Vogntips?

Jeg har sett på litt forskjellig, men ikke landa på noe. Kollega anbefalte å kjøpe vintervogn på Finn - for den skal ikke brukes så lenge, og så kjøpe en lettere en når våren nærmer seg.

Jeg håpa jo egentlig på én vogn to rule them all men det var kanskje litt optimistisk :p

Har Britax 5z, kom ut som best i test i en eller annen test. Den er grei den. Liker at den ikke er så lav slik mange nye vogner er. Det beste er jo at den er kjempelett, og tar ikke alvorlig stor plass i bilen. Kalesjen på sportsvognen er kjempegod når den er fullt utslått.
Jeg har kjøpt en «kompakt» nxt60 for å ha i barnehagen, men den tar mye mer plass, selv om understellet er mindre. Selger nevnte at den var lett å slå i sammen, og skulle demonstrere den, den er faktisk et helt mareritt å slå sammen i forhold til Britax. :hilarious:

Siste vognene jeg har hatt er nå babyjogger som jeg kjøpte som vogn nr 2 med første, og Britax til baby. Begge er jo kjempeenkle, og jeg har rett og slett glemt av hvor tungvinte noen av vognene faktisk er.

Last edited:
Her blir det Bugaboo Fox 5. Har hatt en eldre bugaboo med eldste, den er litt sliten nå, men elsker modellen. Funker på både vinter- og sommerføre, lang kalesje (kjekt for å skjerme baby for lyd og lys), enkel å slå sammen og ta med i bil. Vi bor sentralt i byen, så blir mest trilling på asfalt og enkle turstier. Eneste jeg savner er muligheten for å legge barnet helt flatt (den blir mer som.en hengekøye), men har egentlig ikke vært noe problem.

Ja, det er virkelig en jungel der ute. Sist hadde jeg Bugaboo donkey, da det var knappe to år mellom søsknene. Likte den veldig godt - og har derfor vurdert Bugaboo fox 5 nå. Med en god vinterpose vil den fungere godt også vinterstid.

Har også kikket på Cybex Balios S Lux. - men kun på nett - så får ta en tur å se de i butikk også.

Ellers har jeg også god erfaring med Emmaljunga - men begynner å bli noen år siden ❤️

Samboer har en Stokke bakdel i flyttelasset ser jeg, så det blir vel den da.. Stokke var veldig populært før. Noen med erfaring? God å styre med å slik?
Synes den er flott å se på ❤️ - jeg har ingen erfaring med den - men tror kanskje den er best i bymiljø vs skog og terreng. Så til mitt bruk, tror jeg ikke den hadde passet.

Har Britax 5z, kom ut som best i test i en eller annen test. Den er grei den. Liker at den ikke er så lav slik mange nye vogner er. Det beste er jo at den er kjempelett, og tar ikke alvorlig stor plass i bilen. Kalesjen på sportsvognen er kjempegod når den er fullt utslått.
Jeg har kjøpt en «kompakt» nxt60 for å ha i barnehagen, men den tar mye mer plass, selv om understellet er mindre.
Denne var også veldig fin!

Har Uppababy Vista V3, veldig fornøyd med den :) hadde Bugaboo Fox med nummer 1, men byttet til denne etter vi fikk andremann da den kan brukes som søskenvogn i høyden istedenfor bredden. Men eldstemann har som regel sitti nedi varekurven under vogna da den er enorm. Spesielt om man ha på adapter for å løfte sittedelen høyere opp :)

Synes den er flott å se på ❤️ - jeg har ingen erfaring med den - men tror kanskje den er best i bymiljø vs skog og terreng. Så til mitt bruk, tror jeg ikke den hadde passet.
Ja det er det jeg ser for meg og, fin byvogn. Jeg kan trenge det og, for smidighet på kjøpesenter etc.. til turer er jeg og i skog og terreng, der er det vanskelig å finne bra vogn. Jeg likte babyjogger elite sist. Men den er jo ikke egnet helt fra nyfødt da..

Ja det er det jeg ser for meg og, fin byvogn. Jeg kan trenge det og, for smidighet på kjøpesenter etc.. til turer er jeg og i skog og terreng, der er det vanskelig å finne bra vogn. Jeg likte babyjogger elite sist. Men den er jo ikke egnet helt fra nyfødt da..
Hvis du kjøper bag til den, så er den jo ypperlig til formålet!

Vi har Emmaljunga Ergo ett eller annet som var ny for ca to år siden, er fornøyd med vogna i form av at barnet sitter godt osv, men jeg ser at i forhold til noen andre vogner så har den funksjoner som ikke er like praktiske. Den føles stødig og skikkelig, men begynte veldig raskt å knirke litt i understellet. Fin høyde for oss som er helt gjennomsnittlig høye begge to.

Hvis jeg skulle kjøpt NY vogn hadde jeg kjøpt en hvor flere funksjoner kan gjøres med en hånd + ikke minst kunne åpne bøylen foran for å ta ungen enklere inn og ut av sittedelen. Vet ikke om det er feil med vår men det går ikke :p.

Jeg har selv jobbet i en barnebutikk og solgt barnevogner - så for meg sto valget mellom Britax 5z lux, cybex priam eller Thule charm, som er relativt ny. Vi valgte til slutt britax da den er lett å legge sammen og ta med seg rundt (noe som er fint de gangene jeg skal farte rundt alene) og de aller fleste bilstoler passer på den med adaptere. Synes også fargeutvalget dems er bra (selvom det nødvendigvis ikke er det viktigste ). Hjulene er også punkteringsfrie og den kan fint trilles på snø, da den ikke har kraftige mønster i hjula som snøen kan kladde seg i.

Back
Topp