Vil ha nr 2!! (etter MA og SA) - GRAVID❤️

8+0:
Da var det tid for den tredje ultralyden på 3 uker. Der var det heldigvis et perfekt foster fremdeles, og jordmoren sa at risikoen for å miste nå er < 3%. Ble målt til 3 dager lenger enn jeg har beregnet, så tar det som en bonus :) Skal prøve å senke skuldrene nå og vente til TUL i juli. Nå blir det ferie og USA til helgen :Heartred
Vis vedlegget 462400
Ååå, Se på den lille bebisen der da :shy: Helt perfekt!
Kos deg på ferie i USA. Det blir nok superbra! :)

10+0:
To uker siden jeg oppdaterte her sist, men nå er det altså tosifret tall i headingen :hello2
Er på ferie i USA, men drar hjem til helgen. Gleder meg til det for nå er jeg litt lei av å bo hos svigers :p
Symptomene er egentlig ikke så mange. Det største er at jeg er ekstremt trøtt hele tiden. Jeg som aldri klarer å ta lurer sover plutselig 2 timer på dagtid hver dag. Det kan bli veldig spennnede mtp hjemkomst søndag med påfølgende jetlag og jobb mandag. Mulig jeg må fortsette med 50% sykemelding hvis trøttheten ikke gir seg snart. Ellers drømmer jeg mye.
Neste høydepunkt er TUL når jeg er 13+2, så fortsatt noen uker igjen. Skal prøve å ikke dra på noen ultralyd før det, men det er en sjanse for at jeg sprekker :hilarious:
Går på cyclogest i 2 uker til før jeg skal trappe ned. Gleder meg veldig til det også!

Last edited:
11+3:
Ble en bonusultralyd i dag ifm NIPT :) Ble målt til 4 dager lenger enn min beregning, altså 12+0. Blir spennende å se om jeg blir satt fram på TUL også da de måler flere ting enn bare crl. Alt var uansett fint ellers. Venter i spenning på svaret som sannsynligvis kommer torsdag eller fredag :nailbiting:
IMG_7817.jpeg

Last edited:
Å så herlig :love017 Har dere tatt NIPT for skjønn også? Sa de noe om hva de trodde det var?

Å så herlig :love017 Har dere tatt NIPT for skjønn også? Sa de noe om hva de trodde det var?
Jepp, får vite kjønn også :) De sjekket ikke det nå, men det er helt greit. Vi kommer uansett ikke til å åpne QR-koden før etter TUL, så håper å få en indikasjon der først. Vi fikk vite det da med førstemann, og vi likte å se det på ultralyd, så tenker å bekrefte det etterpå bare. Evt. bare sjekke om vi ikke får en indikasjon :)
Trodde ikke jeg kom til å bli så nervøs av å vente på svar nå da. Måtte den neste uken gå fort :nailbiting:

12+1:
Da kom svaret på NIPT-testen og det var heldigvis lav risiko på de 3 vanligste trisomiene!! :hello2 :Heartred
Det skal vel omtrent være så godt som sikkert når man får negativt svar, så da kan jeg puste lettet ut på den fronten! Bare TUL igjen nå neste fredag før jeg kan slappe helt av. Det kan jo selvfølgelig være ting som er galt som kun plukkes opp av UL, så forteller ikke alle før etter det. Har også fått en QR-kode hvor jeg kan sjekke kjønn :nailbiting: Mannen vil ikke vite før vi har vært på TUL, så har lovet å ikke åpne den før etter den er overstått. Måtte den neste uken gå fort!

Jepp, får vite kjønn også :) De sjekket ikke det nå, men det er helt greit. Vi kommer uansett ikke til å åpne QR-koden før etter TUL, så håper å få en indikasjon der først. Vi fikk vite det da med førstemann, og vi likte å se det på ultralyd, så tenker å bekrefte det etterpå bare. Evt. bare sjekke om vi ikke får en indikasjon :)
Trodde ikke jeg kom til å bli så nervøs av å vente på svar nå da. Måtte den neste uken gå fort :nailbiting:
Glemte helt å svare jeg :angelic: Skjønner deg godt, det er så gøy å titte på Bilde og gjette hva det er som gjemmer seg i magen :love017

Ja, det føles litt mer personlig enn å se det på et papir. Spennende uansett hva det blir :love017
Ja :love017 Jeg skal på TUL 28 Juli, håper dagene flyr av sted frem til da. Gleder meg så mye!

Må bare spørre, trappet du ned på Cylogest og kler brå sluttet du? Og når slutta du?

Ja :love017 Jeg skal på TUL 28 Juli, håper dagene flyr av sted frem til da. Gleder meg så mye!

Må bare spørre, trappet du ned på Cylogest og kler brå sluttet du? Og når slutta du?
Spennnede! Grugleder meg til fredag :nailbiting:

Trapper ned nå. Skulle gå på det til 12+0, så annenhver dag i en uke også tredjehver dag i en uke :)

Spennnede! Grugleder meg til fredag :nailbiting:

Trapper ned nå. Skulle gå på det til 12+0, så annenhver dag i en uke også tredjehver dag i en uke :)
Blir spennende, håper dere får et fint bilde med NUB og poster, vil være med å gjette :laughing002 :love017

Gynekologen min sa jeg bare skulle slutte, st jeg ikke trengte å trappe ned :bag:

Blir spennende, håper dere får et fint bilde med NUB og poster, vil være med å gjette :laughing002 :love017

Gynekologen min sa jeg bare skulle slutte, st jeg ikke trengte å trappe ned :bag:
Haha, satser på at vi får det ja! :love017

Virker som om det er litt ulik praksis der ja. Begge deler er sikkert helt fint. Glad for å nesten være ferdig i alle fall! :)

Haha, satser på at vi får det ja! :love017

Virker som om det er litt ulik praksis der ja. Begge deler er sikkert helt fint. Glad for å nesten være ferdig i alle fall! :)
Ja, det er det. Syntes det virker skummelt å brå slutte. Så siden du trapper ned så kan jeg bare gjøre det samme som deg :) Så slipper man masse bivirkninger.

13+2/14+0?:
I dag har jeg vært på TUL. Den gikk veldig bra. Anatomien var som den skulle og størrelsen var korrekt. Babyen lå derimot veldig i fosterstilling og ville ikke flytte på seg, så hun fikk ikke målt CRL helt nøyaktig, men hun mente jeg var rundt 14+0. Likevel blir endelig termin satt på OUL, så forholder meg til el-termin inntil videre.
Lykken gikk fra 100-0 derimot da jeg noen timer senere begynte å blø såpass at det rant nedover bena. Har vært hos legevakt, men gyn på fødeavdelingen hadde ikke tid til meg. Fikk tatt en enkel ultralyd av en vanlig lege og det er fortsatt bevegelse og hjerteslag i alle fall. Det har gått over til spotting nå, men det er skikkelig ekkelt! :arghh: Skal bestille privat time hos gyn til uken for å sjekke om de kan se hvor det kom fra. Ellers er det bare å ta det med ro og krysse alt for at det ikke kommer mer.
Fikk for øvrig ikke vite kjønn i dag, og vi har ikke åpnet QR-koden fra NIPT-testen, så vi er fortsatt uvitende. Om noen ser noe nub her og vil gjette så rop ut. Jeg er elendig på sånt og vet ikke om det er mulig å se noe her en gang!

IMG_7946.jpegIMG_7947.jpegIMG_7948.jpeg

Fy søren for en skummel opplevelse :arghh: men, de er så bra alt var fint med lille. Greit og prøve og finne ut hvor det kommer fra :Heartred Om jeg ser riktig så tipper jeg gutt. Syntes bilde nr 2 kan mine litt om NUB og den går skrått oppover. Men, kan være jeg ser feil

Fy søren for en skummel opplevelse :arghh: men, de er så bra alt var fint med lille. Greit og prøve og finne ut hvor det kommer fra :Heartred Om jeg ser riktig så tipper jeg gutt. Syntes bilde nr 2 kan mine litt om NUB og den går skrått oppover. Men, kan være jeg ser feil
Ja, det er skikkelig ekkelt. Skal egentlig på fotballkamp i morgen, men vurderer å avlyse for å holde meg i ro. Livredd for at det skal komme mer :(
Hmm, er ikke det bare foten? Han/hun lå visst med bena i kryss i følge jordmoren. Men jeg kan som sagt ingenting, og kan godt være du har rett :)

Ja, det er skikkelig ekkelt. Skal egentlig på fotballkamp i morgen, men vurderer å avlyse for å holde meg i ro. Livredd for at det skal komme mer :(
Hmm, er ikke det bare foten? Han/hun lå visst med bena i kryss i følge jordmoren. Men jeg kan som sagt ingenting, og kan godt være du har rett :)
Mente selvfølgelig bilde 1, der jeg rings rundt. Kan være fullstendig feil, men gøy å gjette. Uff, det skjønner jeg. Jeg hadde avlyst og bare tatt det med ro de neste dagene :Heartred
IMG_8766.jpeg

13+2/14+0?:
I dag har jeg vært på TUL. Den gikk veldig bra. Anatomien var som den skulle og størrelsen var korrekt. Babyen lå derimot veldig i fosterstilling og ville ikke flytte på seg, så hun fikk ikke målt CRL helt nøyaktig, men hun mente jeg var rundt 14+0. Likevel blir endelig termin satt på OUL, så forholder meg til el-termin inntil videre.
Lykken gikk fra 100-0 derimot da jeg noen timer senere begynte å blø såpass at det rant nedover bena. Har vært hos legevakt, men gyn på fødeavdelingen hadde ikke tid til meg. Fikk tatt en enkel ultralyd av en vanlig lege og det er fortsatt bevegelse og hjerteslag i alle fall. Det har gått over til spotting nå, men det er skikkelig ekkelt! :arghh: Skal bestille privat time hos gyn til uken for å sjekke om de kan se hvor det kom fra. Ellers er det bare å ta det med ro og krysse alt for at det ikke kommer mer.
Fikk for øvrig ikke vite kjønn i dag, og vi har ikke åpnet QR-koden fra NIPT-testen, så vi er fortsatt uvitende. Om noen ser noe nub her og vil gjette så rop ut. Jeg er elendig på sånt og vet ikke om det er mulig å se noe her en gang!

Vis vedlegget 465269Vis vedlegget 465268Vis vedlegget 465267
Huff, så ekkelt med den opplevelsen rett etter TUL! :sorry:

Jeg fikk to store blødninger i uke 9+6 og 10+3 i dette svangerskapet, som de aldri fant helt ut av. Men de kunne se det blødde litt bak morkaken, og mest sannsynlig var det et blodkar som hadde sprukket inne i livmoren. Fikk noen medisiner for å stoppe blødningen den andre gangen, og det hjalp en del. Dessverre spottet jeg likevel brunt blod i tre uker i strekk etterpå.

Håper det bare er en lignende, uskyldig blødning❤️ Så lenge alt var bra med fosteret så lover det godt, siden du er kommet såpass langt at sjanse for SA er veldig minimal!

Huff, så ekkelt med den opplevelsen rett etter TUL! :sorry:

Jeg fikk to store blødninger i uke 9+6 og 10+3 i dette svangerskapet, som de aldri fant helt ut av. Men de kunne se det blødde litt bak morkaken, og mest sannsynlig var det et blodkar som hadde sprukket inne i livmoren. Fikk noen medisiner for å stoppe blødningen den andre gangen, og det hjalp en del. Dessverre spottet jeg likevel brunt blod i tre uker i strekk etterpå.

Håper det bare er en lignende, uskyldig blødning❤️ Så lenge alt var bra med fosteret så lover det godt, siden du er kommet såpass langt at sjanse for SA er veldig minimal!
Ja, det er skikkelig ekkelt. Ser ut til å ha dabbet av foreløpig, men er jo redd for å beveg meg nå…
Hovedteorien min er at det er et blodkar som har sprengt her, men det verste er å ikke vite. Blir nok gynekolog på mandag eller tirsdag. Legen ba meg vente til over helgen i alle fall

Back
Topp