt sparinga allerede. Har ennå sportsvognen etter hun som nå er 8 år, en Emmaljunga Scooter :)
 
Jeg mener det. Sverger til Emmaljunga! Vet den er svindyr, men har vært så fornøyd med merket og har ikke tenkt å gå for noe annet. Er kun 8+4, men har begynt sparinga allerede. Har ennå sportsvognen etter hun som nå er 8 år, en Emmaljunga Scooter :)
Jeg også liker Emmaljunga veldig godt! Har en edge duo kjøpt ny i mai 2016 til storebror på 3,5 år som baby nr 3 skal bruke. Nå brukes den av kommende storesøster på 18 mnd. I tillegg har vi en scooter, kjøpt ny i 2017, som hun bruker som sovevogn i bhg og som reisetrille. De holder seg utrolig godt, de ser begge nesten ny ut enda de er brukt omtrent daglig av 2 barn:)
 
Aner ikke hvor bra den er, men vi har en emmaljunga city cross
Ser du har fått svar, og støtter det som står der!:) Eneste forskjellen på City cross og edge duo/mondial er at bagen er noen få cm kortere i lengde. Sportsdelen er den samme på alle 3 modellene om jeg ikke tar feil:) så den er absolutt ei bra vogn!:)
 
Her kom mannen på banen og poengterte at han er ganske mye høyere enn meg, og at kanskje man må kunne justere høyden på «håndtaket» på vogna. Noen som har kjennskap til en vogn hvor en mann på 2m får trillet i en god stilling? Samt at den passer meg på 1,6m?:p
Mannen er 2 meter og jeg er helt normal, vi har babyjogger city elite og bugaboo buffalo. Fordelen er jo at bagdelen på city elite er høy, så det likte mannen godt - og trillekomforten på city elite er genial. Men når det kommer til stykket så skal sportsdelen trilles myyye lengre enn bagdelen - så 4-6 måneder med «lav bagdel» betyr ingenting i det store og hele.
Vi begge elsker å trille city elite vogna, men mannen er så lang at alle vogner som ikke har Teleskophåndtak blir et (lite) problem fordi han sparker borti understellet når han går av og til. Derfor synes han selv at det er mer komfortabelt for han å trille bugaboo nå, selv om vi begge synes city elite er mer komfortabel i trillekomfort og rett og slett ei super vogn.
 
Vi var å kjøpte emmaljunga nxt90 i dag- veldig spent på om jeg blir så fornøyd med den som jeg håper og tror jeg blir:Heartred:Heartred
 
Bestilte vogn i går:happy: og var litt crazy, satte opp to stk:nailbiting: med forbehold om at vi bare skal ha den ene.. (redd den jeg helst vil ha, ikke kommer i tide).. ble fox2 her
 
Jeg har null erfaring med vogner og har tittet rundt på nettet og prisene slår meg rett i bakken.. er det sånn at man får det man betaler for?

Enig. Jeg ser litt på Finn. Ser det er flere vogner som
Kun er 1-2 år gamle som kun har blitt brukt som innevogner til halv pris og enda mindre. Noen kjøper nye fine vogner også viser det seg at barnet ikke er så glad i å ligge i vogn.. så jeg følger litt med på Finn.
 
Vogner så vanskelig!

Vi har selvfølgelige forelsket oss i en dyr vogn, uppababy vista. Håper vi finner riktig farge billigere på finn!
 
Jeg kjøper det aller meste brukt på finn! Er jo så små at det er begrensninger for hvor mye bruksskader møblene kan få på et par år:laughing002 men er så heldig å få vogn «sponset» av svigers, så da bestilte jeg meg en helt ny- på tilbud! Kjempedyrt
 
Har sett litt på emmaljunga NXT90F om jeg husker rett..
Vi må nok på butikken og prøve forskjellige vogner før vi bestemmer oss helt.
Vi bor ikke på bakkeplan så må ha ei vogn som lett kan bæres opp og ned trapp, samtidig vil vi ha grei str på hjul mtp terrenget og årstidene vi har her i Norge. Ønsker også at sportsdelen kan legges helt flat, vet ikke hvorfor men i mine øyne ser det ubehagelig ut å ligge i de "nye" formene som bare vippes bakover mens fotstillingen er den samme som i sittende. Skal jo være ergonomisk så mulig vi endrer på denne om det blir lite valgmuligheter. Samtidig så vil vi ha en vogn hvor barnet ikke vokser ut av alt for tidlig, men om dette skal overveie vekta på vogna har vi ikke bestemt oss for helt enda..
 
Har sett litt på emmaljunga NXT90F om jeg husker rett..
Vi må nok på butikken og prøve forskjellige vogner før vi bestemmer oss helt.
Vi bor ikke på bakkeplan så må ha ei vogn som lett kan bæres opp og ned trapp, samtidig vil vi ha grei str på hjul mtp terrenget og årstidene vi har her i Norge. Ønsker også at sportsdelen kan legges helt flat, vet ikke hvorfor men i mine øyne ser det ubehagelig ut å ligge i de "nye" formene som bare vippes bakover mens fotstillingen er den samme som i sittende. Skal jo være ergonomisk så mulig vi endrer på denne om det blir lite valgmuligheter. Samtidig så vil vi ha en vogn hvor barnet ikke vokser ut av alt for tidlig, men om dette skal overveie vekta på vogna har vi ikke bestemt oss for helt enda..

Nxt90 er den tyngste vogna jeg noensinne har prøvd. Nxt60 med 90 hjul er konge og lett å bære :headphone:
 
Har sett litt på emmaljunga NXT90F om jeg husker rett..
Vi må nok på butikken og prøve forskjellige vogner før vi bestemmer oss helt.
Vi bor ikke på bakkeplan så må ha ei vogn som lett kan bæres opp og ned trapp, samtidig vil vi ha grei str på hjul mtp terrenget og årstidene vi har her i Norge. Ønsker også at sportsdelen kan legges helt flat, vet ikke hvorfor men i mine øyne ser det ubehagelig ut å ligge i de "nye" formene som bare vippes bakover mens fotstillingen er den samme som i sittende. Skal jo være ergonomisk så mulig vi endrer på denne om det blir lite valgmuligheter. Samtidig så vil vi ha en vogn hvor barnet ikke vokser ut av alt for tidlig, men om dette skal overveie vekta på vogna har vi ikke bestemt oss for helt enda..
Jeg bestilte den selv i går, hørt mye bra, og noen som ikke er helt fornøyd! Håper og tror at den er veldig fin til mitt/ vårt bruk:)
 
Vi har kjøpt uppababy vista v2. Den er så fiiiiin! Hadde emmajunga for ti år siden. Det vil jeg ikke ha igjen.
 
Back
Topp