Vogn *september-18*

Samme her også... lurer veldig på det med duo vogn...
Hva tenker dere er fordeler og ulemper?
Vil vel tro at storesøster kommer til å trenge vogn hvertfall 1 år til, mulig 2.
Vi har to vogner nå, en hjemme og en i bhg.
Kommer vi til å trenge 3/4 vogner?!?! :bored:
Kommer litt ann på alder på storesøster og hva dere bruker vogn til... her var storesøster 21 mnd da lillesøster kom, og lillesøster fikk da overta Emmaljungaen. (Trilla den til og fra bhg og hun sov i den hjemme og i bhg, fordi vi hadde så kort vei.) I tillegg kjøpte vi en Babyjogger City Select som er en vogn med mulighet for kun vognbag, kun sportsdel, bag og sportsdel eller to sportsdeler. Altså søskenvogn og vanlig vogn i ett. Genial for oss! Forresten så hadde vel storesøster Emmaljungaen så lenge hun sov dupp, og da var City Selecten lillesøster sin bagvogn.

Etterhvert solgte vi City Selecten og kjøpte en liten trille, men med full liggestilling osv så den kunne brukes til soving. Quinny Zapp xtra 2 het den og kan virkelig anbefales! Så vi har hatt maks to vogner om gangen og klart oss veldig fint med det. Kunne jo ha droppa trilla og beholdt City Select men pga liten bil valgte vi en trille som blir bitteliten sammenslått isteden [emoji5]
 
Vurderer en bogaboo donkey søskenvogn. Men er veldig usikker. Storesøster er 2,5 år når lille kommer.
Noen med erfaring her?
Og hvordan er den å trille når mann bare skal bruke bag delen? Og føles den veldig brei og stor?
 
Vurderer en bogaboo donkey søskenvogn. Men er veldig usikker. Storesøster er 2,5 år når lille kommer.
Noen med erfaring her?
Og hvordan er den å trille når mann bare skal bruke bag delen? Og føles den veldig brei og stor?
Anbefaler også å titte på Babyjogger City Select om du ikke har gjort det... like liten som en vanlig vogn når søskensetet ikke er på, og setene settes i lengden og ikke i bredden så du slipper brei vogn både med 1 og 2 barn oppi. [emoji5]
 
Anbefaler også å titte på Babyjogger City Select om du ikke har gjort det... like liten som en vanlig vogn når søskensetet ikke er på, og setene settes i lengden og ikke i bredden så du slipper brei vogn både med 1 og 2 barn oppi. [emoji5]

Takk for tips[emoji4] skal sjekke ut det [emoji106]
 
Samme her også... lurer veldig på det med duo vogn...
Hva tenker dere er fordeler og ulemper?
Vil vel tro at storesøster kommer til å trenge vogn hvertfall 1 år til, mulig 2.
Vi har to vogner nå, en hjemme og en i bhg.
Kommer vi til å trenge 3/4 vogner?!?! :bored:
Duo vogn eller søskenvogn?
Duovogn er jo vogn der du har en del som er bag og bytter ut den med sportsdelen (i motsetning til kombivogn der bagen står oppi sportsdelen).
Søskenvogn er vogn med plass til to barn i forskjellig alder.
 
Vurderer en bogaboo donkey søskenvogn. Men er veldig usikker. Storesøster er 2,5 år når lille kommer.
Noen med erfaring her?
Og hvordan er den å trille når mann bare skal bruke bag delen? Og føles den veldig brei og stor?
Donkey skal vel ikke være så veldig mye bredere enn en vanlig vogn, er vel litt av cluet med den. Samt at du kan gjøre den smalere når du bare skal ha ett barn med deg
 
Kommer litt ann på alder på storesøster og hva dere bruker vogn til... her var storesøster 21 mnd da lillesøster kom, og lillesøster fikk da overta Emmaljungaen. (Trilla den til og fra bhg og hun sov i den hjemme og i bhg, fordi vi hadde så kort vei.) I tillegg kjøpte vi en Babyjogger City Select som er en vogn med mulighet for kun vognbag, kun sportsdel, bag og sportsdel eller to sportsdeler. Altså søskenvogn og vanlig vogn i ett. Genial for oss! Forresten så hadde vel storesøster Emmaljungaen så lenge hun sov dupp, og da var City Selecten lillesøster sin bagvogn.

Etterhvert solgte vi City Selecten og kjøpte en liten trille, men med full liggestilling osv så den kunne brukes til soving. Quinny Zapp xtra 2 het den og kan virkelig anbefales! Så vi har hatt maks to vogner om gangen og klart oss veldig fint med det. Kunne jo ha droppa trilla og beholdt City Select men pga liten bil valgte vi en trille som blir bitteliten sammenslått isteden [emoji5]

Takk for synspunkter! :)
Storesøster vil være 2 år og 3 mnd ca når nr 2 kommer.
Vi har litt kjørevei til bhg så ikke tema å dra vogn frem og tilbake...
Men ser for meg at storesøster kommer til å sove på dagen frem til ca 3 år (?? vet ikke helt hva som er vanlig..) og da trenger vi jo to vogner alt. en søsken vign hjemme. Men disse to søsknene kommer vel neppe til å ville sove på samme tid og legge den ene mens den andre sover i en søsken vogn er vel oppskrift på katastrofe? :p
Hva gjør man egentlig?? :wacky::D
 
Duo vogn eller søskenvogn?
Duovogn er jo vogn der du har en del som er bag og bytter ut den med sportsdelen (i motsetning til kombivogn der bagen står oppi sportsdelen).
Søskenvogn er vogn med plass til to barn i forskjellig alder.

Tenkte mer på om man skulle satse på å ha to vogner hjrmme isteden for søsken vogn. Tenker da mest av praktiske hensyn når de skal sove på dagen (sover vel neppe samtidig..:p)
Skal jeg på trilletur bare meg så får storesøster enten ha et slikt ståbrett eller sitte i bæremeisen kanskje?
Hva gjør man egentlig?? Helt grønn på dette! :hilarious:
 
Takk for synspunkter! :)
Storesøster vil være 2 år og 3 mnd ca når nr 2 kommer.
Vi har litt kjørevei til bhg så ikke tema å dra vogn frem og tilbake...
Men ser for meg at storesøster kommer til å sove på dagen frem til ca 3 år (?? vet ikke helt hva som er vanlig..) og da trenger vi jo to vogner alt. en søsken vign hjemme. Men disse to søsknene kommer vel neppe til å ville sove på samme tid og legge den ene mens den andre sover i en søsken vogn er vel oppskrift på katastrofe? [emoji14]
Hva gjør man egentlig?? :wacky::D
Nå klarer jeg faktisk ikke huske hvordan vi gjorde det den perioden begge sov på dagen, har liksom ingen minner av at jeg hadde to sovende barn ute i vogn, og de har da kun sovet ute i vogn og ikke inne mener jeg bestemt [emoji28]

Men pga kjøreveien så vil det nok være praktisk med en ekstra vogn hjemme ja, da blir det fort at du trenger 3 vogner hvis begge sover på dagen...

Begge mine jenter sluttet å sove på dagen før de var 2,5 år men det tror jeg ikke er det vanlige, 3 år er kanskje mer normalt? Uansett var det derfor kun en kort periode vi hadde situasjonen med at begge sov på dagen og det var jo faktisk kun i helgene dette var et tema mtp at storesøster sov duppen sin i bhg på hverdagene. Vet noen tar med sovevogna hjem fra bhg i helgene, og med det kunne du jo klart deg med to vogner (gjerne hvorav en søskenvogn).

Skjønner godt det er vanskelig å se inn i fremtiden hvordan hverdagen vil bli med to, jeg klarer jo ikke en gang å se tilbake i fortiden hvordan det faktisk var [emoji23]

Det går jo ann å ha klart to vogner til fødsel også drasse vogna hjem hver fredag og se hvor lenge du gidder det, også vurdere å kjøpe en tredje vogn når du da ser hvordan det blir [emoji5]
 
Håper noen kan hjelpe meg med å komme med tips i dette vognkaoset! Så mye fint å velge i, men så har jeg noen krav som jeg ønsker skal oppfylles....

Krav til ny vogn:
- Mulighet til å feste bilstol på vognen
- God å trille på snø, grus, asfalt osv.
- vendt mot den som triller
- ikke tar alt for stor plass i bilen
- Mulighet til å feste på ståbrett for storesøsken

Vognen skal ikke brukes i barnehage senere, for har en barnehagevogn etter storesøster[emoji4]

Noen som har tips til hvilket merke og sort jeg skal se etter?[emoji3]
 
Håper noen kan hjelpe meg med å komme med tips i dette vognkaoset! Så mye fint å velge i, men så har jeg noen krav som jeg ønsker skal oppfylles....

Krav til ny vogn:
- Mulighet til å feste bilstol på vognen
- God å trille på snø, grus, asfalt osv.
- vendt mot den som triller
- ikke tar alt for stor plass i bilen
- Mulighet til å feste på ståbrett for storesøsken

Vognen skal ikke brukes i barnehage senere, for har en barnehagevogn etter storesøster[emoji4]

Noen som har tips til hvilket merke og sort jeg skal se etter?[emoji3]
Også må ha 4 hjul! [emoji6]
 
Håper noen kan hjelpe meg med å komme med tips i dette vognkaoset! Så mye fint å velge i, men så har jeg noen krav som jeg ønsker skal oppfylles....

Krav til ny vogn:
- Mulighet til å feste bilstol på vognen
- God å trille på snø, grus, asfalt osv.
- vendt mot den som triller
- ikke tar alt for stor plass i bilen
- Mulighet til å feste på ståbrett for storesøsken

Vognen skal ikke brukes i barnehage senere, for har en barnehagevogn etter storesøster[emoji4]

Noen som har tips til hvilket merke og sort jeg skal se etter?[emoji3]
Jeg har de samme kravene som deg, og kom frem til at Bugaboo buffalo ville være et godt valg. Nå er jo den gått ut av produksjon og jeg er spent på om Bugaboo Fox er et like godt alternativ.. så langt heller jeg mot den hvertfall, så får vi se når det nærmer seg hva jeg ender opp med!:)
 
Jeg har de samme kravene som deg, og kom frem til at Bugaboo buffalo ville være et godt valg. Nå er jo den gått ut av produksjon og jeg er spent på om Bugaboo Fox er et like godt alternativ.. så langt heller jeg mot den hvertfall, så får vi se når det nærmer seg hva jeg ender opp med!:)
Kjekt å høre vi er flere på jakt eller noe lignende [emoji4]

Vi får håpe det finnes et like godt alternativ der ute som bugaboo buffalo [emoji6]
 
Jeg har Bugaboo donkey og er kjempe fornøyd! Kan jo brukes som enkel og dobbel + setet og bilstol kan man ha alle mulige veier! [emoji2] eneste minuset er prisen, men er verdt det!
 
Jeg har Bugaboo donkey og er kjempe fornøyd! Kan jo brukes som enkel og dobbel + setet og bilstol kan man ha alle mulige veier! [emoji2] eneste minuset er prisen, men er verdt det!
Skal sjekke den ut[emoji3]
Er den god å trille i snø og på grus veier?[emoji4]
 
Storesøster kommer til å være under 2 år når neste kommer, så vi tenker vi bør kjøpe en søskenvogn.

Vi har tenkt på emmaljunga double viking 735 eller bugaboo donkey. Emmaljunga vogna er ganske mye rimeligere enn bugaboo donkey. Så vi kan kjøpe en ny emmaljunga vogn for prisen vi må kjøpe en brukt bugaboo for.

Vi får dra ut å teste litt før vi bestemmer oss. Har noen andre sett emmaljunga double viking 735. Jeg har ikke funnet den i butikk enda.
 
Last edited:
Skal sjekke den ut[emoji3]
Er den god å trille i snø og på grus veier?[emoji4]

Ja, man kan låse hjula.. den er veldig god å trille! Venninna mi har buffalo og den er lenger, derfor er den også tyngre og styre.. hun sier hun hadde kjøpt donkey hvis hun skulle hatt ny vogn. Og hun skal ikke ha mer enn et barn.. [emoji85]
 
Ja, man kan låse hjula.. den er veldig god å trille! Venninna mi har buffalo og den er lenger, derfor er den også tyngre og styre.. hun sier hun hadde kjøpt donkey hvis hun skulle hatt ny vogn. Og hun skal ikke ha mer enn et barn.. [emoji85]

Den blir også ganske liten i bilen.. enda mindre hvis man tar av bakhjula.. hadde en Britax smile 2 før og den tok med plass enn donkey..
 
Den blir også ganske liten i bilen.. enda mindre hvis man tar av bakhjula.. hadde en Britax smile 2 før og den tok med plass enn donkey..
Takk for informasjonen[emoji3] Den må jeg bare sjekke ut[emoji106][emoji4]
 
  • Liker
Reactions: Coa
Back
Topp