Han er ikke helt edruAh skjønner! Veldig gøy å gjette ja! Spurte ChatGPT bare for gøy, og den var jo heeelt på bærtur
Vis vedlegget 465277
Når skal dere åpne å se?Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Han er ikke helt edruAh skjønner! Veldig gøy å gjette ja! Spurte ChatGPT bare for gøy, og den var jo heeelt på bærtur
Vis vedlegget 465277
Når skal dere åpne å se?Godt spørsmål. Jeg har bedt mannen om å bestemme, men han tar alt med knusende ro. Akkurat det med kjønn gjør egentlig jeg også. Nå vil jeg bare vite at det går bra!Han er ikke helt edruNår skal dere åpne å se?
Skjønner godt den frykten for å bevege seg! Jeg sykemeldte meg med en gang og lå hjemme en arbeidsuke. Frister ikke å gjøre noe selv om fornuften sier at det ikke var noe du gjorde som trigget blødningen.Ja, det er skikkelig ekkelt. Ser ut til å ha dabbet av foreløpig, men er jo redd for å beveg meg nå…
Hovedteorien min er at det er et blodkar som har sprengt her, men det verste er å ikke vite. Blir nok gynekolog på mandag eller tirsdag. Legen ba meg vente til over helgen i alle fall
Ja, jeg bare reiste meg etter å ha spist litt for mye grillmat, så gjorde jo ingenting spesielt.Skjønner godt den frykten for å bevege seg! Jeg sykemeldte meg med en gang og lå hjemme en arbeidsuke. Frister ikke å gjøre noe selv om fornuften sier at det ikke var noe du gjorde som trigget blødningen.
Hvis det er privat gynekolog kan du kanskje be om innvendig ultralyd for å sjekke om det er blod rundt morkaken? Evt. be om noen medisiner for å sikre at såret gror helt eller for å stoppe blødningen.

Huff så ekkelt med blødning. Håper blødningen bare var uskyldig13+2/14+0?:
I dag har jeg vært på TUL. Den gikk veldig bra. Anatomien var som den skulle og størrelsen var korrekt. Babyen lå derimot veldig i fosterstilling og ville ikke flytte på seg, så hun fikk ikke målt CRL helt nøyaktig, men hun mente jeg var rundt 14+0. Likevel blir endelig termin satt på OUL, så forholder meg til el-termin inntil videre.
Lykken gikk fra 100-0 derimot da jeg noen timer senere begynte å blø såpass at det rant nedover bena. Har vært hos legevakt, men gyn på fødeavdelingen hadde ikke tid til meg. Fikk tatt en enkel ultralyd av en vanlig lege og det er fortsatt bevegelse og hjerteslag i alle fall. Det har gått over til spotting nå, men det er skikkelig ekkelt!Skal bestille privat time hos gyn til uken for å sjekke om de kan se hvor det kom fra. Ellers er det bare å ta det med ro og krysse alt for at det ikke kommer mer.
Fikk for øvrig ikke vite kjønn i dag, og vi har ikke åpnet QR-koden fra NIPT-testen, så vi er fortsatt uvitende. Om noen ser noe nub her og vil gjette så rop ut. Jeg er elendig på sånt og vet ikke om det er mulig å se noe her en gang!
Vis vedlegget 465269Vis vedlegget 465268Vis vedlegget 465267
Skal ikke gjette på noe, for det er akkurat det det ville blitt, gjetting 

Ånei, så ubehageligHuff, det skjedde igjen nå i natt. Plutselig blødning mens jeg lå og sov. Blødde gjennom truse og bukse, men gikk for å ta på bind og da stoppet det veldig opp. Skjønner ingenting. Har ikke smerter, men litt trykk i livmoren. Skal ringe legevakt igjen på morgenen, men får jo ikke sove nå![]()
håper legevakten tar deg inn å får undersøkt skikkelig!Når man får på Cylogest så blir man ekstra lett blødende. Må jo være det og et sprekt blodkar? Skjønner at du blir redd, det er ikke noe gøyHuff, det skjedde igjen nå i natt. Plutselig blødning mens jeg lå og sov. Blødde gjennom truse og bukse, men gikk for å ta på bind og da stoppet det veldig opp. Skjønner ingenting. Har ikke smerter, men litt trykk i livmoren. Skal ringe legevakt igjen på morgenen, men får jo ikke sove nå![]()
Håper du får kommet til en gynekolog og sjekket i dag 
Så bra alt står bra til med lille inni der. Skjønner godt at du tar en tur til privat gynekolog i ettermiddag, bedre å sjekke en gang for myeHar vært på legevakten. Er egentlig ikke så mye å gjøre der. De tok en veldig enkel ultralyd og så at hjertet fortsatt slår, men gynekologisk avdeling vurderer det til å ikke være nødvendig å sjekke videre. De vet ikke hvor blødningen kommer fra. Jeg drar derfor til privat gynekolog i ettermiddag for peace of mind

Godt det kun var det og at det ligger på et trygt sted og ikke er til fare for babyen
Skjønner det blir vondt nå i mamma hjerte med tanke på han lille og løfting, men det her skal dere få til.
Ja, det tenkte jeg også, men når hun tok feil av plasseringen av morkaken viser det jo at det ikke var den beste ultralyden…Jeg tenkte faktisk på Hematom, men tenkte at da burde du ha vist det siden du hadde vært på UL. Rart at dem ikke så det detGodt det kun var det og at det ligger på et trygt sted og ikke er til fare for babyen
Skjønner det blir vondt nå i mamma hjerte med tanke på han lille og løfting, men det her skal dere få til.
Han skal få så masse kosUff, det er tøft! Du får kose han sittende og liggende![]()

Helt ærlig er jeg litt skuffet, for det er stor sjanse for at det ikke blir flere barn på oss da mannen ikke ønsker flere, men jeg skulle veldig gjerne hatt en av hver. Føler alle rundt meg får jenter nå også. Jaja, må bare få omstilt hodet litt så blir det nok bra. Viktigste er selvfølgelig at babyen er frisk 
Helt lov å bli skuffet! Du har erfaring med at første barnet er gutt, og da er det lett å ønske/glede seg til å få ei jente. Heldigvis lenge igjen til å bli vant til tanken og å fordøye skuffelsenDa har vi sjekket kjønn og her kommer gutt nr 2Helt ærlig er jeg litt skuffet, for det er stor sjanse for at det ikke blir flere barn på oss da mannen ikke ønsker flere, men jeg skulle veldig gjerne hatt en av hver. Føler alle rundt meg får jenter nå også. Jaja, må bare få omstilt hodet litt så blir det nok bra. Viktigste er selvfølgelig at babyen er frisk
![]()