Vogn!

Me har super nitro så den er iallefall mykje lettare enn den simo vogna. Veldig fornøyd med vogna og vil helst ikkje selga, men å ha ei vogn til 10 lappar i barnehagen er uaktuelt.
Og der fikk jeg svaret mitt! :-)
Forstår at man ikke vil ha en altfor dyr vogn i barnehagen. :-)

Hvorfor må du selge den?
Trenger du også søskenvogn?
Og der fikk jeg svaret mitt! :-)
Forstår at man ikke vil ha en altfor dyr vogn i barnehagen. :-)

Ja, alt for dyr vogn i bhg. Men må også selge fordi me ventar tvillingar. Det å ha supernitroen + ei tvillingvogn = mykje vogn i bilen.
Så: selger superen, beholder City Mini (som Jr også har) og kjøper tvillingvogn. Også har me da Simoen i bhg.

Jeg har gått til innkjøp av Bugaboo donkey og er kjempe fornøyd med denne. Bruker foreløpig bare sportbagen til vesla og kurven ved siden av. Så hittil elsker jeg den, og den er så lett å trille og ikke vanskelig å trille i snø heller. Men vet ikke om vogna blir tung når jeg skal legge til baggen når babyen kommer. Venninna mi har Mountain buggy duet og hun er superfornøyd med den, men jeg personlig syns baggen er litt liten. Men den er perfekt for en som ikke er så glad i så bred søskenvogn.

Jeg har også kjøpt Donkey denne gang :-)

Har hatt Bugaboo Buffalo til mellomste, og er kjeeeempefornøyd! Veldig kjekt at den kan brukles bådew som søsken og singelvogn, da jeg har bruk for begge deler :-)

Da har vi kjøpt vogn! Det ble en brio go da den var på tilbud på barnas hus. 4900,- for sportsvogn, babybag, vinterhjul, 2 regntrekk og myggnetting. Ikke dårlig :D

Har såååå lyst på ny vogn!!!! Og er så mange fine! Kjøpte emmaljunga city cross i 2010, men den er veldig godt brukt og understell/hjul er slitt. Har brukt den til to barn og no er den sovevogn i bhg for yngste. Tar den med frem og tilbake hver dag så står aldri ute over natten. Men mannen er så fornuftig og vil beholde vognen til neste og siden det er siste barnet. Blæh:p

Gratulerer med ny vogn:). Den vogna er jo så fin. Jeg har veldig lyst på den selv,men syns den er litt dyr da. Kan jeg spørre hva du ga for den ny med alt utstyr og måtte du bestille den? Hvordan er den å få lagt sammen i bil? Sett litt på den på nett og på en test kom den veldig godt ut, men fikk kritikk for at den tok litt stor plass i bil og at man måtte ta av selve sete(sportsdelen). Hva er din erfaring der? Hva syns du ellers er pluss og minus med vogna?

Beklager denne har jeg ikke sett, så ikke meningen å ikke svare. Vogna er jeg stor fornøyd med. Tror vi ga totalt 13000 for den helt ny. Den ligger på noe rundt 15000 men på barns hus er det 10% rabatt på alt du handler over 10000. Jeg vil nok si den tar endel plass i bagasjerommet ja, men nå har ikke jeg prøvd den med to seter enda, da jeg kun bruker sportsdelen til vesla nå og kurven ved siden av. Hadde en emmaljunga før denne og vil si den tok nesten like stor plass. Jeg elsker at det er svingbare hjul noe som gjør at vognen er enkel å manovere rundt og vognen er ikke så tung. Ulemper ved vogna: bruker voksi pose til jenta mi nå og ser at denne egentlig ikke passer såå bra på setet. Har tendens til å skli ned, så tror egentlig det passer bedre med en bugaboo vognpose. Andre ulempen er egentlig mer smak og behag og det gjelder regntrekket. De nyeste vognene har åpning på regn trekket på siden, mens de gammel trekkene hadde en rute åpning foran. Jeg savner at det var en luke åpning foran, for datteren min HATER når jeg setter på regntrekket nå uten denne åpningen. Men ulempene er mer små pirk føler jeg da:)

Da har jeg kjøpt meg kombivogn... Skrekk blandet fryd siden kontoen gikk fra oppfylt til tømt:wideyed: Ble en Silver Cross, med innermål 38x80cm på bagdelen, så da blir det GOOOOD plass til lillegull når tiden kommer:angelic::angelic::) Jaja, en ting mindre å tenke på, og jeg er rååååå fornøyd med en vogn som oppfyller mine kriterier;)

Beklager denne har jeg ikke sett, så ikke meningen å ikke svare. Vogna er jeg stor fornøyd med. Tror vi ga totalt 13000 for den helt ny. Den ligger på noe rundt 15000 men på barns hus er det 10% rabatt på alt du handler over 10000. Jeg vil nok si den tar endel plass i bagasjerommet ja, men nå har ikke jeg prøvd den med to seter enda, da jeg kun bruker sportsdelen til vesla nå og kurven ved siden av. Hadde en emmaljunga før denne og vil si den tok nesten like stor plass. Jeg elsker at det er svingbare hjul noe som gjør at vognen er enkel å manovere rundt og vognen er ikke så tung. Ulemper ved vogna: bruker voksi pose til jenta mi nå og ser at denne egentlig ikke passer såå bra på setet. Har tendens til å skli ned, så tror egentlig det passer bedre med en bugaboo vognpose. Andre ulempen er egentlig mer smak og behag og det gjelder regntrekket. De nyeste vognene har åpning på regn trekket på siden, mens de gammel trekkene hadde en rute åpning foran. Jeg savner at det var en luke åpning foran, for datteren min HATER når jeg setter på regntrekket nå uten denne åpningen. Men ulempene er mer små pirk føler jeg da:)

Det går fint:). Så bra du er fornøyd. Kjekt å vite om rabatt,det var jeg ikke klar over. Har veldig lyst på den vogna selv men syns som sagt den er litt dyr og litt dårlig at veldig mye utstyr ikke følger med vogna. Får tenke litt på det fremover og undersøke litt på evt andre vogner. Kikka litt på babyjogger også, syns den er fin:). Måtte du bestille vogna de eller hadde de den inne? Hørt at det også kan anbefale seg å bestille den fra Sverige så får undersøke det også:).

Ja det er vel alltid noe småpirk uansett hva slags vogn man kjøper.

http://www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/joolz-geo-duo-syskonvagn-parrot-blue.html noen som har noen erfaring med denne vogna her?

Syns den ser veldig fin ut som enkeltvogn,men litt merkelig og liten som tvilling/søskenvogn. Skjønner ikke hvordan man skal få plass til to seter når man er ferdig med bagdelen. I tillegg syns jeg det virker rart å ha bagen bakerst. Prøvde å se på nett ulike valg for plassering av sportsdel og bag men det fant jeg ikke. Tror nok ikke det blir den vogna her hvis den har så dårlig valgmuligheter som det ser ut, nen er jo gøy å undersøke litt:).

Jeg er så rådvill på hvilken vogn vi skal kjøpe... Det er ikke bare bare å klaske 10.000 (+/-) kroner inn i noe så viktig. Vognen må jo være mer enn bare farge, form og merke...

Vi skal ha Brio smile . Kjempelett og fin vogn med låsbare svinghjul foran, romslig bag og god sportsdel. Også tar den lite plass når den legges sammen. :)
Denne skal vi ha også, vi vurderte en annen vogn også, men denne blir mye mindre når den er sammenslått, også går det an å velge hvilken vei sportsdelen skal være
images (1).jpg images.jpg
Vi har en toyota corolla, og ikke noen stasjonsvogn akkurat.
Så med en baby og en 15 åring...... Kan det bli trangt nok å skulle ha med vogn :woot:

Jeg er så rådvill på hvilken vogn vi skal kjøpe... Det er ikke bare bare å klaske 10.000 (+/-) kroner inn i noe så viktig. Vognen må jo være mer enn bare farge, form og merke...
Prøvekjør masse vogner og fortell i butikken hva du er på jakt etter av bruksegenskaper. Og les deg opp på andres erfaringer med vogna. Er vanskelig, ja.
Har hatt 4 vogner til storebror. Og har vel kommet frem til at jeg aldri finner den perfekte vogna for meg. Men tror det nermeste jeg kommer er bugaboo buffalo. Så har vi babyjogger city elite som ekstravogn når storebror er ferdig med soving i bhg.
Elsker city elite'en, men det eneste minuset med den er at de må sitte fremover når man har sportsdel på.

Om nokon er int. så har eg ei Emmaljunga Super Nitro (2013) med City Bag (2014) som eg må selge med tungt hjerte ❤️

Denne skal vi ha også, vi vurderte en annen vogn også, men denne blir mye mindre når den er sammenslått, også går det an å velge hvilken vei sportsdelen skal være
Vis vedlegget 100306 Vis vedlegget 100307
Vi har en toyota corolla, og ikke noen stasjonsvogn akkurat.
Så med en baby og en 15 åring...... Kan det bli trangt nok å skulle ha med vogn :woot:

Hehe, det kan bli trangt ja!
Jeg har en Mercedes CLA, ingen utpreget familiebil det heller akkurat... Bilen ble bestilt før jeg (plutselig) ble gravid, så da kjøper vi heller vogn som passer i bilen, enn å bytte ut en splitter ny bil fordi vi plent skal ha plass til ei svær Simo-vogn... ;)

Prøvekjør masse vogner og fortell i butikken hva du er på jakt etter av bruksegenskaper. Og les deg opp på andres erfaringer med vogna. Er vanskelig, ja.
Har hatt 4 vogner til storebror. Og har vel kommet frem til at jeg aldri finner den perfekte vogna for meg. Men tror det nermeste jeg kommer er bugaboo buffalo. Så har vi babyjogger city elite som ekstravogn når storebror er ferdig med soving i bhg.
Elsker city elite'en, men det eneste minuset med den er at de må sitte fremover når man har sportsdel på.

Jeg lurer litt på bugaboo donkey men syns sportssetene ser litt små ut. Er det de samme i buffalo og hva er din erfaring? Jeg har en ganske lang gutt:). Det står vel litt mellom donkey og babyjogger city select(tror jeg den heter/søskenvogna).

Jeg lurer litt på bugaboo donkey men syns sportssetene ser litt små ut. Er det de samme i buffalo og hva er din erfaring? Jeg har en ganske lang gutt:). Det står vel litt mellom donkey og babyjogger city select(tror jeg den heter/søskenvogna).
Donkey er litt smalere enn buffaloen. Men tror de skal være omtrent like lange i lengden om jeg ikke tar helt feil. Har en gammel bugaboo cameleon som gutten min på 2 bruker som sovevogn hjemme. Den begynner å bli litt knapp for han nå, men vet buffaloen er lengre og bredere. I babyjoggeren har han enda good plass. Det beste du kan gjøre er å ta han med deg og prøve han i vognene du lurer på for å se hvor god plass han har :)

Donkey er litt smalere enn buffaloen. Men tror de skal være omtrent like lange i lengden om jeg ikke tar helt feil. Har en gammel bugaboo cameleon som gutten min på 2 bruker som sovevogn hjemme. Den begynner å bli litt knapp for han nå, men vet buffaloen er lengre og bredere. I babyjoggeren har han enda good plass. Det beste du kan gjøre er å ta han med deg og prøve han i vognene du lurer på for å se hvor god plass han har :)

Ja det er nok lurt å ta han med å prøve:). Som sagt er han lang for alderen så lengde på sportssetene er vel noe av det viktigste på ny vogn jeg skal kjøpe. Litt trasig hvis jeg må kjøpe ny allerede et halvt år etter jeg har kjøpt ny fordi han har vokst ut av den:/. Jeg får ta han med meg på vognprøving:).

Ja det er nok lurt å ta han med å prøve:). Som sagt er han lang for alderen så lengde på sportssetene er vel noe av det viktigste på ny vogn jeg skal kjøpe. Litt trasig hvis jeg må kjøpe ny allerede et halvt år etter jeg har kjøpt ny fordi han har vokst ut av den:/. Jeg får ta han med meg på vognprøving:).
Absolutt :) Greit å kunne bruke den en god stund når man først går til anskaffelse av ny vogn.

Back
Topp