Vogn

Åå jeg også skal ha stokke! Elsker den moderne designen[emoji7]

Hvilken model? De er kjempe fine og samtidig så gode å trille [emoji4] Her blir det Bugaboo donkey da vi har behov for søskenvogn, veldig synd ikke Stokke har ålreit søskenvogn ellers hadde det ikke vært tvil om at vi skulle ha Stokke igjen! Mannen vil gjerne ha Stokke igjen han også [emoji85]
 
Hvilken model? De er kjempe fine og samtidig så gode å trille [emoji4] Her blir det Bugaboo donkey da vi har behov for søskenvogn, veldig synd ikke Stokke har ålreit søskenvogn ellers hadde det ikke vært tvil om at vi skulle ha Stokke igjen! Mannen vil gjerne ha Stokke igjen han også [emoji85]

Jeg skal ha Trailz sin[emoji1] Har hund så er avhengig av at den går godt på ulike underlag[emoji1][emoji252]
 
Bare husk at med 3 hjulinger kan ikke de ikke snus slik sittedelen vender mot den som triller. Veldig upraktisk når man er ute å triller å ikke har øyekontakt, blir vanskelig å underholde unger som er lei av å sitte i vogn. Ikke kan de se hvem som triller heller og kan seg utenfor om to stykker går bak å prater.En annen ting er de kan bli overstimulert av alle inntrykk når de sitter utover. Jeg hadde ikke tenkt gjennom det før jeg kjøpte vogn sist! :)
 
Bare husk at med 3 hjulinger kan ikke de ikke snus slik sittedelen vender mot den som triller. Veldig upraktisk når man er ute å triller å ikke har øyekontakt, blir vanskelig å underholde unger som er lei av å sitte i vogn. Ikke kan de se hvem som triller heller og kan seg utenfor om to stykker går bak å prater.En annen ting er de kan bli overstimulert av alle inntrykk når de sitter utover. Jeg hadde ikke tenkt gjennom det før jeg kjøpte vogn sist! :)

Så enig! Hadde vendbar til sønnen min, og mesteparten av tiden ønsket han å sitte vendt slik at han så den som triller.

Vendbar sittedel er et ufravikelig krav ved valg av vogn for meg
 
Her gikk vi for Britax go big :) vi bor landlig til, med grusveier over alt, denne vognen hadde helt sykt god demping og derfor godt egnet for terreng. Britax er visst gamle Brio, så vidt jeg skjønte. Var veldig fin vogn iallefall, samt at det var svingbare hjul foran, som gjør den fleksibel i by/på senter også :) slapp å tømme lommeboken helt og!
 
Her gikk vi for Britax go big :) vi bor landlig til, med grusveier over alt, denne vognen hadde helt sykt god demping og derfor godt egnet for terreng. Britax er visst gamle Brio, så vidt jeg skjønte. Var veldig fin vogn iallefall, samt at det var svingbare hjul foran, som gjør den fleksibel i by/på senter også :) slapp å tømme lommeboken helt og!
Vi har Britax Go Next, den er ganske lik, bare mindre. ELSKER den, er virkelig superfornøyd! Storebror har brukt den i 2 år nå, og vi skal hvertfall ikke bytte den ut ;) Vi har kjøpt country-hjulene som ekstra tilbehør, det er helt fantastisk å kunne bytte mellom de mindre svingbare (som er fantastiske på asfalt, på senter etc) til store faste (på vinteren med mye snø og slaps og i skogen på stier). Anbefaler sterkt de ekstra hjulene, det er det beste med hele vogna syns vi ;)
 
Vi har Britax Go Next, den er ganske lik, bare mindre. ELSKER den, er virkelig superfornøyd! Storebror har brukt den i 2 år nå, og vi skal hvertfall ikke bytte den ut ;) Vi har kjøpt country-hjulene som ekstra tilbehør, det er helt fantastisk å kunne bytte mellom de mindre svingbare (som er fantastiske på asfalt, på senter etc) til store faste (på vinteren med mye snø og slaps og i skogen på stier). Anbefaler sterkt de ekstra hjulene, det er det beste med hele vogna syns vi ;)

Vi har Brio go, som er så å si identisk! Og skriver under på alt hun skriver! Er så behagelig å trille!
 
Her gikk vi for Britax go big :) vi bor landlig til, med grusveier over alt, denne vognen hadde helt sykt god demping og derfor godt egnet for terreng. Britax er visst gamle Brio, så vidt jeg skjønte. Var veldig fin vogn iallefall, samt at det var svingbare hjul foran, som gjør den fleksibel i by/på senter også :) slapp å tømme lommeboken helt og!


Det er den jeg har sikla på, alternativet er emmaljunga nxt90f

Men har mulig ventet for lenge. Barnas hus har den ikke lengre, og heller ikke kjopbarnevogn.no sist jeg så
Så må lete mer, eventuelt reise til Sverige
Ellers blir det emmaljunga

Redigert: fant den nå :)
 
Det er den jeg har sikla på, alternativet er emmaljunga nxt90f

Men har mulig ventet for lenge. Barnas hus har den ikke lengre, og heller ikke kjopbarnevogn.no sist jeg så
Så må lete mer, eventuelt reise til Sverige
Ellers blir det emmaljunga

Redigert: fant den nå :)

Hva er forskjell på britax go big og britax go? [emoji4]
 
Superfornøyd med babyjogger city elite. Kommer til å ha den vi[emoji4][emoji1305]
 
Go var vel første modell i denne serien, så kom next og så big. Mener å ha lest at de ikke viderefører go i de nye modellene.

Større hjul på big og flat sovestilling

http://ombarnvagnar.com/2016/10/go-guide-allt-om-skillnaderna-mellan-britax-go-go-next-och-go-big/

Okay! Vi har Brio go! Den som kom før britax go next ( kjøpt i 15) veeeeldig fornøyd med trillekomforten. Eneste minuset er kanskje sportsdelen! Men hadde nok kjøpt den på nytt likevel [emoji4] du blir nok kjempefornøyd [emoji4]
 
Vi skal ha enten ha Bugaboo Donkey Duo eller en mindre enkeltvogn. Har ikke bestemt oss enda! Drømte om Bugaboo vogna inatt, har skikkelig lyst på den, da! [emoji7]
 
Vi har Britax Go Next, den er ganske lik, bare mindre. ELSKER den, er virkelig superfornøyd! Storebror har brukt den i 2 år nå, og vi skal hvertfall ikke bytte den ut ;) Vi har kjøpt country-hjulene som ekstra tilbehør, det er helt fantastisk å kunne bytte mellom de mindre svingbare (som er fantastiske på asfalt, på senter etc) til store faste (på vinteren med mye snø og slaps og i skogen på stier). Anbefaler sterkt de ekstra hjulene, det er det beste med hele vogna syns vi ;)

Takk for tips! Det skal jeg ta med meg.. jeg mener vi bestilte like stor fremhjul som bakhjul, at de ikke var små liksom.. er det de countryhjulene? :)
 
Det er den jeg har sikla på, alternativet er emmaljunga nxt90f

Men har mulig ventet for lenge. Barnas hus har den ikke lengre, og heller ikke kjopbarnevogn.no sist jeg så
Så må lete mer, eventuelt reise til Sverige
Ellers blir det emmaljunga

Redigert: fant den nå :)

Det var de to vi stod mellom og, faktisk. Etter å ha testet begge i butikk, samt fått litt info, så gikk vi for Britax. Vi kjøpte vår på rudo iallefall, nå på fredag :)
 
Takk for tips! Det skal jeg ta med meg.. jeg mener vi bestilte like stor fremhjul som bakhjul, at de ikke var små liksom.. er det de countryhjulene? :)
Ja, glemte helt bort at Go Big har store forhjul, så da er det litt sånn alt-i-ett [emoji4] Go Next har mindre forhjul enn Big, derfor de kan byttes ut. Bare å glede seg til vogna, vi er superfornøyd! Og det er så fint at sittedelen kan snus så enkelt. Vi hadde han vend mot oss fram til ca 14 mnd alder, da ville han se fremover. Men nå i det siste (2år) vil han helst sitte mot oss og prate igjen. Herlig ved henting i barnehagen, er så fint å kunne snakke om dagen hans [emoji4] og finner han ut at han vil sitte fremover, så er du bare et klikk og et løft så er det gjort!
Og dempingen er super, god og myk, men ikke så myk at det gjør trilling på ujevnt underlag vanskelig.
 
Back
Topp