Vis innholdet i barnas matboks

mobileoffice

Det er så gøy og se! Merker at maten blir mindre og mindre "norsk" i form av Kneip med brunost. Her er det jo taco, pasta, salater og alt mulig godt! Dere er gode! Stå på superforeldre! :D

Det er så gøy og se! Merker at maten blir mindre og mindre "norsk" i form av Kneip med brunost. Her er det jo taco, pasta, salater og alt mulig godt! Dere er gode! Stå på superforeldre! :D
Ja, og så er det gøy å lage god og fin mat til barna. :) Skal få tatt bilde en dag jeg også, men nå er det høstferie først! :-)

Jeg er for at alle barn skal ha sunn og næringsrik mat, absolutt!

Jeg er dog ikke for at barn skal fratas matpakken fordi den er privat, og man skiller seg ut. "Barn vil tilhøre ei gruppe, men matpakken er individuell og privat. Den har egne løsninger, markert med egen innpakning, og det blir en måte å være forskjellig på, heller enn å være lik, sier Unn Karin Olsen, daglig leder i organisasjonen til NRK.no."

Barn må faktisk lære at ikke alle er like, og at man i flere sammenhenger har forskjellige ting enn andre, ser annerledes ut enn andre osv. Oppstår det mobbing, utestenging eller andre problemer, så må man gå inn og håndtere de i hver enkel situasjon, ikke gjøre alle like for og unngå problemene!

Morgendagens tur matpakke. To polarbrød pizza, en bixit kjeks, en boks med pistasje nøtter og paranøtter og en halv banan.

Sent from my ST25i using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1380656500140.jpg
    1380656500140.jpg
    89,1 KB · Visninger: 52
Back
Topp