Vogntråd

Jeg vurderer å kjøpe Bugaboo fox. Finnes det et form for "fottrekk" eller lignende til å ha over selve vognposen i sportsdelen?
I bagdelen så ser jeg det er et "trekk" med glidelås, men ser ikke noe om det på sportsdelen....jeg husker ikke hva det heter haha...

Nei det gjør det vel egentlig ikke så vidt jeg vet. Kun regntrekk. Vi brukte bare vognpose og evt regntrekk over.

Har ikke vogn fra før, men har tenkt litt på den bugaboo fox 2 eller bugaboo donkey 2/3 :)

Noen som har en av disse vognene fra før som kunne fortalt fordeler og ulemper med disse? :)

Last edited:
Jeg ser at flere av dere har gode erfaringer med YOYO :) Jeg har tre vogner etter storebror, så jeg skal nok ikke ut på shopping etter vanlig vogn, men jeg sikler sånn på en yoyo. Grei å ha på reise (vi reiser mye, ikke syden, men til besteforeldre/oldeforeldre), og f.eks til en rask sentertur.

Jeg trenger fordeler og ulemper og eventuelle andre vogner i samme kategori som dere anbefaler og som helst koster mindre :angelic:

Fordeler:
Kan legges sammen og taes med på fly
Lett å bære med seg - jeg reiste alene med poden flere ganger og bar vognen ombord på fly.
Kan legges bakover (ikke full liggestilling, men nesten - sov i den på reise fra 6mnd).
Gode og stabile hjul. Selvfølgelig ikke til vinterføre, men duger på brostein til å være en trille. Lånte en lignende før vi kjøpte som var en billigtype og den hadde veldig skranglete og dårlige hjul!
God å sitte i (har jeg inntrykk av, men det er vel de fleste)
Lomme til å ha ting i bakpå og god plass under
God kalesje med vindu i

ulemper:
Samboeren irriterer seg litt over at han går borti bakhjulene. Ikke et problem for meg.
Håndtaket er liiiitt lavt hvis man er veldig høy

Fordeler:
Kan legges sammen og taes med på fly
Lett å bære med seg - jeg reiste alene med poden flere ganger og bar vognen ombord på fly.
Kan legges bakover (ikke full liggestilling, men nesten - sov i den på reise fra 6mnd).
Gode og stabile hjul. Selvfølgelig ikke til vinterføre, men duger på brostein til å være en trille. Lånte en lignende før vi kjøpte som var en billigtype og den hadde veldig skranglete og dårlige hjul!
God å sitte i (har jeg inntrykk av, men det er vel de fleste)
Lomme til å ha ting i bakpå og god plass under
God kalesje med vindu i

ulemper:
Samboeren irriterer seg litt over at han går borti bakhjulene. Ikke et problem for meg.
Håndtaket er liiiitt lavt hvis man er veldig høy
Tusen takk ❤️ Dette var til veldig god hjelp. Ja, spesielt hjulene er man jo litt skeptisk til. Jeg har testet den i butikk, men brostein er noe annet. Jeg tar med meg alle dine gode punkter videre.

Noen som har prøvd "Kinderkraft PRIME Lite Duovogn 3-in-1" fra jollyroom? Vi trenger alt, og skal evnt bare ha det midlertidig frem til vi flytter til Spania når baby er ca 7 mnd :happy:

Vedlegg

• Screenshot_20201116-214808_Chrome.jpg
    Screenshot_20201116-214808_Chrome.jpg
    25,4 KB · Visninger: 9
Noen som har søskenvogn fra før av? Når har man bruk for det? Hadde egentlig tenkt at han som blir storebror var ferdig med vogn til da men litt usikker? Andre med ca 2 år mellom søsken, hva skal dere gjøre eller har dere gjort?

Jeg vurderer å kjøpe Bugaboo fox. Finnes det et form for "fottrekk" eller lignende til å ha over selve vognposen i sportsdelen?
I bagdelen så ser jeg det er et "trekk" med glidelås, men ser ikke noe om det på sportsdelen....jeg husker ikke hva det heter haha...

Jeg har også Bugaboo Fox, og så vidt jeg vet er det ikke et sånt trekk til sportsdelen. Vi har brukt regntrekket de gangene det har vært behov for det, ellers kan jeg ikke si at jeg har savnet et sånt trekk. Er strålende fornøyd med vogna, men regntrekket synes jeg ikke fungerer nå som han har blitt såpass lang (to år), så vurderer å kjøpe det fra Tinkafu i stedet.

Kommer litt an på ønsker og behov, og plass i bil.

jeg har som krav at barnet skal kunne vendes begge veier i sittedelen. Jeg bruker de som regel vendt slik at de ser meg og at vi kan prate om hva vi ser.

jeg vil ha svingbare hjul, men som kan låses ved behov.

jeg krever full liggestilling. Ønsker også en med litt lengde i.

jeg ønsker en som ikke er prakk å legge sammen

Britax go big2 oppfylte alt dette. Emmaljunga duo Edge oppfylte nesten alt dette (litt mer prakk å legge sammen enn britax).

men, vi har grei plass i bil.

Men min favoritt etter å ha brukt flere vogner er britax go big2. Uten tvil.

Skjønner! Takk for gode svar! Vi har en liten og en stor bil, og i den minste ser jeg nesten ikke for meg at man får plass til vogn i det hele tatt. Godt det er lenge igjen, men det er jo lurt å følge litt med på tilbud fremover.

Er jo veldig mange rimelige varianter der ute også, men disse er kanskje ikke så gode kvalitetsmessig.

Beklager sent svar her! Kom inn i en kvalmeperiode rett etter at jeg skrev her, og orket plutselig ikke mer enn jeg strengt tatt måtte for å holde hjulene i gang.

Vil anbefale å dra på en butikk å prøve ulike vogner :) Vi gjorde et skikkelig bomkjøp med første vogna til mini, (høy far, han måtte gå bøyd for å trille), solgte den og kjøpte ny vogn brukt som han kunne gå oppreist med :hilarious:
Takk for svar! Vi får gjøre det etterhvert. Har prøvd endel forskjellige vogner før, og vet at det er noen jeg ikke har syntes var så gode, men har ikke hengt meg så mye opp i hva de heter og sånn. :p

Jeg har også Bugaboo Fox, og så vidt jeg vet er det ikke et sånt trekk til sportsdelen. Vi har brukt regntrekket de gangene det har vært behov for det, ellers kan jeg ikke si at jeg har savnet et sånt trekk. Er strålende fornøyd med vogna, men regntrekket synes jeg ikke fungerer nå som han har blitt såpass lang (to år), så vurderer å kjøpe det fra Tinkafu i stedet.
Det er den vogna som står høyest på ønskelista her:happy::happy:Blir nok den:happy:

Vurderer fox 2 eller bugaboo donkey 3 :)

Er det noen av dere som har hatt en av disse tidligere som kunne si hva som er fordelene og hva som er ulempene med disse to vognene :woot:

Noen som har søskenvogn fra før av? Når har man bruk for det? Hadde egentlig tenkt at han som blir storebror var ferdig med vogn til da men litt usikker? Andre med ca 2 år mellom søsken, hva skal dere gjøre eller har dere gjort?

Dette ønsker jeg litt råd til også. Min eldste blir 22 måneder når denne lille er født og jeg er litt usikker om hun trenger fortsatt vogn da.

Blir ca 20 mnd mellom våre, og vi har gått til anskaffelse av en pent brukt søskenvogn (bugaboo donkey). Er selv spent på hvor stort behovet kommer til å bli:rolleyes:

Dette er jeg også usikker på. Har hørt så ulike erfaringer til nå!

Back
Topp