Vogn

Sist hadde vi en Simovogn i den første tida (genialt med vinterbaby med kolikk) men bytta til babyjogger city mini GT da hun var 6 mnd og så oss aldri tilbake! Bruker fortsatt, hun er tre år. Brukt hver dag i to og et halvt år (vi har ikke bil). Og jeg skulle aldri ha trehjuling :p men var på babyshop og hun flinke dama som jobba der viste meg den og forklarte og jeg prøvde den og WOW.

Så nå skal jeg ha en trehjuling som eneste vogn (vi har fortsatt Simoen, tenkte den skal bli sovevogn i barnehagen når den tid kommer.). Og da vil jeg legge litt mer i det enn en babyjogger city mini GT. Vi bor ikke lenger i leilighet så er ikke så viktig at den er såå liten og lett. Vil ha større hjul og litt mer solid.

Har falt HELT for Bumbleride Indie i marineblå! Den selges ikke mange steder men de har den på lilleprinsen. Begynte med at jeg vurderte mountain buggy urban Jungle men så synes jeg bumbleride Indie er mye finere, og dessuten virker det som ALLE som har den/har hatt den er kjempefornøyd.

Og vi skal kjøpe en ganske liten bil, så da er det fint med en vogn som passer i bilen.

Jeg synes også de tradisjonelle Emmaljunga-vognene er kjempefine! Og har derfor vurdert mondial/Edge litt også.
 
Last edited:
Hadde en flott emmaljunga mondial limited edition til førstemann[emoji7] men syns den var veldig tung å stor, å byttet den ut med mountain buggy urban jungel når vi gikk over til sportsvogn. Å den ELSKET jeg! Å har hele tiden sagt at viss jeg skulle ha flere barn vil jeg ha mountain buggy fra dag én..
Men nå som jeg er gravid igjen, over 6år etter første, er jeg usikker på om det blir den eller ikke.. mange sier baggen er så liten? Og vet at vogna er blitt endel oppgradert i forhold til 2010 modellen jeg hadde den gang [emoji1] noen som har erfaring å komme med? Hvordan er baby jogger vs mountain buggy ? [emoji848]
 
I den butikken vi var så sa de at det var mange som byttet ut babayjoggger vognen når barnet ble eldre pga av at mange ønske å ha sittedelen vendt mot seg slik at man kan se barnet. Vi har bestemt oss for emmaljunga nxt90, men venter til etter oul med å kjøpe [emoji4]
Babyjogger city premier kan man ha vendt mot seg da[emoji4][emoji1303]
 
Nå har jeg fått kjøpt meg en veldig fin og ganske ny brukt vogn, tutek turran duovogn. Hadde aldri hørt om den før, men syns den var så fin og jeg fikk den for 1000kr. Skal hente den i morgen :happy: Så da gjelder det bare å håpe på at dette går bra, for det er jo egentlig litt tidlig syns jeg.
 
Jeg sliter veldig med å finne ut hva vogn jeg skal gå for.
Bor på gård, så må kunne gå ok å trille over jordet så jeg kommer ned til sjøen, og god på grus siden det er mye grus veier også.
Vurderer Baby Jogger City Elite duovogn.
Noen som har noe erfaringer med den ?
 
Jeg syns Emmaljunga NXT90 var utrolig fin. Men fy søren så dyrt det er å kjøpe vogn[emoji85]
Jeg likte den også :) eneste jeg negative jeg tenkte var at den så smal ut. Lurer på om det blir trangt med vognpose om vinteren.

Så på vogner i dag, og nå begynner jeg å falle for emmaljunga
 
Jeg sliter veldig med å finne ut hva vogn jeg skal gå for.
Bor på gård, så må kunne gå ok å trille over jordet så jeg kommer ned til sjøen, og god på grus siden det er mye grus veier også.
Vurderer Baby Jogger City Elite duovogn.
Noen som har noe erfaringer med den ?
Jeg har bestemt meg for babyjogger summit x3. Store lufthjul med god demping og er en lett vogn. Jeg bor ikke lenger på gård, men driver aktivt med hest så må ha en vogn som kan være med meg i all slags terreng, spesielt siden det blir mye trilleturer ut å se til hestene i beitesesongen. Synes denne virker til å dekke det jeg ser etter [emoji4]
 
Jeg likte den også :) eneste jeg negative jeg tenkte var at den så smal ut. Lurer på om det blir trangt med vognpose om vinteren.

Så på vogner i dag, og nå begynner jeg å falle for emmaljunga
Jeg var på Barnas hus i dag, og hun som jobbet der påsto at bagdelen på ntx90 ikke er smalere enn bagdelen til mondial og edge, det ser bare sånn ut. Jeg har ikke sjekket opp det, men i følge henne er de innvendige målene på madrassen den samme.
 
Vi byttet til babyjogger city elite når storesøster var 5 mnd. Var først redd for at det skulle plage meg at den var vendt fra meg, men storesøster elsket og sitte og ligge i den fra første stund. Hun sov som en stein med den store og gode kalesjen, og den er så enkel og god å kjøre. Tenkte ikke over det i det hele tatt at den var vendt fra meg. Også så god luke i kalesjen som man kan se barne i om barnet har kalesjen oppe.
I tillegg er det veldig enkel å legge sammen, og tar liten plass.

Vi kommer bare til å kjøpe en bag til babyjoggeren :)
 
Har Bugaboo buffalo. Fornøyd med at det er god plass i liggedelen, med bøylen over liggedelen så jeg kan enkelt løfte den opp når jeg er på besøk hos venner som for i 4etg og med hjulene. Ikke så fornøyd med at etter nesten 5mnd sliter jeg fremdeles med å legge den sammen i bilen og understellet er TUNGT (vogna veier 11kg UTEN baby og stæsj).
 
Jeg var på Barnas hus i dag, og hun som jobbet der påsto at bagdelen på ntx90 ikke er smalere enn bagdelen til mondial og edge, det ser bare sånn ut. Jeg har ikke sjekket opp det, men i følge henne er de innvendige målene på madrassen den samme.
Men hva med sittedelen? Sa hun noe om det?

En annen ting jeg tenkte på er om den er like stødig. Storebror er 6 år, så kommer nok til p ville trille litt. Jeg må ta meg er par turer til på barnas hus tror jeg

Redigert: her er målene https://emmaljunga.com/media/PDF/Classic_Range_Product_Facts.pdf

https://emmaljunga.com/media/PDF/NXT_Range_Product_Facts.pdf
 
Last edited:
Vi har bestemt oss for Emmaljunga Mondial :) enten pure lounge eller white leatherette. Med klassisk understell med store hjul (deluxe).

Synes den er sååå fin! Og også en vedlig god vogn. Likner på den gamle Simoen vår på de tingene jeg likte med den, men mye penere. Dessuten er det GULL med stor bag med rygg som kan settes opp, for da kan sommerbabyen vår ligge/sitte i bagen over vinteren, i Risarosa-posen vi har fra sist ❤️ Så lunt og godt!

Også har baggen vuggefunskjon som også er genialt.

Både mannen min og jeg har prøvd vogna og vi er like solgt begge to.

Kommer til å kjøpe en liten ekstrabogn med svingbare hjul etterhvert. Vi har god erfaring med babyjogger city mini GT, så ser for meg det blir den eller elite.

Men slik vi bor nå er Emmaljunga Mondial genial :) vi kan bare trille rett inn i huset, har ikke bil, og den offentlige transporten vi tar er tog ser vi også bare kan trille rett inn (ingen trapper ellers lignende) og det er god plass. Dessuten er det flatt her, ingen tungebakker, og det er MYE snø om vinteren så ekstra fint med fire faste store lufthjul. Som hun på babyshop sa så lager slike vogner bare to spor, mens NXT og de andre understellene til Mondial/Edge lager fire spor fordi de svingbare hjulene ikke er på rekke med en bakerste. Det gjør det tyngre i snøen..
 
Jeg var på Barnas hus i dag, og hun som jobbet der påsto at bagdelen på ntx90 ikke er smalere enn bagdelen til mondial og edge, det ser bare sånn ut. Jeg har ikke sjekket opp det, men i følge henne er de innvendige målene på madrassen den samme.
Den er flere cm kortere alle veier. Og et stort minus med NXT-bagdelen er at man ikke kan sette opp ryggen så barnet kan sitte. Vi vil beholde bagdelen over vinteren, til hun er 9 mnd eller noe. Og det er jo ikke noe problem når man kan sette opp ryggen (og sette på seler som man kjøper utenom om man vil, det er fester i bagen). Mondial/Edge-bagen er også mye lunere og virker mer robust enn den til NXT, synes jeg. Dessuten har den vuggefunlsjon, som er genial om man vil bruke den som Dagseng/ekstraseng når man er borte osv.

Også har den myggnett og solskjerming i kalesjen, jeg vet ikke om nxt har det? :-/
 
Men hva med sittedelen? Sa hun noe om det?

En annen ting jeg tenkte på er om den er like stødig. Storebror er 6 år, så kommer nok til p ville trille litt. Jeg må ta meg er par turer til på barnas hus tror jeg

Redigert: her er målene https://emmaljunga.com/media/PDF/Classic_Range_Product_Facts.pdf

https://emmaljunga.com/media/PDF/NXT_Range_Product_Facts.pdf
Den er flere cm kortere alle veier. Og et stort minus med NXT-bagdelen er at man ikke kan sette opp ryggen så barnet kan sitte. Vi vil beholde bagdelen over vinteren, til hun er 9 mnd eller noe. Og det er jo ikke noe problem når man kan sette opp ryggen (og sette på seler som man kjøper utenom om man vil, det er fester i bagen). Mondial/Edge-bagen er også mye lunere og virker mer robust enn den til NXT, synes jeg. Dessuten har den vuggefunlsjon, som er genial om man vil bruke den som Dagseng/ekstraseng når man er borte osv.

Også har den myggnett og solskjerming i kalesjen, jeg vet ikke om nxt har det? :-/
Vel, dama på Barnas hus har åpenbart ikke helt kontroll på vognene de selger...
 
Den er flere cm kortere alle veier. Og et stort minus med NXT-bagdelen er at man ikke kan sette opp ryggen så barnet kan sitte. Vi vil beholde bagdelen over vinteren, til hun er 9 mnd eller noe. Og det er jo ikke noe problem når man kan sette opp ryggen (og sette på seler som man kjøper utenom om man vil, det er fester i bagen). Mondial/Edge-bagen er også mye lunere og virker mer robust enn den til NXT, synes jeg. Dessuten har den vuggefunlsjon, som er genial om man vil bruke den som Dagseng/ekstraseng når man er borte osv.

Også har den myggnett og solskjerming i kalesjen, jeg vet ikke om nxt har det? :-/
Dette er jo ikke riktig. Nxt90 bagdelen kan settes opp i ryggen.
 
Den er flere cm kortere alle veier. Og et stort minus med NXT-bagdelen er at man ikke kan sette opp ryggen så barnet kan sitte. Vi vil beholde bagdelen over vinteren, til hun er 9 mnd eller noe. Og det er jo ikke noe problem når man kan sette opp ryggen (og sette på seler som man kjøper utenom om man vil, det er fester i bagen). Mondial/Edge-bagen er også mye lunere og virker mer robust enn den til NXT, synes jeg. Dessuten har den vuggefunlsjon, som er genial om man vil bruke den som Dagseng/ekstraseng når man er borte osv.

Også har den myggnett og solskjerming i kalesjen, jeg vet ikke om nxt har det? :-/


Mener jeg så en video av vognen nxt90f og den hadde sittemulighet i bagdelen..
 
Vel, dama på Barnas hus har åpenbart ikke helt kontroll på vognene de selger...

Rart at hun skulle si det og..
Tror nesten jeg må ha med målebånd neste gang for å sjekke selv :p

Men vi har city select fra før. Søsteren min låner den og hun målte i dag, den var drøye 30 cm bred i sittedelen. Kan ikke huske jeg syntes det var for trangt., men det er jo 6 år siden sønnen ble født så kan være jeg har glemt det
 
Vi fikk faktisk en Emmaljunga vogn av svigers i dag :Heartred De hadde kjøpt den brukt av noen som hadde hatt den som sovevogn. Like fin som ny. 500kr hadde de fått den for. Det MÅvære et kupp :love7 litt usikker på hvilken modell, men utifra bildene på Google kan det ligne på emmaljunga mondial duo combi. Utfordringa er at den aaaakkurat fikk plass i bagasjerommet på bilen min. Tror vi må ha en liten og nett vogn i min bil, så kan vi bruke den flotte Emmaljunga vogna hjemme og i mannens bil.
 
Back
Topp