Vogntråd

Interessant. Du har jo sett massevis av vogner i barnehagen: er det i det hele tatt noen som har Mountain Buggy lenger? Vi var så sykt fornøyde med den vogna back in the days

Vi har en Mountain Buggy og Trailz :p Mountain Byggy er super nå som mini er 2, mens trailz var suveren fram til 1,5 års alderen. Nå er den sovevogn i barnehagen, og MB er hovedvogna hjemme.

Her blir det gjenbruk av Bugaboo buffalo og Babyzen yoyo. Har hatt de til 3 unger, og elsker de. Yoyo'en står i bilen alltid siden den er så liten. Buffaloen er myyye brukt, men ser ny ut. Tenkte å ta en vogn service før sommeren, siden vognen nå er 5 år gammel. Brukte mye tid på å lese meg opp på vogner før vi kjøpte den til eldste og er veldig glad valget falt på den til slutt. Lett å kjøre på alle underlag, blir liten når den er slått sammen, kan være vendt begge veier, god plass under vognen osv. Eneste jeg ikke har vært fornøyd med er regntrekket og myggnetting, så jeg har kjøpt nye uorginale.

Noen som har kikket på cybex priam? Eventuell erfaring ?

Vi hadde egentlig bestemt oss for å kjøpe bugaboo fox2, men når jeg kikker på Finn.no så syntes jeg de fleste er veeeldig solbleket og stort sett de fleste har skade på skinnet på håndtaket, og da tenker jeg er det virkelig så dårlig kvalitet for pengene?

Vi har Britax smile 2 og har vært veldig fornøyd med den. Usikker på om vi trenger søskenvogn eller ikke. Sønnen vår vil vere ca 22 mnd når baby kommer o_O

Vi har en emmaljunga edge duo og en ntx90. Dou er i bruk i barnehagen, har vært fornøyd med ntx90 helt til nå. Sybtes den er så smal ved skulderen..

Vi har en emmaljunga edge duo og en ntx90. Dou er i bruk i barnehagen, har vært fornøyd med ntx90 helt til nå. Sybtes den er så smal ved skulderen..

Hvordan er trille komforten på dem? Driver å ser litt rundt på nettet på begge to.

Mange som har den :). Mener det harkimmet en ny versjon med stooore hjul som jeg ser flere har. Veldig god å trille da.
Ja, den med store hjul husker jeg ble brukt mye av løpere. Jeg likte den så godt fordi den var stødig, og samtidig fin til å snu på femøringen. Må innrømme at jeg godtet meg litt ekstra inne på trange butikker når jeg så alle Emmaljungaene som ikke klarte å ta svingene som oss:laughing002

Vi har en Mountain Buggy og Trailz :p Mountain Byggy er super nå som mini er 2, mens trailz var suveren fram til 1,5 års alderen. Nå er den sovevogn i barnehagen, og MB er hovedvogna hjemme.

Hva var det som var fint med Trailz? Vi kjører ikke bil, så er avhengige av en vogn som skal tåle forsering av både snø og tusenvis av fortauskanter i løpet av et år. Har Trailz luft i hjulene/spor i hjulene? Er nysgjerrig på å prøve noe nytt :happy:

Hva var det som var fint med Trailz? Vi kjører ikke bil, så er avhengige av en vogn som skal tåle forsering av både snø og tusenvis av fortauskanter i løpet av et år. Har Trailz luft i hjulene/spor i hjulene? Er nysgjerrig på å prøve noe nytt :happy:
Trailz har luft og spor i dekkene ja. Vi bor i nord, og har hatt vogna med på alt fra skogsturer på vinteren, til gåturer i byen/kjøpesenter. Fungerer like bra overalt :p stor vogn, men de låsbare svinghjulene gjør at den kan snu på en femøring. Er i overkant glad i den vogna :hilarious:

Trailz har luft og spor i dekkene ja. Vi bor i nord, og har hatt vogna med på alt fra skogsturer på vinteren, til gåturer i byen/kjøpesenter. Fungerer like bra overalt :p stor vogn, men de låsbare svinghjulene gjør at den kan snu på en femøring. Er i overkant glad i den vogna :hilarious:
Så bra! Er nordlending, så skjønner hva du trenger. Oslo kan ha mye snø også, så det er greit å ha noe som faktisk går framover på snøen. Jeg har hatt så vondt av de som triller rundt med små, luftløse forhjul i slaps.. De skrapes liksom bare framover. Har sverget på at jeg aldri må falle for fristelsen og kjøpe en sånn type vogn - snakk om trigger for fødselsdepresjon, he he..

Så bra! Er nordlending, så skjønner hva du trenger. Oslo kan ha mye snø også, så det er greit å ha noe som faktisk går framover på snøen. Jeg har hatt så vondt av de som triller rundt med små, luftløse forhjul i slaps.. De skrapes liksom bare framover. Har sverget på at jeg aldri må falle for fristelsen og kjøpe en sånn type vogn - snakk om trigger for fødselsdepresjon, he he..
Prøvde vogn uten lufthjul en gang på vinterføre i Finnmark, aldri igjen! I snø og slaps er det bare å låse hjulene så kommer trailz seg fram lett som bare det :cat:

Vi har hatt en tfk joggster twist til sovevogn i bhg, en Joolz til trilling og en babyzen yoyo. Yoyoen brukes fortsatt og har vært helt GULL på reiser (både til hytta, til besteforeldre og på lengre reiser til varmere strøk) og bare liggende i bilen hvis man feks må innom Ikea eller et kjøpesenter. Også fin å ha med hvis poden plutselig ikke vil gå selv. Skjer ofte på hjemveien hos oss :rolleyes: Yoyoen er den jeg definitivt ikke ville byttet ut (fra 6mnd da):happy:

Mitt største tips til trillevogn - kalesje som går langt ned! Mye er veldig likt på mange vogner, men vi manglet den lange kalesjen. Selv om vi festet på en annen ble det ofte til irritasjon når vi ikke fikk dekket ordentlig for lys og lignende :bored:

Noen som vet om man får søskenbrett til Stokke Trailz? :joyful:
Sniker fra mars.. jeg kjøpte nettopp søskenbrett til Stokke trailz på barnas hus:happy: blir 2 år og 2 mnd mellom mine. Lurer mitt på om det holder med søskenbrett:wideyed:

Last edited:
Hvordan er trille komforten på dem? Driver å ser litt rundt på nettet på begge to.
Jeg har ntx90 outdoor og den er veldig god å trille i terreng. Bedre enn boggaboo og Stokke. Også er den ganske god å ha med på bytur også. Dou bruker jeg som sovevong og det r ikke den nyeste modellen.
Skulle jeg kjøpt ny vogn hadde jeg kjøpt emmaljunga mondial de luxe. :)

Sniker fra mars.. jeg kjøpte nettopp søskenbrett til Stokke trailz på barnas hus:happy: blir 2 år og 2 mnd mellom mine. Lurer mitt på om det holder med søskenbrett:wideyed:
Vi har 20 mnd mellom våre, og søskenbrett har holdt bra :) men brukte også mye bæresjal på minsten da :)

Jeg ser at flere av dere har gode erfaringer med YOYO :) Jeg har tre vogner etter storebror, så jeg skal nok ikke ut på shopping etter vanlig vogn, men jeg sikler sånn på en yoyo. Grei å ha på reise (vi reiser mye, ikke syden, men til besteforeldre/oldeforeldre), og f.eks til en rask sentertur.

Jeg trenger fordeler og ulemper og eventuelle andre vogner i samme kategori som dere anbefaler og som helst koster mindre :angelic:

Vi kommer til å gjenbruke Bugaboo Fox, har vært veldig fornøyd med den :)
Jeg vurderer å kjøpe Bugaboo fox. Finnes det et form for "fottrekk" eller lignende til å ha over selve vognposen i sportsdelen?
I bagdelen så ser jeg det er et "trekk" med glidelås, men ser ikke noe om det på sportsdelen....jeg husker ikke hva det heter haha...

Back
Topp