Vite kjønn?

Absolutt, ser det allerede enda så liten minste er :Heartpink godt å ha blitt enig om antal på forhånd! Jeg har mest lyst på 4 (eller helst 5,6,7) men mannen har vært tydelig fra start at det maks blir 3! Så dette er sistemann hos meg også.
Å men visst dere er uenige så kan motparten endre mening ;) hehehe her var mannen egentlig klar for kun 1, men ønske mitt var så stort så det ble 1 til :D
 
Har ei jente frå før, og må ærlig innrømme eg ønsker helst ei jente no og.. Ønsker å få vite det på OUL, klare ikkje å vente heilt til fødsel Men føler på meg det er en gutt, og blir jo glad for det og. Viktigste er at den er frisk ❤️
 
Jeg håper mest på jente pga av tradisjon med navn hvis det er gutt.. Samboer er odelsgutt, og laaaaaaaangt tilbake i tid så begynte familien og kalle opp første guttebarnet etter bestefar. Så F eks da Ole, Karl, Ole, Karl, Ole, Karl osv. Ikke de navna, men dere skjønner poenget. Og har det på stamtavle som er kjempe gammel. Så skjønner jo at samboer har litt lyst å kalle opp. Men svigermor sier det ikke er nødvendig. Så tror jeg likevel svigerfar kanskje kan bli skuffa om vi ikke gjør det..
 
Her er det førstemann og vi vil gjerne vite kjønn. Guttenavn har vi omtrent klart, mens jentenavn er det enda mange å velge i :happy:Men, som du sier er jo det aller viktigste at barnet utvikler seg riktig og er frisk. Håper du og din kjære er blitt enig eller funnet en løsning på "problemet" :happy:
 
Jeg håper mest på jente pga av tradisjon med navn hvis det er gutt.. Samboer er odelsgutt, og laaaaaaaangt tilbake i tid så begynte familien og kalle opp første guttebarnet etter bestefar. Så F eks da Ole, Karl, Ole, Karl, Ole, Karl osv. Ikke de navna, men dere skjønner poenget. Og har det på stamtavle som er kjempe gammel. Så skjønner jo at samboer har litt lyst å kalle opp. Men svigermor sier det ikke er nødvendig. Så tror jeg likevel svigerfar kanskje kan bli skuffa om vi ikke gjør det..
Kjedelig med navnepress. Forstår samboer og svigerfar, men samtidig må du være fornøyd med navnet på barnet ditt.
 
Her er det førstemann og vi vil gjerne vite kjønn. Guttenavn har vi omtrent klart, mens jentenavn er det enda mange å velge i :happy:Men, som du sier er jo det aller viktigste at barnet utvikler seg riktig og er frisk. Håper du og din kjære er blitt enig eller funnet en løsning på "problemet" :happy:
Jeg tror jeg har «overbevist» han om å ikke vite. Han har fortsatt litt lyst til å få en lapp så han vet, men jeg har ingen tro på at han vil klare å holde det hemmelig :sorry:
Det går nok bra uansett, men merker det er veldig viktig for meg å ikke vite.
 
Kjedelig med navnepress. Forstår samboer og svigerfar, men samtidig må du være fornøyd med navnet på barnet ditt.
Ja det er liksom det å.. Å jeg blir også 40 i løpet av svangerskap, så det er jo ikke sikkert det blir noen barn til. Første for begge to også.
 
Jeg tror jeg har «overbevist» han om å ikke vite. Han har fortsatt litt lyst til å få en lapp så han vet, men jeg har ingen tro på at han vil klare å holde det hemmelig :sorry:
Det går nok bra uansett, men merker det er veldig viktig for meg å ikke vite.
Vi vil begge vite vi da. Så vi er enige der. Men det med at navnet er "bestemt" for meg, er noe jeg sliter litt med og godta. Heldigvis sier svigermor at du må gjøre som du vil Men det er ikke så lett. Vi bor på samme gård.
 
Vi vil begge vite vi da. Så vi er enige der. Men det med at navnet er "bestemt" for meg, er noe jeg sliter litt med og godta. Heldigvis sier svigermor at du må gjøre som du vil Men det er ikke så lett. Vi bor på samme gård.
Ja, mye verre å ha et navn som er forutbestemt av noen andre, enn å få vite kjønn når man vil vente.
Kanskje dere kan hive et ekstra navn inn i rulleringen? Altså at dere velger et navn som blir en av tre som rullerer?
 
Jeg tror jeg har «overbevist» han om å ikke vite. Han har fortsatt litt lyst til å få en lapp så han vet, men jeg har ingen tro på at han vil klare å holde det hemmelig :sorry:
Det går nok bra uansett, men merker det er veldig viktig for meg å ikke vite.
Kjedelig når man ikke kommer helt til enighet, men krysser fingrene for at han er overbevist :happy:
 
Vi vil begge vite vi da. Så vi er enige der. Men det med at navnet er "bestemt" for meg, er noe jeg sliter litt med og godta. Heldigvis sier svigermor at du må gjøre som du vil Men det er ikke så lett. Vi bor på samme gård.
Forstår veldig godt at du sliter med å godta! Har ei venninne som løste det ved å gi han to navn og uten bindestrek, «Karl Gustav», men gutten bruker kun Gustav i dagligtale. Karl Gustav blir kun brukt av besteforeldrene og opprop første skoledag :)
 
Jeg håper mest på jente pga av tradisjon med navn hvis det er gutt.. Samboer er odelsgutt, og laaaaaaaangt tilbake i tid så begynte familien og kalle opp første guttebarnet etter bestefar. Så F eks da Ole, Karl, Ole, Karl, Ole, Karl osv. Ikke de navna, men dere skjønner poenget. Og har det på stamtavle som er kjempe gammel. Så skjønner jo at samboer har litt lyst å kalle opp. Men svigermor sier det ikke er nødvendig. Så tror jeg likevel svigerfar kanskje kan bli skuffa om vi ikke gjør det..
Kan du bruke familienavnet som mellomnavn? At dere møtes sånn på midten? ❤️ Forstår begge sider av saken, og det må vær veldig vanskelig å stå i ❤️
 
Er ikkje oppattkalling på den måten litt ut ? Er veldig fint av svigermoren din å si at du må bestemme sjølv. Syns ideen over med å ta det som mellomnavn isåfall var veldig fin, da fører du tradisjonen videre, men får velge første navnet sjølv :) trur det er det vi hadde gjort visst vi hadde stått i samme situasjon.
 
For vår del blir ikke det ikke å vente på kjønn. NIPT testen viste store sjanser for at den lille i magen har Downs. Og det er ganske tøft å ta innover seg... Nå blir vi videresendt til Rikshospitalet for fostervanndiagnostikk/morkake. Venter bare på at tlf skal ringe. Vi er begge to enig om at hvis den er positiv også, da vil vi avslutte graviditet. Helt jævli, men vi er ikke klare for den utfordringen... Folk får mene hva dem vil om den avgjørelsen. Men den er vår. ❤️
 
Jeg håper mest på jente pga av tradisjon med navn hvis det er gutt.. Samboer er odelsgutt, og laaaaaaaangt tilbake i tid så begynte familien og kalle opp første guttebarnet etter bestefar. Så F eks da Ole, Karl, Ole, Karl, Ole, Karl osv. Ikke de navna, men dere skjønner poenget. Og har det på stamtavle som er kjempe gammel. Så skjønner jo at samboer har litt lyst å kalle opp. Men svigermor sier det ikke er nødvendig. Så tror jeg likevel svigerfar kanskje kan bli skuffa om vi ikke gjør det..
Skjønner deg godt. Her blir det også å oppkalle etter fars far dersom det blir gutt.
Jeg har to gutter fra et tidligere forhold så ønsker meg jo veldig ei lita jente. Men blir glad uansett hva som kommer, da vi prøvde lenge med å bli gravid. Tenker jeg blir vant til navnet om det blir gutt :Heartpink
 
For vår del blir ikke det ikke å vente på kjønn. NIPT testen viste store sjanser for at den lille i magen har Downs. Og det er ganske tøft å ta innover seg... Nå blir vi videresendt til Rikshospitalet for fostervanndiagnostikk/morkake. Venter bare på at tlf skal ringe. Vi er begge to enig om at hvis den er positiv også, da vil vi avslutte graviditet. Helt jævli, men vi er ikke klare for den utfordringen... Folk får mene hva dem vil om den avgjørelsen. Men den er vår. ❤️
Det var veldig trist å høre :( må være forferdelig vanskelig å få en slik beskjed :(
 
Det var veldig trist å høre :( må være forferdelig vanskelig å få en slik beskjed :(
Ja, det er helt jævli blitt mange tårer og frustrasjon. Det er jo ikke 100% sikkert. Så andre prøver må taes. Familien er heldigvis veldig støttende, og vi to er enige og tydelige i at vi ønsker og avslutte. Så nå ska det bare bli godt å få noe mer svar.. Jobber i barnehage og, så litt for tøft å stille opp der. Ble sykemeldt par uker til vi har fått svar.
 
For vår del blir ikke det ikke å vente på kjønn. NIPT testen viste store sjanser for at den lille i magen har Downs. Og det er ganske tøft å ta innover seg... Nå blir vi videresendt til Rikshospitalet for fostervanndiagnostikk/morkake. Venter bare på at tlf skal ringe. Vi er begge to enig om at hvis den er positiv også, da vil vi avslutte graviditet. Helt jævli, men vi er ikke klare for den utfordringen... Folk får mene hva dem vil om den avgjørelsen. Men den er vår. ❤️
Sender deg en klem :Heartred Må være en helt forferdelig beskjed å få. Håper det kommer gode nyheter på fostervannsprøven! Og godt at dere er enige i utfallet om ikke, enda så vanskelig det er:Heartred
 
Back
Topp