vogn jungelen...

Her ble det en veldig klassisk vogn. Så kan jeg kjøpe en mer fancy sportsvogn i tillegg senere.
 
De er veldig like :) Men Trailz har demping, luftdekk og er ikke så "stiv" å kjøre som Crusi'en. Vi bor på "landet", og den er veldig populær her :)

Xploryen er sikkert veldig grei om man bor i storby og fin på kollektivtransport tenker jeg :)

Vi hadde Stokke Xplory til førstemann det første året. Veldig grei i Oslo, og jwg kom meg inn i alle trange butikker uten problem, og det var veldig greit på trikken osv. Grunnen til at vi solgte, var at vi synes hjulene ble litt for slitsomme å kjøre på når det var snø. Byttet til Bugaboo cameleon som har vinterhjul man kan bruke ved behov :) Ble frelst av Bugaboo, så blir det denne gangen også!
 
Har bestilt Brio GO next.

Andre vogner jeg hadde lyst på er Emmaljunga med svingbare forhjul og Mountain buggy. Siste er knallgod, men liten bag og kan ikke trille babyen vendt mot deg. Har hatt Brio GO før, var veldig fornøyd. Da hadde vi Babyjogger city mini som bilvogn ved siden av, knallgod den å.
Til første hadde vi Emmaljunga Edge duo, veldig god som bagvogn, men tok hele bagasjerommet og litt tung å trille uten svingbare forhjul. Så byttet vi den ut med Bugaboo Cameleon, ikke fornøyde. Så bytta den ut med Mountain buggy som vi digget.
 
Her har vi hatt hele 5 vogner , først en nitro city både som bag og sportsvogn ; fra emmaljunga , beste vognen ever:) så en bj city mini etterfulgt av city mini gt og city elite og nå har vi versa gt (savna å prate med ungen )
 
Herregud, dere alle virker så eksperter på vogner!:arghh: Jeg er helt frustrert, og aaaner ikke hva vi skal kjøpe.. Samboeren min er av den typen som ikke stresser med ting, og kunne sikkert ventet med å kjøpe vogn til én uke før termin.... Jeg tar i hvertfall på meg oppgaven å finne en vogn/vogner som kan være aktuelle, men det er ekstremt vanskelig når jeg ikke vet noe om det. Noen som bare kan hjelpe litt?

Stikkord:
- vi er begge lange, med lange bein (1.78cm og 1.88cm) --> trenger en vogn hvor styret er høyt nok og slik at vi IKKE sparker borti vogna for hvert skritt vi tar.....

- ungen våres blir garantert lang - trenger derfor en bag som er lang/romslig nok + sportsdel til unge som blir lang

- vi bor i Oslo sentrum, og kommer til å ferdes mest på asfalt og grus, men også på noe ulent terreng (f.eks rundt Sognsvann)

- vi har termin i slutten av juni, så dette blir en sommerbaby. Vil gjerne ha mulighet til å bruke bag så lenge som mulig, da jeg vil gå myye tur med ungen, og la den få sove ute i vognen (ikke i Oslo, men hjemstedet mitt). Ungen er 1/2 år i desember, og bag må derfor være romslig (?)

- gjerne justerbar rygg i bag-del ooooog liggedel med sportsdelen

- jeg elsker å trene, og kunne derfor tenkt meg en vogn som er meget god/enkel å trille, samt LETT
- vognen må ikke være stor, da jeg kommer til å være mye alene hjemme, og må ha den med i butikk, på trikk/buss/t-bane

Er det noen som har peiling på hvilke(n) vogner vi burde investere i? Vi har bil også, og regner med at vognen vil få plass, ettersom vi uansett kommer til å se etter en vogn som ikke er stor og tung
 
Herregud, dere alle virker så eksperter på vogner!:arghh: Jeg er helt frustrert, og aaaner ikke hva vi skal kjøpe.. Samboeren min er av den typen som ikke stresser med ting, og kunne sikkert ventet med å kjøpe vogn til én uke før termin.... Jeg tar i hvertfall på meg oppgaven å finne en vogn/vogner som kan være aktuelle, men det er ekstremt vanskelig når jeg ikke vet noe om det. Noen som bare kan hjelpe litt?

Stikkord:
- vi er begge lange, med lange bein (1.78cm og 1.88cm) --> trenger en vogn hvor styret er høyt nok og slik at vi IKKE sparker borti vogna for hvert skritt vi tar.....

- ungen våres blir garantert lang - trenger derfor en bag som er lang/romslig nok + sportsdel til unge som blir lang

- vi bor i Oslo sentrum, og kommer til å ferdes mest på asfalt og grus, men også på noe ulent terreng (f.eks rundt Sognsvann)

- vi har termin i slutten av juni, så dette blir en sommerbaby. Vil gjerne ha mulighet til å bruke bag så lenge som mulig, da jeg vil gå myye tur med ungen, og la den få sove ute i vognen (ikke i Oslo, men hjemstedet mitt). Ungen er 1/2 år i desember, og bag må derfor være romslig (?)

- jeg elsker å trene, og kunne derfor tenkt meg en vogn som er meget god/enkel å trille, samt LETT

- vognen må ikke være stor, da jeg kommer til å være mye alene hjemme, og må ha den med i butikk, på trikk/buss/t-bane

Er det noen som har peiling på hvilke(n) vogner vi burde investere i? Vi har bil også, og regner med at vognen vil få plass, ettersom vi uansett kommer til å se etter en vogn som ikke er stor og tung
Jeg har ingen tips men ser utrolig mange som har fått seg emmaljunga super nitro og den ser så fin ut

Vi hadde nitro city selv og var kjempe fornøyd så kan ikke tenke annet enn att den er like bra eller bedre
 
Herregud, dere alle virker så eksperter på vogner!:arghh: Jeg er helt frustrert, og aaaner ikke hva vi skal kjøpe.. Samboeren min er av den typen som ikke stresser med ting, og kunne sikkert ventet med å kjøpe vogn til én uke før termin.... Jeg tar i hvertfall på meg oppgaven å finne en vogn/vogner som kan være aktuelle, men det er ekstremt vanskelig når jeg ikke vet noe om det. Noen som bare kan hjelpe litt?

Stikkord:
- vi er begge lange, med lange bein (1.78cm og 1.88cm) --> trenger en vogn hvor styret er høyt nok og slik at vi IKKE sparker borti vogna for hvert skritt vi tar.....

- ungen våres blir garantert lang - trenger derfor en bag som er lang/romslig nok + sportsdel til unge som blir lang

- vi bor i Oslo sentrum, og kommer til å ferdes mest på asfalt og grus, men også på noe ulent terreng (f.eks rundt Sognsvann)

- vi har termin i slutten av juni, så dette blir en sommerbaby. Vil gjerne ha mulighet til å bruke bag så lenge som mulig, da jeg vil gå myye tur med ungen, og la den få sove ute i vognen (ikke i Oslo, men hjemstedet mitt). Ungen er 1/2 år i desember, og bag må derfor være romslig (?)

- gjerne justerbar rygg i bag-del ooooog liggedel med sportsdelen

- jeg elsker å trene, og kunne derfor tenkt meg en vogn som er meget god/enkel å trille, samt LETT
- vognen må ikke være stor, da jeg kommer til å være mye alene hjemme, og må ha den med i butikk, på trikk/buss/t-bane

Er det noen som har peiling på hvilke(n) vogner vi burde investere i? Vi har bil også, og regner med at vognen vil få plass, ettersom vi uansett kommer til å se etter en vogn som ikke er stor og tung

Jeg bor også i Oslo, og for vårt bruk har vi kjøpt Bugaboo Buffalo. Den er ikke for stor, lett å ta med på buss/bane etc. Veldig justerbart håndtak som passer alle høyder. Lang bagdel om man vil bruke sen lenge, men samtidig en nett sportsdel som enkelt kan brukes fra 5-6 måneder. Barne kan sitte mot deg den første tiden i sportsdelen, noe jeg synes er kjempefint. Den er veldig lett å legge sammen, og blir tilnærmet helt flat. Dermed grei å ha med på fly osv.

Eneste ulempen heg kommer på, er at den koster en del. Men dette er en vogn som man selger brukt for en god pris- og dermed ikke så dyr i lengden:)
 
Jeg bor også i Oslo, og for vårt bruk har vi kjøpt Bugaboo Buffalo. Den er ikke for stor, lett å ta med på buss/bane etc. Veldig justerbart håndtak som passer alle høyder. Lang bagdel om man vil bruke sen lenge, men samtidig en nett sportsdel som enkelt kan brukes fra 5-6 måneder. Barne kan sitte mot deg den første tiden i sportsdelen, noe jeg synes er kjempefint. Den er veldig lett å legge sammen, og blir tilnærmet helt flat. Dermed grei å ha med på fly osv.

Eneste ulempen heg kommer på, er at den koster en del. Men dette er en vogn som man selger brukt for en god pris- og dermed ikke så dyr i lengden:)
Enig med Floralia, Buffaloo er super! Teleskophåndtak er en fordel når dere begge er lange :)
 
Herregud, dere alle virker så eksperter på vogner!:arghh: Jeg er helt frustrert, og aaaner ikke hva vi skal kjøpe.. Samboeren min er av den typen som ikke stresser med ting, og kunne sikkert ventet med å kjøpe vogn til én uke før termin.... Jeg tar i hvertfall på meg oppgaven å finne en vogn/vogner som kan være aktuelle, men det er ekstremt vanskelig når jeg ikke vet noe om det. Noen som bare kan hjelpe litt?

Stikkord:
- vi er begge lange, med lange bein (1.78cm og 1.88cm) --> trenger en vogn hvor styret er høyt nok og slik at vi IKKE sparker borti vogna for hvert skritt vi tar.....

- ungen våres blir garantert lang - trenger derfor en bag som er lang/romslig nok + sportsdel til unge som blir lang

- vi bor i Oslo sentrum, og kommer til å ferdes mest på asfalt og grus, men også på noe ulent terreng (f.eks rundt Sognsvann)

- vi har termin i slutten av juni, så dette blir en sommerbaby. Vil gjerne ha mulighet til å bruke bag så lenge som mulig, da jeg vil gå myye tur med ungen, og la den få sove ute i vognen (ikke i Oslo, men hjemstedet mitt). Ungen er 1/2 år i desember, og bag må derfor være romslig (?)

- gjerne justerbar rygg i bag-del ooooog liggedel med sportsdelen

- jeg elsker å trene, og kunne derfor tenkt meg en vogn som er meget god/enkel å trille, samt LETT
- vognen må ikke være stor, da jeg kommer til å være mye alene hjemme, og må ha den med i butikk, på trikk/buss/t-bane

Er det noen som har peiling på hvilke(n) vogner vi burde investere i? Vi har bil også, og regner med at vognen vil få plass, ettersom vi uansett kommer til å se etter en vogn som ikke er stor og tung

Så noen nevnte emmaljunga nitro.. De har vel små bager..

Ellers ville jeg valgt teleskop styre når dere er lange.. Jeg er kort og har derfor "knekk" styre da teleskop blir for høye for meg :p selv om mannen da kommer nærmere vogna og "sparke fare" enn meg.. Men det er jeg som bruker vogn mest..

Vi har simo duo fra noen år tilbake. Bagen brukte jeg til ungen var over året. Og største mann var ingen liten gutt!
 
Vi skal bruke samme vogn som storesøster brukte. Simo kombivogn. Veldig fornøyd med den :) Må bare drasse den ned fra loftet først :p
 
Så noen nevnte emmaljunga nitro.. De har vel små bager..

Ellers ville jeg valgt teleskop styre når dere er lange.. Jeg er kort og har derfor "knekk" styre da teleskop blir for høye for meg :p selv om mannen da kommer nærmere vogna og "sparke fare" enn meg.. Men det er jeg som bruker vogn mest..

Vi har simo duo fra noen år tilbake. Bagen brukte jeg til ungen var over året. Og største mann var ingen liten gutt!


Ja eller vil ikke si de er små akkyrat men heller ikke av de lengste, passer til ca 5-6 måneder.

Men , sportsdel en derimot er kjempe romslig , vendbar, og med full liggestilling så jeg føler det kompanserer godt ;)

Dessuten vognen kjempe god å trille på all slags føre oppleves som lett ....

Baggen er kjempe lett å ta av og ta med inn, bære håndtak , kan bære den med baby oppi uten problemer

Vogna tar liten plass i bil og på kollektiven

Hele vogna er lett håndterlig egentlig

Enste minuset med super nitro en er att de små hjulene ikke er de beste mtp snø, men da finns det vinterhjul. ..

Super nitro en derimot har ikke dette problemet
 
Ja eller vil ikke si de er små akkyrat men heller ikke av de lengste, passer til ca 5-6 måneder.

Men , sportsdel en derimot er kjempe romslig , vendbar, og med full liggestilling så jeg føler det kompanserer godt ;)

Dessuten vognen kjempe god å trille på all slags føre oppleves som lett ....

Baggen er kjempe lett å ta av og ta med inn, bære håndtak , kan bære den med baby oppi uten problemer

Vogna tar liten plass i bil og på kollektiven

Hele vogna er lett håndterlig egentlig

Enste minuset med super nitro en er att de små hjulene ikke er de beste mtp snø, men da finns det vinterhjul. ..

Super nitro en derimot har ikke dette problemet

Jo det er riktig at både Nitro og Viking er små. Men Super Nitro og Super Viking har stor bag.
 
Ah, herlig, tusen takk for tips! :) Jeg skal få stumpen i gir og kommet meg på babyshop/barnas hus/e.l. for å teste litt. Men takk :)
 
Hentet vår i dag , emmaljunga city cross . Rart å trille den gjennom senteret å tenke på at neste gang , da ligger det en liten baby oppi :D
 
Back
Topp