Vite kjønn?

Solsikke8

Glad i forumet
Novemberlykke2024❤️
Vil dere vite kjønn?
Vil barnefar vite kjønn?
Hva gjør dere om en vil vite og den andre ikke vil vite?

Jeg vil ikke vite, men han vil vite. Usikker på hvordan vi løser det :smiley-ashamed004
 
Du bestemmer, tenker jeg! Det er ditt svangerskap og din fødsel, og selv om det selvsagt er like mye hans barn, så er kjønnet det det er, så jeg tenker det er du som er gravid som må vurdere hva som gir deg mest glede og motivasjon :)
Vi visste ikke sist, og kommer ikke til å vite nå heller. Sist gjorde vi en 3d i uke 28 og ungen var kliss lik faren sin, så skjønte at det var gutt - går ikke på samme smell denne gangen :angelic:
 
Vi har gjort begge deler. Dette er fjerdemann, så vi lurte på å teste ut en «gender reveal» med de eldste barna våre. :happy: En kake eller noe, har litt lyst å være tilstede når de får vite om de får en bror eller søster. Det gikk vi glipp av sist når babyen allerede var født og vi ringte de på FaceTime.
 
kjenner noen som fikk kjønnet på en lapp i en konvolutt, så leste forelderen som ville vite kjønnet lappen. Mens den andre ventet til fødsel. Men det er jo en risiko for at forelderen som vet det klarer å røpe noe. :nailbiting:
 
kjenner noen som fikk kjønnet på en lapp i en konvolutt, så leste forelderen som ville vite kjønnet lappen. Mens den andre ventet til fødsel. Men det er jo en risiko for at forelderen som vet det klarer å røpe noe. :nailbiting:
Ja, er det jeg er litt engstelig for.
Og om han klarer å holde tett, så kan det allikevel bli avslørt når man skal velge farger eller klær f.eks. Evt navn.
 
Du bestemmer, tenker jeg! Det er ditt svangerskap og din fødsel, og selv om det selvsagt er like mye hans barn, så er kjønnet det det er, så jeg tenker det er du som er gravid som må vurdere hva som gir deg mest glede og motivasjon :)
Vi visste ikke sist, og kommer ikke til å vite nå heller. Sist gjorde vi en 3d i uke 28 og ungen var kliss lik faren sin, så skjønte at det var gutt - går ikke på samme smell denne gangen :angelic:
Det gir definitivt mest glede og motivasjon for meg å ikke vite :happy:

Håper han går med på å ikke vite, så kan vi glede oss til å finne det ut sammen. :Heartred

Det viktigste for meg er at det er et friskt barn :happy::Heartred
 
Jeg er så nysgjerrig av meg, og har funnet navn etter OUL med alle barna.. så klarer nok ikke å vente helt til fødsel:happy3 Men har lyst å få kjønnet nedskrivd på en lapp, dra innom partyland og få ordnet en ballong med enten rosa eller blå konfetti inni, sånn at vi og barna kan sprekke ballongen sammen og vite kjønn:excited001
 
Vil dere vite kjønn?
Vil barnefar vite kjønn?
Hva gjør dere om en vil vite og den andre ikke vil vite?

Jeg vil ikke vite, men han vil vite. Usikker på hvordan vi løser det :smiley-ashamed004
Få jordmor, gyn til å skrive det på en lapp uten å si noe på selve timen dere skal finne ut kjønn så kan barnefar få den lappen :)
 
Vi skal vite, kommer nok til å bestille ekstra ultralyd privat for å få vite det :angelic:
Sist gang fikk vi jordmor til å skrive det på en lapp, dro inn til byen å satte oss på en cafe og så på det sammen. Så gikk vi å kjøpte litt klær osv.
 
Vi viste ikkje på fyrste - litt usikker på kva vi skal gjer no. Syns det var veldig greit å ikkje vite. Litt ekstra motivasjon på fødsel og vi vil ikkje ha “kun rosa til jente og blått til gut”, so vår endte opp med både rosa, blå og mykje andre farge på kleda vi fekk. Akkurat slik vi ville ha det :)
 
Vi vil vite. :love7 Er allerede utålmodig..:laughing002 Men får vel fokusere på at alt går bra i første omgang ❤️
 
Jeg kunne egentlig tenke meg å vente til fødsel, men er altfor nysgjerrig av meg :happy: Heldigvis er mannen min det samme!

Spennende problemstilling! Jeg tror nok at om èn får vite så vil det komme en glipp før eller siden hvor man omtaler baby som "han"/"hun", så her hadde det vært begge eller ingen. Ellers tenker jeg det er litt situasjonsbetinget, i utgangspunktet ville jeg sagt at det er den av oss som ikke ville vite som har veto, ved mindre grunnen for å vite er viktig for tilknytning.
 
Jeg kunne egentlig tenke meg å vente til fødsel, men er altfor nysgjerrig av meg :happy: Heldigvis er mannen min det samme!

Spennende problemstilling! Jeg tror nok at om èn får vite så vil det komme en glipp før eller siden hvor man omtaler baby som "han"/"hun", så her hadde det vært begge eller ingen. Ellers tenker jeg det er litt situasjonsbetinget, i utgangspunktet ville jeg sagt at det er den av oss som ikke ville vite som har veto, ved mindre grunnen for å vite er viktig for tilknytning.
Er det jeg er redd for, at det blir en glipp før eller senere.

Tror det blir at ingen får vite, men vi får prate litt mer når han kommer hjem igjen :)

Jeg tenker også veto når man ikke vil vite.
 
Er det jeg er redd for, at det blir en glipp før eller senere.

Tror det blir at ingen får vite, men vi får prate litt mer når han kommer hjem igjen :)

Jeg tenker også veto når man ikke vil vite.
Håper dere finner ut av det :Heartred Ellers greit å alltid minne helsepersonell på det når man har ultralyd, de aller fleste er flinke og spør men jeg har opplevd glipper i begge svangerskapene! Vi visste det da, men det kunne jo ikke de vite.
 
Vil så absolutt vite Forrige svangerskap hadde jeg flere drømmer at jeg fødde en gutt og det gjorde jeg ❤️ Kroppen vet
 
Håper dere finner ut av det :Heartred Ellers greit å alltid minne helsepersonell på det når man har ultralyd, de aller fleste er flinke og spør men jeg har opplevd glipper i begge svangerskapene! Vi visste det da, men det kunne jo ikke de vite.
Vurderte å skrive det på magen forrige svangerskap, er så lett å glemme å si ifra :hilarious:

Fikk sagt ifra alle gangene sist, men var en som egentlig glapp. Heldigvis var det vanskelig å vite om det var pga kjønn eller bare talemåten til han som tok ultralyd :p Han var litt spesiell, flink og hyggelig, men spesiell. Derfor kunne det bare vært en talemåte :)
 
Vil så absolutt vite <3 svangerskap hadde jeg flere drømmer at jeg fødde en gutt og det gjorde jeg ❤️ Kroppen vet
 
Vurderte å skrive det på magen forrige svangerskap, er så lett å glemme å si ifra :hilarious:

Fikk sagt ifra alle gangene sist, men var en som egentlig glapp. Heldigvis var det vanskelig å vite om det var pga kjønn eller bare talemåten til han som tok ultralyd :p Han var litt spesiell, flink og hyggelig, men spesiell. Derfor kunne det bare vært en talemåte :)

Haha, det var en genial løsning!:laughing002

Sant, ser fort for meg at jeg fort kunne omtalt baby som "han" uavhengig av kjønn :p
 
Back
Topp