Vis innholdet i barnas matboks

Hvordan ser boksene ut når de kommer hjem igjen? Er alt spist, eller ligger ofte det grønne igjen, mens det "gode" er spist? Sender dere med grønt hver dag selv om det aldri blir spist?

Det er bedre å være åpen og ærlige om forskjeller blandt folk og så heller snakke om at ingen er på noen måte dårligere enn andre forde. At det er helt greit at det er forskjellig. Istedenfor at alle forskjeller skal dekkes over og hysjes ned, alle skal være helt like med lik mat og like klær og alt. Og er det noen som da oppdager at noen skiller seg ut - hva da?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvordan ser boksene ut når de kommer hjem igjen? Er alt spist, eller ligger ofte det grønne igjen, mens det "gode" er spist? Sender dere med grønt hver dag selv om det aldri blir spist?
Det varierer. Han spiser det han har lyst på - noen ganger frister bananen, andre ganger hadde han ikke lyst på banan så den ligger igjen. Ting han ikke er så glad i (feks gulrot) får han beskjed om å ihvertfall smake på, da ser jeg det er tatt en bit av. Det blir som med middagstallerkenen: alt er lagt på tallerkenen, så smakes alt på og han velger selv hvor mye han spiser av hva.

Hvor er disse boksene kjøpt?

Jeg knota det til med quotinga.
Står rett ovet her nå.

Til hun som spurte om det ble spist opp.
Dt er en grunn til at matboksene er forskjellige her.
De liker ikke det samme. :)

Det er varierende hva jeg får tilbake igjen. Men som oftest er det spist opp.

Sånn ser matboksen ut idag; En brødskive, hjemmelaget pæresyltetøy & noen pølsebiter. Ikke så veldig fancy men det var dette hun ville ha idag. :-)
1380379_445556298886348_1916376040_n.jpg

Hei. Kan dere si alder på barna som får med seg de forskjellige nistene? Mitt barn er 2 i november og spiser max halvannen skive i nisten. Så har de med en frukt annen hver dag. Jeg føler kanskje disse nistene er til skole barn?

Hei. Kan dere si alder på barna som får med seg de forskjellige nistene? Mitt barn er 2 i november og spiser max halvannen skive i nisten. Så har de med en frukt annen hver dag. Jeg føler kanskje disse nistene er til skole barn?
Hun er 6,5 år. Yngste får med litt mindre mat; Idag f.eks fikk hun med 1\2 brødskive med makrell i tomat og noen pølsebiter.

Jenta mi er 5 år. Av og til spiser hun mye, av og til spiser hun lite. Jeg sender med så jeg er sikker på at hun har nok. Heller kaste litt, enn at hun skal gå sulten halve dagen. :)

Her får han mat i bhg,så blir ikke noe matpakkelaging på meg.
(Trykket visst litt fort)
Gleder meg litt til å begynne med matpakke egentlig :)

appen

Last edited:
Back
Topp