Vogn!

ahh søstra mi hadde edge duo.er ikke helt inne på vogner;) men etter å ha løftet begge vognene er jeg ikke i tvil om city cross:) babyjogger for små shoppingturer der jeg får vogna inn i lille bilen min og:)

Skal ha emmaljunga city cross. Elsker den vogna på alle måter, og den passer perfekt til vårt bruk. Hadde den til storesøster også, men skal kjøpe ny denne gangen :-) :-)

Nå har me vert rundt å prøvd diverse vogner. Å tror faktisk me lande på bugaboo cameleon ☺ åsså kjøpe me egen sovevogn til når hun begynner i bhg.

Nå har me vert rundt å prøvd diverse vogner. Å tror faktisk me lande på bugaboo cameleon ☺ åsså kjøpe me egen sovevogn til når hun begynner i bhg.
Håper ikke du har planer om å gå mye på grus osv. For de små fremhjulene på cameleonen er elendige på grus, og vogna stopper bare det kommer en Stein forran hjulet. Ellers er det en kjempe vogn, og den er super i byen og på handlesenter :) derfor vi går for buffalo nå, for de små hjulene irriterer meg grønn.

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Er mest by kjøring den er beregnet til. Var å prøvde både cameleon og buffalo. Buffalo er mye tyngre og mye større. Derfor velger vi cameleon. Håper vi blir fornøyde. Hvis ikke får vi selge den og kjøpe noe annet.

Bugaboo Buffalo!! Ingen over, inge ved siden ;-)

Har prøvd litt forskjellig, men mest fornøyd med den :-D

Vi har emmaljunga city cross etter storesøster, i tillegg til babyjogger city mini gt som reise/bil-vogn. Godt fornøyd med begge, men ville kanskje gått for emmaljunga super nitro hvis jeg skulle kjøpt ny vogn nå. Den ser helt genial ut, alt som city cross har, men litt smalere og med svingbare og store fremhjul. Akkurat det jeg har savnet litt med city crossen. :)

Er mest by kjøring den er beregnet til. Var å prøvde både cameleon og buffalo. Buffalo er mye tyngre og mye større. Derfor velger vi cameleon. Håper vi blir fornøyde. Hvis ikke får vi selge den og kjøpe noe annet.
Du blir nok helt sikkert fornøyd :) Det er en kjempe god vogn til bybruk.

Når tenker dere å kjøpe vogn? Hvordan fungerer det når man skal kjøpe det? Er det leveringstid? :)

her skal jeg bestille emmaljunga,det burde jeg bestille innen januar.pga ukene varierer når de lager de forskjellige vognene.blir nok bestille stellebord og seng samtidig

Når tenker dere å kjøpe vogn? Hvordan fungerer det når man skal kjøpe det? Er det leveringstid? :)
Spørs hva slaga vogn du skal ha, noe har de inne og du kan ta med der og da og noe må bestilles.

Vi endte opp med emmaljunga super viking :) bagen har samme målene som citybagen som hører til supernitro.. Sportsdelen hadde bra plass til en voksi urban pose og hadde ett godt sportsdel trekk :)
Passer våre krav veldig bra ihvertfall :) vogna er grå :) 1419548458623.jpg

Jeg vet ikke hvilken vogn jeg vil ha enda. Men er det alvorlig talt nødvendig å kjøpe enkelte vogner allerede i januar?! Det høres jo helt vanvittig ut...
Må man betale for vognen med en gang, eller kan man betale når man får den?
Kan man risikere å få ting i deler, litt en gang og resten senere?

Jeg vet ikke hvilken vogn jeg vil ha enda. Men er det alvorlig talt nødvendig å kjøpe enkelte vogner allerede i januar?! Det høres jo helt vanvittig ut...
Må man betale for vognen med en gang, eller kan man betale når man får den?
Kan man risikere å få ting i deler, litt en gang og resten senere?
Er rundt 1-2 mnd leveringstid på noen vogner. Så er strengt tatt ikke nødvendig å kjøpe i januar :)

Vognen kan man betale når man henter den.
Og man henter den med alle deler.

Er rundt 1-2 mnd leveringstid på noen vogner. Så er strengt tatt ikke nødvendig å kjøpe i januar :)

Vognen kan man betale når man henter den.
Og man henter den med alle deler.

Mange takk for svar. :)

TFK joggster III med multi x-bag, noen med erfaring eller en mening om denne? Vi vil ha en vogn som er allsidig, lett håndterlig og som kan være med på løpetur etterhvert.
Liker at man kan sette på svinghjul foran og feste på sykkel. Og at det er håndbrems (mye bakker her vi bor).
Synes det er dumt at den ikke er like stabil som en firehjuling, men det er vel ikke noe problem om man ikke setter den fra seg i ujevnt terreng?
Noen andre fordeler og ulemper jeg ikke vet om?

Har TFK fra før som jeg er relativt fornøyd med men ikke 100%. Vanskelig å komme til under vogna og litt tungvint å få glidelåsene på sidene opp og ned i fht liggestilling særlig når barnet blir tyngre. Har Emmaljunga som sovevogn i bhg, grei i bhg men for min del syns jeg Emmaljunga hat veldig mange tunge og store vogner.

Jeg må nok ha en tvillingvogn nå når neste man kommer og har sikla litt på bugalo buffalo men syns den er så dyr. Noen andre som har gjort seg noen erfaringer med tvillingvogn? Beklager ikke meninga å kuppe denne tråden med det som tema. Tenkte egentlig jeg kunne lage en egen tråd om tvillingvogner etterhvert:).

TFK joggster III med multi x-bag, noen med erfaring eller en mening om denne? Vi vil ha en vogn som er allsidig, lett håndterlig og som kan være med på løpetur etterhvert.
Liker at man kan sette på svinghjul foran og feste på sykkel. Og at det er håndbrems (mye bakker her vi bor).
Synes det er dumt at den ikke er like stabil som en firehjuling, men det er vel ikke noe problem om man ikke setter den fra seg i ujevnt terreng?
Noen andre fordeler og ulemper jeg ikke vet om?

Hei:). Skrev litt om det som du kanskje så. Fordeler: lett og god trillekomfort, veldig praktisk med håndbrems,svingbart framhjul som gjør at den er veldig lett å komme frem med feks i trange butikker o.l, lang bag(en av de lengste,jeg har vanlig bag da ikke multi x), framhjulet kan også låses kjekt feks hvis det har kommet snø, stor og god sportsdel, lett å legge sammen og tar liten plass i bil i fht mange andre vogner.God å gå med i ulendt terreng. Sikkert noe mer jeg ikke kommer på.

Ulemper: vanskelig å komme til under vogna særlig når barnet ligger i full liggestilling også litt lite nett under vogna, glidelåser som mekanisme for liggestilling oppleves som litt tungvint særlig når barnet blir tyngre, regntrekk som følger til vogna er stort og klumpete og litt mye som må kneppes og ordnes med for å få på(går greit når du er vant til det), opplever vogna som ganske stabil men selvfølgelig ikke like stabil som en firhjuling, men har gått tur med stor og tung hund og det har fungert fint.

Sånn det var det jeg kom på:). Alt i alt en veldig god, men som jeg nevnte i forrige kommentar så er det ikke en vogn jeg er 100% fornøyd med! men det er kanskje vanskelig å bli 100% fornøyd:).

Back
Topp