Vis innholdet i barnas matboks

At det var?

Dette var ment som en inspirasjontråd.
Jeg lager alltid med frukt og grønt til mine, siden de alle går på skolen og ikke får noe der.

Jeg har sett mye mere fancyere nister enn de jeg lager! !

Er ikke det jeg sier, kjempe bra at mange har gode sunne matpakker. :) Det er bare blitt et fenomen etter at instagram, facebook ol. har kommet på banen. Foreldre, spesielt mødre skal alltid konkurrere og vise hvor flinke og kreative de har vært til å ha på bokbind, sydd en vognpose, dekorert barnerom og vise den mest kunstferdige matpakken i verdens historien!

Har selv tidligere blitt med på konkurransen, men har endelig fått øynene opp og orker ikke utsette meg selv for det lengere. Derfor en liten reaksjon på at andre fortsatt gjør det.

Men for all del, ikke la mine sure kommentarer stå i veien for dere. Barna er jo heldige, jeg er bare redd for at mødrene aldri vil føle seg gode nok når de melder seg på en sånn konkurranse.

Så kreativt!

Desverre blir det litt kjedelig her.. To skiver med kalkunpålegg, og en liten boks med druer i tillegg. Det er standart hver dag ;) Han går i første klasse. Men han spiser det opp hver dag, så regner med han er fornøyd ;)

Er ikke det jeg sier, kjempe bra at mange har gode sunne matpakker. :) Det er bare blitt et fenomen etter at instagram, facebook ol. har kommet på banen. Foreldre, spesielt mødre skal alltid konkurrere og vise hvor flinke og kreative de har vært til å ha på bokbind, sydd en vognpose, dekorert barnerom og vise den mest kunstferdige matpakken i verdens historien!

Har selv tidligere blitt med på konkurransen, men har endelig fått øynene opp og orker ikke utsette meg selv for det lengere. Derfor en liten reaksjon på at andre fortsatt gjør det.

Men for all del, ikke la mine sure kommentarer stå i veien for dere. Barna er jo heldige, jeg er bare redd for at mødrene aldri vil føle seg gode nok når de melder seg på en sånn konkurranse.

Dette var ikke ment som noen konkurranse.
Men som inspirasjon. Jeg elsker å se hva andre lager og bli inspirert.
Men det har kanskje noe med interesse og fritid.:)

Vil gjerne se flere matpakker:):D

Jeg synes det er flott med litt inspirasjon:) Matpakken er dog ikke så fancy her, men sørger for at det han får med seg er sunt,fristende og næringsrikt:) Blir mye leverpostei med agurk og salami med agurk. Da dette er noe vi vet han liker godt! Ellers sender jeg med gulrot, banen, eple osv. Han blir også veldig glad for bananyougurt:)

heldige barn. =)

her gjør jeg ikke det ekstra for å hevde meg selv, men for at barna mine skal spise mer. og ikke minst sunnere!!
det gjør de også, når de får noe ekstra. fuktbiter ol =)

heldige barn. =)

her gjør jeg ikke det ekstra for å hevde meg selv, men for at barna mine skal spise mer. og ikke minst sunnere!!
det gjør de også, når de får noe ekstra. fuktbiter ol =)

Jeg mener ikke å krangle altså, og jeg er helt med på den "sunnere" delen. Men hvorfor skal man friste barna til å spise mer? Friske barn sulter seg da ikke, og jeg ønsker ikke at barna mine spiser mer enn til de er mette!

Jeg mener ikke å krangle altså, og jeg er helt med på den "sunnere" delen. Men hvorfor skal man friste barna til å spise mer? Friske barn sulter seg da ikke, og jeg ønsker ikke at barna mine spiser mer enn til de er mette!
Vet du, jeg spiste ikke en matpakke i hele mitt skoleliv jeg. Jeg likte rett og slett ikke to svette skiver med ost el. annet lite fristende, så hver eneste dag, fra 1. klasse til 9. klasse, så kastet jeg maten i søppla på skolen.

Så jo, det kan absolutt være lurt og friste barna til og spise. Og friste de til og spise mer frukt og grønnt enn det mange kanskje hadde gjort om de bare fikk med en hel ett eller annet i stedenfor oppskjært og innbydende!

fordi mine barn blir sure og sinte, og er trøtte og slappe hvis de spiser for lite ;) de jobber bedre på skolen, bedre sosialt osv osv.
de spiser altså mer og blir mer opplagt.

de sulter seg altså ikke bokstaveligtalt ;)

Vet du, jeg spiste ikke en matpakke i hele mitt skoleliv jeg. Jeg likte rett og slett ikke to svette skiver med ost el. annet lite fristende, så hver eneste dag, fra 1. klasse til 9. klasse, så kastet jeg maten i søppla på skolen.

Så jo, det kan absolutt være lurt og friste barna til og spise. Og friste de til og spise mer frukt og grønnt enn det mange kanskje hadde gjort om de bare fikk med en hel ett eller annet i stedenfor oppskjært og innbydende!
Gjorde faktisk akkurat det samme med mine matpakker. Og dette er en veldig fin måte å få i barna mat.

Her er mitt bidrag til matpakke. :)
Jeg blåser i hva folk mener, så lenge dette får ungen min til å spise frokost i barnehagen.

Vedlegg

• 1378409536632.jpg
    1378409536632.jpg
    50,4 KB · Visninger: 282
Så kreative dere er!

Matpakken her består av brød med pålegg på, litt ekstra grønnsaker og en frukt av et slag..! Det er en superhit her i gården. :)

Back
Topp