Vogn valg!

Noen son har erfaring med hva som er best av 4 like store hjul eller 2 store bak og 2 mindre foran? [emoji5]
Jeg elsker vår med to mindre svingbare hjul foran. Så enkel å trille, og snur på en femøring. Vi bor på landet, og synes det funger aldeles strålende både på grus, asfalt og snø.

Kommer til å velge to svingbare forhjul denne gangen også, antageligvis Emmaljunga Super Nitro.

Jeg elsker vår med to mindre svingbare hjul foran. Så enkel å trille, og snur på en femøring. Vi bor på landet, og synes det funger aldeles strålende både på grus, asfalt og snø.

Kommer til å velge to svingbare forhjul denne gangen også, antageligvis Emmaljunga Super Nitro.
Var spent på hvordan den med ulike hjul var å trille på ulendt terreng. Så dette var jo supert! Er egentlig det vi heller mest mot da vognen blir mye mindre i bilen og fordel med å kunne sette bilstol på den. [emoji1]

Har ingen planer om å bytte. Endte faktisk med å kjøpe en til av den jeg hadde.

Jeg har tfk joggster twist.

Elsker både den vanlige hardbaggen, multixbaggen, og sportsdelen.

Elsker at man kan bestemme om forhjulet skal være svingbart eller låst. Kommer oss fram i all slags terreng. Vært å gått tur med hund i skogen. Joggeturer. Tur på grusvei. Fantastisk på sentret. Beste jeg lite var å bruke maxicosiadapter til bilstol i starten. På butikken eller på sentret.

Vi har en emmaljunga mondial deluxe i hvit lær, og en sort TFK joggster twist. Elsker begge vognene! Tfk fordi den er så fantastisk god å trille, sportsdelen er fantastisk. Stor vogn som tar liten plass sammenlagt. Og Emmaljunga fordi den er sååååå nydelig. Synes emmaljunga tar litt vel stor plass, og jeg liker ikke sportsdelen over hodet. Men det finnes ikke finere bagvogn!:love017

Aner ikke hva slags vogn vi skal velge... føles ut som en jungel av forskjellige valg siden forrige gang jeg hadde baby! Vi bor ved skogen, men heller ikke langt til byen. Så må ha en som passer til alt. Men tror det blir mest turer i skogen. Og så vil jeg ha en romslig og god sportsdel, som ungen sitter "inni" eller oppi hvis dere skjønner, ikke et sånt "flak" som sitter på toppen. Tips?

Aner ikke hva slags vogn vi skal velge... føles ut som en jungel av forskjellige valg siden forrige gang jeg hadde baby! Vi bor ved skogen, men heller ikke langt til byen. Så må ha en som passer til alt. Men tror det blir mest turer i skogen. Og så vil jeg ha en romslig og god sportsdel, som ungen sitter "inni" eller oppi hvis dere skjønner, ikke et sånt "flak" som sitter på toppen. Tips?
Jo, så vil jeg helst ha begge delene vendt mot meg, så han/hun kan se på meg/oss:)

Vi har babyjogger city elite, har ikke fått brukt den da siden vi ikke helt kom dit sist - men førsteinntrykket er bra. Eneste negative er jo at sportsdelen kun er forovervendt. Hadde vært perfekt om den kunne vendes begge veier. Kommer sikkert til å kjøpe ei brukt b.hagevogn, og da velge en som kan vendes bakover og utfyller babyjoggeren. Valgte babyjoggeren pga den tar så liten plass i bil og ellers virka god å trille og er perfekt på alle måter bortsett fra dette med sportsdelen. Vi har straks tre hunder så blir litt trangt om plassen i bilen. :p

Bugaboo donkey eller annen søskenvogn. Tenker å kjøpe brukt, så får se litt hva som dukker opp i nærheten:)

Har vogn fra før. Brio go. Lik Britax go next. Men for dere som ikke har barn fra før er det verdt å tenke på trehjulinger ikke kan ha bagdelen begge veier. Da må barnet sitte utovervendt. Det kan bli veldig mye inntrykk på en liten baby, og de har ikke mulighet til å se ansiktet ditt når man triller. Bare ett lite tips :)
Ellers synst jeg buggaboo er veldig lav vogn. Er man høy er det litt upraktisk med bagdelen er lav :)
ville gått for britax, Stokke, eller emmaljunga :)

Vi var i butikk her og kikket. Der hadde de britax, Stokke, bugaboo og silver cross. Med tanke på stabilitet i vogn, praktiske løsninger, oppfattet kvalitet og helhetsinntrykk så var ingen av oss i tvil: det blir nok en bugaboo buffalo! Men skal se på emmaljunga først og, siden vi ikke fikk gjort det der :)

Ville sagt Simo, som gikk ut av produksjon i 2015, men om du finner en pent brukt oppfyller den alle kravene dine. Det samme gjør vel en emmaljunga Edge.

Ville sagt Simo, som gikk ut av produksjon i 2015, men om du finner en pent brukt oppfyller den alle kravene dine. Det samme gjør vel en emmaljunga Edge.
Ja, veldig dumt med de simovognene altså! Men går jo an å finne brukt, som du sier:) ja emmaljunga ser jo veldig god ut. Hadde en emmaljunga scooter som sportsvogn sist, den var utrolig god å trille. Tusen takk for svar :)

Jo, så vil jeg helst ha begge delene vendt mot meg, så han/hun kan se på meg/oss:)

Anbefaler veldig emmaljunga Edge duo! Den har en dyp, bred sportsdel. Godt fottrekk som sitter skikkelig på. Det er den beste vogna i vær og vind synes jeg. God til soving og trilling når de er små! Vendt mot deg eller fra deg om du vil. Veier mer og tar mer plass i bil.

Har babyjogger city gt i tillegg, den er fantastisk på sommer og når barnet er litt eldre. Men sittedelen er fra deg og savner et godt storm/fottrekk til den. Om noen har er tips tar jeg gjerne i mot [emoji4]

Anbefaler veldig emmaljunga Edge duo! Den har en dyp, bred sportsdel. Godt fottrekk som sitter skikkelig på. Det er den beste vogna i vær og vind synes jeg. God til soving og trilling når de er små! Vendt mot deg eller fra deg om du vil. Veier mer og tar mer plass i bil.

Har babyjogger city gt i tillegg, den er fantastisk på sommer og når barnet er litt eldre. Men sittedelen er fra deg og savner et godt storm/fottrekk til den. Om noen har er tips tar jeg gjerne i mot [emoji4]
Syntes ikke edge er noe god. Altfor stor og tung vogn:/ jeg skal kjøpe ny

Jeg valgte meg vogn i dag :D ikke kjøpt enda selvfølgelig. Men vi skal ha Britax B Motion 3. En 3 hjuling med skikkelig gode dekk. Elsker den vognen fra før (hatt sports/sitte del) til min nå snart 4 åring, så når jeg så den igjen i en butikk i dag, med bag og enkelt «klikk klikk»- system (som jeg kaller det :P ) så jeg enkelt kan klikke av/på bag del eller bilstolen! Åh jeg ELSKER når ting er litt enklere.pluss at den veier lite. Haaater tunge vogner.. men skikkelig gode dekk som gjør at den kan brukes i terreng / på tur :D

Sist hadde vi en stor simo-vogn, og var veldig fornøyd med den om vinteren med kolikk-baby. Fantastisk demping. Men da hun var 6 mnd kjøpte vi Baby Jogger City Mini GT og så oss aldri tilbake :D skulle være tillegg til Simo men har brukt den som eneste vogn og gjør det fortsatt (hun er snart 3).

Har derfor tenkt å kjøpe bag til den. Det er en utrolig god vogn. Lettvint, fin å sitte i (full liggestilling, god for ungen), lett å bremse, slå sammen, den er en helt fantastisk vogn rett og slett.

Men jeg har litt lyst på en fin klassisk vogn også :D typ emmaljunga.. fordi jeg synes ikke babyjogger-vogna er fin å se på. Men alt annet ved den elsker jeg!

Like fin i skog, snø og ulendt terreng som på asfalt. Gode solide hjul med godt grep som kan låses om man ikke vil framhjulet skal snurre

Jeg kjøpte mini gt fordi folk her inne skrøyt den opp i skyene!! fin og lett vogn, enkel å trille, tar liten plass i bilen. MEN: Vognen vipper bakover hvis barnet tar i litt. Når det blåser ute er jeg veldig redd for at den skal dette bakover..

Selene til vognen er ALT for korte. Det har de vært siden vi kjøpte den..

Jeg ville aldri ha brukt denne vognen til en baby..

Har emmaljunga city cross og babyjogger city elite.

Elsker begge to. I løpet av de siste ti årene har jeg vært gjennom det meste av vognmerker[emoji23] Har kjøpt og solgt utallige ganger før jeg til slutt endte opp med å elske disse to vognene[emoji7]

Jeg kjøpte mini gt fordi folk her inne skrøyt den opp i skyene!! fin og lett vogn, enkel å trille, tar liten plass i bilen. MEN: Vognen vipper bakover hvis barnet tar i litt. Når det blåser ute er jeg veldig redd for at den skal dette bakover..

Selene til vognen er ALT for korte. Det har de vært siden vi kjøpte den..

Jeg ville aldri ha brukt denne vognen til en baby..

Har brukt den som eneste vogn siden hun var 6 mnd. Selene må settes i på nytt bak ryggen, da er det masse plass. Nå er hun 3, og selv med tykk dress får hun plass under selene.

Skal sies vi ikke bor et sted med mye vind :) hadde jeg bodd på Vestlandet hadde jeg kanskje villet ha en tyngre vogn? Nå som hun er 14 kg er vogna mer enn tung nok. Når hun var baby hadde jeg alltid med meg ting i kurven under vogna (har ikke bil) så da fikk den et lavt tyngdepunkt.

Perfekt til vårt bruk (mye i by, litt turer i skog og mark, hjulene er jo supergode, bare å låse framhjulet om terrenget er for dårlig).

Skal sies at på dagene med mest snø (sånn 15-20cm)har vi funnet fram Simo-vogna igjen

Back
Topp