Vogntråden

Hadde Simo duo til mine 2 første barn. Mannen var 2 m høy og jeg 1,7m. Han sparket i vogna iblant, men jeg var aldri i nærheten av å spenne i vogna. Men så brukte han str 49 i sko også..
vogna var veldig romslig til barna mine som var lange! Veldig grei på humpete vei og helt super på snøføre!
Jeg anbefaler vogna på det sterkeste! Men det er ikke en byvogn til å rusle i butikker med.. pga den ikke har svingbare hjul foran.
Takk for tilbakemelding :) Høyres ut som ei vogn som kan passa fint til vårt bruk. Blir nok definitiv meir vandring på grusvegar og slapsete asfaltvegar enn på cafébesøk og shopping i byen ;) Så kan me heller få ei «lettare og nettare» vogn når ungen blir litt større og sumaren bankar på døra igjen! Men då kan eg trygt takkke ja til å arva den trur eg.
 
Takk for tilbakemelding :) Høyres ut som ei vogn som kan passa fint til vårt bruk. Blir nok definitiv meir vandring på grusvegar og slapsete asfaltvegar enn på cafébesøk og shopping i byen ;) Så kan me heller få ei «lettare og nettare» vogn når ungen blir litt større og sumaren bankar på døra igjen! Men då kan eg trygt takkke ja til å arva den trur eg.
Simo er gull som sovevogn i barnehagen også:)
 
Nokon som har erfaring med Simo Duo? Ligg an til å arve ei i denne modellen. Fyrstregangsgravid, så har lite peiling på dette (også). Einaste eg veit er viktig for oss, er at den er behagelig å trille for langbeinte folk. Både at den er høg nok, og at ein ikkje sparkar borti understellet for kvart steg ein tar. Også ein fordel at den er nokså lang, då ungane i familien har en tendens til å voksa fort! Pluss at den må vere grei å trille på litt humpete grusvegar, og litt snø då det jo blir vinterbaby og me bur på landet. Tips mottas med takk:)
Vi hadde den til nr 2, den var svært romslig. God å gå turer med, solid og god på både asfalt, grus og snø. Minuset må være at vognen er stor når den legges sammen. Går greit å trille på kjøpesenter og i butikker egentlig. Men skal dere ha den i bilen så tar den mye plass.
 
Takk for tilbakemelding :) Høyres ut som ei vogn som kan passa fint til vårt bruk. Blir nok definitiv meir vandring på grusvegar og slapsete asfaltvegar enn på cafébesøk og shopping i byen ;) Så kan me heller få ei «lettare og nettare» vogn når ungen blir litt større og sumaren bankar på døra igjen! Men då kan eg trygt takkke ja til å arva den trur eg.

Bare hyggelig! Jeg gikk veldig mye turer i skog og på slapseføre med Simo-vogna. Vogna var ganske stor til å ta med i bilen og kalesjen dekket ikke fullstendig for solen når sommeren kom. Men det finnes det løsninger for.
vogna endte opp med å være en permanent hjemme-tur vogn som jeg ikke tok med i bilen.

Jeg kjøpte en bugaboo bee som en ekstravogn. Da hadde jeg en vogn til å ha i bilen til shopping, ferieturer osv. Men den var helt uegnet til alt det Simo briljerer på..
 
Last edited:
Har litt lyst på simo denne gangen. De har så stor og god bag til en høst/vinter-baby.

Men har allerede en vogn, så tenker det holder... Håper jeg får plass til vinterpose oppi bagen lenge.
 
Her går vi for emmaljunga nxt 90. Trodde jeg skulle gå for stokke, men den blir for stor for min smak, pluss at jeg syntes den vingler mer fra side til side enn nxt 90. Det avgjørende for meg er nok det lille håndtaket på babybagen og monteringen av og på gikk mye smoothere enn på stokke sin. Men det er jo mye smaksak også i valget. Nå gjelder det bare å legge av litt penger de neste tre månedene før man svir av 13 000
 
Her blir det nok en emmaljunga nxt90. synes den var så enkel å slå sammen og lett og bruke.
har også kikket på Britax smile 3 men samboer synes emmaljunga var best så da blir det nok den.
 
Vi blir nok å gå for Stokke Trailz! Likte godt høyden på den, syns den var god å trille, å den passer til både terrenget og været som er her vi bor :happy:
Hadde mest lyst på Joolz day 3, men den selges ikke i Norge lenger :(
 
Her blir det nok en emmaljunga nxt90. synes den var så enkel å slå sammen og lett og bruke.
har også kikket på Britax smile 3 men samboer synes emmaljunga var best så da blir det nok den.

disse to vi står mellom også, klarer ikke bestemme oss.. hva var grunnen til at samboer likte nxt90 best?
 
disse to vi står mellom også, klarer ikke bestemme oss.. hva var grunnen til at samboer likte nxt90 best?
Fikk inntrykk av at britax virket litt skranglete og ustabil i forhold til emmaljunga og med tanke på pris. Det er nok noen ting som sikkert er bedre med britax også men valget vårt falt på emmaljunga
 
Fikk inntrykk av at britax virket litt skranglete og ustabil i forhold til emmaljunga og med tanke på pris. Det er nok noen ting som sikkert er bedre med britax også men valget vårt falt på emmaljunga
Takk for svar! Skjønner hva dere mener. Må prøve begge en gang til så tenker jeg vi klarer å bestemme oss vi også ☺️
 
Til dere som har peiling, vi bor i byen og trenger en vogn som passer til det, men som også fungerer fint på sti når vi skal gå tur i skogen osv. I tillegg bor vi i 4.etasje, så bagen bør ikke være tung siden den må bæres opp og ned hver gang vi skal ut. Har få andre krav :)
 
Til dere som har peiling, vi bor i byen og trenger en vogn som passer til det, men som også fungerer fint på sti når vi skal gå tur i skogen osv. I tillegg bor vi i 4.etasje, så bagen bør ikke være tung siden den må bæres opp og ned hver gang vi skal ut. Har få andre krav :)
Jeg har noen venner som hadde akkurat samme krav som deg. De endte med bugaboo fox og er veldig fornøyde :)
 
Til dere som har peiling, vi bor i byen og trenger en vogn som passer til det, men som også fungerer fint på sti når vi skal gå tur i skogen osv. I tillegg bor vi i 4.etasje, så bagen bør ikke være tung siden den må bæres opp og ned hver gang vi skal ut. Har få andre krav :)
Britax smile 3:)
 
Jeg har ett innsektsnett spørsmål! Har sett på barnashus, men finner ikke noe om størrelse. Men bugaboo sitt insektsnett, det passer fint til både sitte og liggedel?:hilarious: Ellers ser jeg det er andre merker med insektsnett som ser litt større uto_O
 
Jeg har ett innsektsnett spørsmål! Har sett på barnashus, men finner ikke noe om størrelse. Men bugaboo sitt insektsnett, det passer fint til både sitte og liggedel?:hilarious: Ellers ser jeg det er andre merker med insektsnett som ser litt større uto_O
Trenger du innsektsnett når du føder i oktober da?
 
Jeg har ett innsektsnett spørsmål! Har sett på barnashus, men finner ikke noe om størrelse. Men bugaboo sitt insektsnett, det passer fint til både sitte og liggedel?:hilarious: Ellers ser jeg det er andre merker med insektsnett som ser litt større uto_O
Jeg hadde et tinkafu nett, det har passet på 3 ulike vogner i hvert fall:hilarious:
 
Trenger du innsektsnett når du føder i oktober da?

Nei trenger ikke til liggebag. Vurdert og bestille vogn fra barnashus på nett, og ville bare bestille insektsnett nå med en gang, så alt til vogna frem i tid var klart når keg først skulle hive penger i vogna. Og da var det bilde av innsektsnett på liggedel, men lurte på om man brukte det samme til sittedelen, siden jeg vil trenge det til våren igjen. Men tror det skulle passe begge deler:hilarious: skal jeg bestille vogn, så skal jeg bestille ALT jeg vil trenge:laughing002
 
Nei trenger ikke til liggebag. Vurdert og bestille vogn fra barnashus på nett, og ville bare bestille insektsnett nå med en gang, så alt til vogna frem i tid var klart når keg først skulle hive penger i vogna. Og da var det bilde av innsektsnett på liggedel, men lurte på om man brukte det samme til sittedelen, siden jeg vil trenge det til våren igjen. Men tror det skulle passe begge deler:hilarious: skal jeg bestille vogn, så skal jeg bestille ALT jeg vil trenge:laughing002

Myggnettingen til bugaboo passer både bag og sittedel :happy:
 
Back
Topp