Vogntips?

Jeg er enda litt i tvil på når vi skal kjøpe vogn. Bor i nord, får som regel maaasse snø på vinteren, ser jo ikke for meg at jeg skal trille ute de første månene, mørketid og alt dritt ute :laughing002

Noen som har prøvd både bugaboo donkey og fox? Vi har fox nå og er generelt fornøyd med den, men synes ikke den er helt topp ved litt snø og litt dypere grus. Blir 20 mnd mellom storesøster og lille i magen, så ser for oss at det er praktisk med søskenvogn, men skulle gjerne hatt en vogn som funker bedre enn fox på grus. Så om donkey er lik som fox, så føler jeg den blir litt uaktuell.

Har. Så. Lyst til å bytte ut det svære tunge droget av en Emmaljunga x90... Eldste bruker den enda og sover i i helgene, men det er vel ikke en god nok unnskyldning for å kjøpe en Fox 5.. :hilarious:

Har. Så. Lyst til å bytte ut det svære tunge droget av en Emmaljunga x90... Eldste bruker den enda og sover i i helgene, men det er vel ikke en god nok unnskyldning for å kjøpe en Fox 5.. :hilarious:
Tja, om det ikke er, så vet jeg ikke hva er :laughing002 Jeg hadde byttet den ut. Er ferdig med tunge drog :hilarious:

Har hørt dette fra flere - at Emmaljunga er veldig tunge, mens Bugaboo er lette. Tror jeg heller litt mot en Bugaboo nå, kjenner så mange som er kjempefornøyd med de vognene

Har hørt dette fra flere - at Emmaljunga er veldig tunge, mens Bugaboo er lette. Tror jeg heller litt mot en Bugaboo nå, kjenner så mange som er kjempefornøyd med de vognene
jeg tror ikke det stemmer lengre med modellene de siste årene. Eksempelvis Emmaljunga sento så veier understellet ca 10 kg, og jeg finner at Bugaboo fox 5 modell veier 12,6 kg med liggedelen på.
Hørtes nemlig akkurat de samme ryktene som deg da vi kjøpte vår vogn :p .

Hadde sett mer på funksjonalitet og at det er enkelt å ordne med vogna og ting på den med en hånd/enkle mekanismer enn om den f.eks. er 1-2 kg lettere.
Jeg er ok fornøyd med Emmaljunga Sento, men mistenker at noen ting med den er mindre praktisk og mindre lettvint enn noen andre typer vogner. Den føles stødig og bra i alle fall.

Jeg ser litt på vogner best-i-test, men vil ikke ta utgangspunkt i vogn bare på nettet. Som førstegangsfødende vil jeg ha helt ny vogn gleder meg til å gå å se på vogner, i tillegg til å prate med dem som kanskje kan mer enn meg. Men det blir nok ikke før tidspunkt i september. Har fått tips om å vente med å vente med å kjøpe til BlackFriday, da termin likevel er satt etter det.

Back
Topp