Vite kjønn?

For vår del blir ikke det ikke å vente på kjønn. NIPT testen viste store sjanser for at den lille i magen har Downs. Og det er ganske tøft å ta innover seg... Nå blir vi videresendt til Rikshospitalet for fostervanndiagnostikk/morkake. Venter bare på at tlf skal ringe. Vi er begge to enig om at hvis den er positiv også, da vil vi avslutte graviditet. Helt jævli, men vi er ikke klare for den utfordringen... Folk får mene hva dem vil om den avgjørelsen. Men den er vår. ❤️
Jeg var igjennom dette med barn nr 2. Da fant de fortykket nakkefold og noe med hjertet. Ble henvist til Rikshospitalet og her tok jeg blodprøver, også valgte vi en morkakebiopsi. Hadde også bestemt oss for å fjerne om det viste seg at det var noe. Noe det viste seg at det ikke var. Alt var bra med gutten vi ventet :Heartred Helt fantastisk oppfølging på Rikshospitalet og de trygget oss gjennom hele prosessen.
Håper at det viser seg at alt er bra med deres lille også :Heartred Sender mange gode tanker :Heartred

Jeg var igjennom dette med barn nr 2. Da fant de fortykket nakkefold og noe med hjertet. Ble henvist til Rikshospitalet og her tok jeg blodprøver, også valgte vi en morkakebiopsi. Hadde også bestemt oss for å fjerne om det viste seg at det var noe. Noe det viste seg at det ikke var. Alt var bra med gutten vi ventet :Heartred Helt fantastisk oppfølging på Rikshospitalet og de trygget oss gjennom hele prosessen.
Håper at det viser seg at alt er bra med deres lille også :Heartred Sender mange gode tanker :Heartred
Tusen takk har synka litt mer innover meg nå. På ultralyd kunne ikke jordmor se noen på markører hu sjekker. Til og med sjekka igjen, og ingen fortykket nakkefold eller andre ting. Hu sa at hadde du vært yngre så hadde det ikke vært plukka opp. Pga nipt test og blodprøver det er oppdaget nå...
Jeg har INGEN plager heller, og føler meg ikke gravid i det hele tatt! Så alt er bare så surrealistisk. Gruer meg litt til Rikshospitalet skal ringe. Men det må vi bare komme oss gjennom der inne, skal bli godt å få endelig svar og bli ferdig med det. Godt og høre andre som også ville tatt samme valg som oss, om det viser seg
Tok det lang tid å få svar på prøvene? Jeg er 14uker til søndag.. ❤️❤️

Tusen takk har synka litt mer innover meg nå. På ultralyd kunne ikke jordmor se noen på markører hu sjekker. Til og med sjekka igjen, og ingen fortykket nakkefold eller andre ting. Hu sa at hadde du vært yngre så hadde det ikke vært plukka opp. Pga nipt test og blodprøver det er oppdaget nå...
Jeg har INGEN plager heller, og føler meg ikke gravid i det hele tatt! Så alt er bare så surrealistisk. Gruer meg litt til Rikshospitalet skal ringe. Men det må vi bare komme oss gjennom der inne, skal bli godt å få endelig svar og bli ferdig med det. Godt og høre andre som også ville tatt samme valg som oss, om det viser seg
Det forekommer falske positive, håper det er det hos dere også, eventuelt at det bare er trisomi i morkake. Med normal UL er det i hvert fall en ikke ubetydelig sjans for begge deler, med avvik på UL er selvsagt sjansen mindre :)

Nei tok ikke så lang tid. Tok morkakebiopsien en gang i uke 13 og fikk svar en gangv i uke 14 av graviditeten. Så syntes forsåvidt at svaret kom raskt. Når du først kommer inn på Rikshospitalet så sjekker de kjempe grundig. Etter at vi fikk beskjed at det ikke var noen trisomier etter biopsien så ble vi fulgt opp videre ang organer og hjerte. Så her ble han skikkelig grundig sjekket. Så trygt og godt og få den oppfølgingen. ❤️

Back
Topp