Vite kjønn eller ikke??

Ikke sant! Det må føles litt rart! Når man går lenge å forbereder seg, også blir det ikke helt sånn.. Da er det bedre å ha et åpent sinn :) Er dog veldig irriterende at det 90% av det man skal kjøpe til barn er delt inn etter kjønn.
Ble overrasket ja. Fikk nemlig beskjed på ikke mindre enn 3(!) ul at det var jente hehe. Siste i uke 30 ca. Var ikke 3D den gangen da.
 
Ble overrasket ja. Fikk nemlig beskjed på ikke mindre enn 3(!) ul at det var jente hehe. Siste i uke 30 ca. Var ikke 3D den gangen da.

Ikke sant! Jeg veit om noen som hadde fått beskjed om at de venta ei jente ved to uavhengige uldralyder. De hadde navn og alt klart, også kom det en gutt.
 
Har lyst til å ikke vite denne gangen. Kjenne på spenningen og forundringen, og få den fine overraskelsen på fødestua :D Visste med begge guttene.
 
Vi skal vite, helt klart❤️
 
Jeg har ikke lyst til å vite, men sambo vil. Om jeg skal få trumfet gjennom på etternavn må jeg nok bare gi opp denne kampen, så vi kommer nok til å be om å få vite. :D
 
Tror nok vi må vite det denne gangen også. Altfor nysgjerrig til å ikke vite [emoji28]
 
jeg vil egentlig ikke vite, men mannen vil, så da skal vi vite. planen er å holde det for oss selv, men vi får se.
Vi gjorde det samme sist, vi skulle ikke vite men jordmoren forsnakket seg på Oul, så da fikk vi vite det likevel, hehe. Vi holdt det for oss selv, og det var mange som ble sure. Blant annet en venninne av meg som skulle kjøpe gave - hun måtte jo vite om hun skulle kjøpe blå eller rosa. Hva jeg mente om saken (jeg ville ha kjønnsnøytralt) var åpenbart irrelevant.
 
Vi ser an, har ikke bestemt oss helt enda. For vår del er planleggingen lik uavhengig av kjønn, og jeg er litt lei av alt presset på de sosiale kjønnene man opplever i dag. Samtidig vil mannen gjerne vite det fordi det er hans måte å få en tilknytning til barnet. Vi blir nok enige på vei til oul, tenker jeg.

Kjenner flere som har fått beskjed om at det er gutt eller jente, også har motsatt kjønn kommet ut, og det kan være utrolig vanskelig å forholde seg til, derfor vil jeg ikke legge så mye vekt på det uansett før vi har en baby i armene våre. Tror vi har godt av å være litt nysgjerrige også!
 
Vil helt klart vite, alt blir enklere for min del da. Navn, klær osv.
 
Vi gjorde det samme sist, vi skulle ikke vite men jordmoren forsnakket seg på Oul, så da fikk vi vite det likevel, hehe. Vi holdt det for oss selv, og det var mange som ble sure. Blant annet en venninne av meg som skulle kjøpe gave - hun måtte jo vite om hun skulle kjøpe blå eller rosa. Hva jeg mente om saken (jeg ville ha kjønnsnøytralt) var åpenbart irrelevant.
Det var det jeg tenkte og at mulig at på OUL det kan bli sagt uten jordmor merker selv men vi fanger jo hvert ord
 
Synes det er kult å ikke vite.. Men vanskelig å få det til.
 
Før jeg ble gravid med min sønn så tenkte jeg at jeg ikke ville vite kjønn før fødselen. Men da graviditeten var et faktum var jeg nærmest umiddelbart så syyyykt nysgjerrig at jeg bare måtte få vite om det var gutt eller jente! :hilarious:

Denne gangen er jeg ikke på langt nær så ille nysgjerrig (heldigvis!) og siden det er samboer sitt første barn så tenkte jeg han kunne få bestemme. Jeg har faktisk ganske lyst å ikke vite og foreløpig har han sagt at han ikke vil vite heller, så jeg håper han holder seg til det! Men hvem vet, kanskje vi begge ombestemmer oss før oul! ;-)

Det er selvfølgelig mer praktisk å vite og jeg er jo så klart litt nysgjerrig, men jeg har så lyst til å oppleve å ikke vite det, forundringen og overraskelsen ved fødselen, samt at jeg har lyst til å kjenne hvordan det er å tilknytte seg den lille i magen helt uavhengig av hvilket kjønn det har. Vi får se hva det endelig valget blir, er fortsatt god tid til å tenke på det! ;)
 
Vi gjorde det samme sist, vi skulle ikke vite men jordmoren forsnakket seg på Oul, så da fikk vi vite det likevel, hehe. Vi holdt det for oss selv, og det var mange som ble sure. Blant annet en venninne av meg som skulle kjøpe gave - hun måtte jo vite om hun skulle kjøpe blå eller rosa. Hva jeg mente om saken (jeg ville ha kjønnsnøytralt) var åpenbart irrelevant.
Folk ass :laughing001 må for all del ikke respektere ønsket til foreldrene
 
Vil vite, men fremdeles ikke. Hadde vært så morsomt å få den ekstra overraskelsen ved fødsel :)
 
Back
Topp