vogn jungelen...

Marie__

Gift med forumet
Har begynnt å sjå litt på vogner og har lurt litt på Emmaljunga Edge Duo,noen som har erfaring med denne ?
Hadde simo duo med de 2 andre, men ønsker ei litt mindre og lettere vogn denne gang :)
 
Jeg hadde også simo duo sist, men tenker det samme som deg at jeg vil ha noe mindre denne gang :) sett mange fine med 3 hjul men aner ikke hva som er best. Jeg bor på landet, så må kanskje også ta noen hensyn til det. vanskelig dette, skal absolutt følge med på tråden din for å plukke opp noen tips =)
 
Eg er førstegangs og gått meg vill for lenge siden. Trur eg ender med å ta meg ein tur på butikkene rundtom som har vogner for å prøve, spørre og grave :) har mye oppoverbakker her og grus, så trenger en som er lett å trille, men samtidig stabil og brukervennlig :)
 
Har begynnt å sjå litt på vogner og har lurt litt på Emmaljunga Edge Duo,noen som har erfaring med denne ?
Hadde simo duo med de 2 andre, men ønsker ei litt mindre og lettere vogn denne gang :)
Hvis du er ute etter ei lettere vogn er kanskje ikke Edge duon det beste valget. Det er forøvrig ei knall vogn men blytung. Jeg har ikke erfaring med de aller nyeste understellene så de kan jo ha blitt lettere forsåvidt.
 
Edge duo er like tung (om ikke tyngre) enn simo duo.. Innbiller meg den også er større sammenlagt..

City cross er endel mindre (om man vil ha emmaljunga med 4 faste hjul) men den har jo også endel mindre bag da..
 
Vi trenger en vogn som blir så liten som mulig når den slås sammen. Må ha den i baksetet I bilen da bagasjerommet er fullt av et dobbeltbur til hund... Har sett litt på babyjogger city elite. Noen som har erfaring med den???
 
Eg skal ha barn nr3 nå og har hatt vogndilla med dei to andre vi kjøpte tfk joggster twist til nr 2 og elska vogna!!! Gleda meg til å bruke den igjen!! Eg trimmer mye og bor på Vestlandet,her er d mye dritt vær!! Men ikke vert noe problem med denne vogna!!
 
Eg skal ha barn nr3 nå og har hatt vogndilla med dei to andre vi kjøpte tfk joggster twist til nr 2 og elska vogna!!! Gleda meg til å bruke den igjen!! Eg trimmer mye og bor på Vestlandet,her er d mye dritt vær!! Men ikke vert noe problem med denne vogna!!
Hva synes du om regntrekkene til tfk? Syns du de er greie? En av få ting jeg føler meg usikker på ang tfk. Synes de virker så stive og "bråkete" i forhold til de jeg er vant til.
 
Ja det kan vere litt stivt..men synst det var så greit for det beskytte veldi godt mot både regn og vind :) eg hadde sportsdelen til nr 2 så ska kjøpe bagen no :) hakje angra ett sekund på kjøpet :) eg kjøpte mi fra Tyskland ;) va mykje billigare og fikk den aller nyaste modellen :)
 
Ja det kan vere litt stivt..men synst det var så greit for det beskytte veldi godt mot både regn og vind :) eg hadde sportsdelen til nr 2 så ska kjøpe bagen no :) hakje angra ett sekund på kjøpet :) eg kjøpte mi fra Tyskland ;) va mykje billigare og fikk den aller nyaste modellen :)
Kommer nok også til å bestille fra Tyskland. Veldig lyst på premium line men vi får se. Skal ha både quickfix og etter hvert også multixbagen. Enig med deg om at det er veldig lunt og beskyttende( har erfaring fra bruk i barnehage bare) så da får man vel leve med at det er litt sånn stivt. Ååå gleder meg til ny vogn.. Hatt emmaljunga Edge duo til de to første og er sååå klar for lett(men solid) trehjuling
 
Kommer nok også til å bestille fra Tyskland. Veldig lyst på premium line men vi får se. Skal ha både quickfix og etter hvert også multixbagen. Enig med deg om at det er veldig lunt og beskyttende( har erfaring fra bruk i barnehage bare) så da får man vel leve med at det er litt sånn stivt. Ååå gleder meg til ny vogn.. Hatt emmaljunga Edge duo til de to første og er sååå klar for lett(men solid) trehjuling

Vi vurdere og kjøpe regntrekket til tinkafu til tfk vognen. ( dersom valget faller på denne) Tfk trekket sprekker fort opp og tar utrolig stor plass i vognen, når det ikke er i bruk. Men er enig i at det er ett veldig lunt trekk :) Har også veldig lyst på Premium line :D
 
Vi hadde duo Edge t første jenta vår og i starten til nr 2..Mn lika mykje beire tfk! Eg også vurdera 2 bagger...håpe få kjøpt ihvertfall en av dei brukt ;)
 
Vi trenger en vogn som blir så liten som mulig når den slås sammen. Må ha den i baksetet I bilen da bagasjerommet er fullt av et dobbeltbur til hund... Har sett litt på babyjogger city elite. Noen som har erfaring med den???

Baby jogger er genial. Elsker den vogna :) :) lett og liten og super enkel og legge sammen med en hånd. :) alle som har sett når jeg har slått den sammen har bare stått og måpet fordi den er så enkel, :)
 
Vogn jungelen ja. Har Simo og skal bruke den denne gang og. Enkelt og greit.
Men det er jo så mange fine vogner, skulle bare hatt en sekk med penger...og stor garasje å ha vognene i :)
 
Jeg ønsker meg baby jogger city elite, som nevnt over her tar de liten plass slått sammen, veier lite og er helt geniale på grus og brostein (veldig viktig i Stavanger;)).
 
Har sett på baby jogger City jeg og. Noen som vet hvordan den er å kjøre på snø?
Synes også den nye til Tfk ser bra ut. Den som heter X4.
 
Hadde TFK joggster Twist med førstemann og gleder meg til å ta den ibruk på nytt. Kjempegod vogn, vi har brukt den ekstremt mye på alt fra fjellturer, joggeturer og shopping. Liker også at den knapt tar plass sammenlagt.
 
Jeg har hengt meg litt opp på bugaboo buffalo, i og med at den virker både lett å manøvrere, ålreit både i by og terreng og virker ganske liten slått sammen. Bor i Oslo, men er mye på tur, og vi har en liten bil... Og jeg liker at den har et enkelt design uten masse dilldall. Men den er dyr også, så litt usikker på om jeg klarer å forsvare det overfor mannen!

Har ikke gjort så mye seriøs research ennå og må jo ut i butikkene og se etterhvert, men for å vite hvor jeg skal begynne å lete: Dere som er mer bevandret i vognverdenen - hvilke andre vogner har mange av de samme kvalitetene som bugaboo buffalo?
 
Jeg har hengt meg litt opp på bugaboo buffalo, i og med at den virker både lett å manøvrere, ålreit både i by og terreng og virker ganske liten slått sammen. Bor i Oslo, men er mye på tur, og vi har en liten bil... Og jeg liker at den har et enkelt design uten masse dilldall. Men den er dyr også, så litt usikker på om jeg klarer å forsvare det overfor mannen!

Har ikke gjort så mye seriøs research ennå og må jo ut i butikkene og se etterhvert, men for å vite hvor jeg skal begynne å lete: Dere som er mer bevandret i vognverdenen - hvilke andre vogner har mange av de samme kvalitetene som bugaboo buffalo?

Nå har jeg en Bugaboo Donkey som er en søsken vogn, og elsker denne vognen veldig, kan egentlig ikke tenke meg noen annen vogn. Men ja Bugaboo vognene er ikke billige:( Vognen jeg ville vagt etter en Bugaboo ville vært Mountain Buggy, men dette er en trehjuling så vet ikke hvor kresen du er på det?
 
Må vel teste og se hva jeg synes om trehjulinger- første svangerskap, så aner ikke... Takk for tips, den skal jeg se på!

Eller kanskje jeg må innse at jeg vil vil vil ha bugaboo, og heller begynne å samle alle de gode argumentene for at den er verdt prisen, så jeg kan overtale den rasjonelle og fornuftige pappaen...
 
Back
Topp