Vil ha nr 2!! (etter MA og SA) - GRAVID❤️

Da har vi sjekket kjønn og her kommer gutt nr 2 :Heartblue Helt ærlig er jeg litt skuffet, for det er stor sjanse for at det ikke blir flere barn på oss da mannen ikke ønsker flere, men jeg skulle veldig gjerne hatt en av hver. Føler alle rundt meg får jenter nå også. Jaja, må bare få omstilt hodet litt så blir det nok bra. Viktigste er selvfølgelig at babyen er frisk :Heartred
Det er så lov til å bli skuffet, men altså man kan aldri vite. Plutselig så kan en luring skje, det vet man aldri :Heartred Men, det finne med en gutt til er at dere har alt til gutt og to gutter får så mye glede i hverandre. Var litt morro også at jeg gjettet riktig da :D:angelic:

Da har vi sjekket kjønn og her kommer gutt nr 2 :Heartblue Helt ærlig er jeg litt skuffet, for det er stor sjanse for at det ikke blir flere barn på oss da mannen ikke ønsker flere, men jeg skulle veldig gjerne hatt en av hver. Føler alle rundt meg får jenter nå også. Jaja, må bare få omstilt hodet litt så blir det nok bra. Viktigste er selvfølgelig at babyen er frisk :Heartred
Veldig lov å føle på det! Jeg har to gutter selv. Men det er fantastisk å se hvor mye glede de allerede begynner å få av hverandre :Heartred

Ja, det tenkte jeg også, men når hun tok feil av plasseringen av morkaken viser det jo at det ikke var den beste ultralyden…
Ja, det blir tøft og utfordrende i hverdagen. Vi løfter han jo hele tiden inn og ut av stoler og bil+++
Hun var nok ikke den beste nei :bored: Den løftingen er en utfordring, men hva om du tar en kjøkkenstol til hans spise stol å får han til å klatre oppi selv? Det gjør jeg med min 2 åring. Han syntes det er gøy og komme oppi der selv :D

Helt lov å bli skuffet! Du har erfaring med at første barnet er gutt, og da er det lett å ønske/glede seg til å få ei jente. Heldigvis lenge igjen til å bli vant til tanken og å fordøye skuffelsen❤️
Ja, jeg har selv en bror og han har fått en av hver selv, så det hadde vært så fint, men sånn blir det ikke. Kommer nok over det ganske kjapt :)
Det er så lov til å bli skuffet, men altså man kan aldri vite. Plutselig så kan en luring skje, det vet man aldri :Heartred Men, det finne med en gutt til er at dere har alt til gutt og to gutter får så mye glede i hverandre. Var litt morro også at jeg gjettet riktig da :D:angelic:
Nei, men NIPT er vel ganske sikkert, så forbereder meg på gutt nå :)

Veldig lov å føle på det! Jeg har to gutter selv. Men det er fantastisk å se hvor mye glede de allerede begynner å få av hverandre :Heartred
Ja, jeg tenker det jo blir veldig fint for deres del å ha hverandre :Heartred

Hun var nok ikke den beste nei :bored: Den løftingen er en utfordring, men hva om du tar en kjøkkenstol til hans spise stol å får han til å klatre oppi selv? Det gjør jeg med min 2 åring. Han syntes det er gøy og komme oppi der selv :D
Jeg tror ikke han klarer det. Kjøkkenstolene er høye og han er ganske liten. Legging og er jo umulig. Får jo ikke tatt han opp eller i sprinkelsengen Kommer ikke til å få han inn i bilen eller opp på stellematten heller, så far må nok trå til en del :p

Jeg tror ikke han klarer det. Kjøkkenstolene er høye og han er ganske liten. Legging og er jo umulig. Får jo ikke tatt han opp eller i sprinkelsengen Kommer ikke til å få han inn i bilen eller opp på stellematten heller, så far må nok trå til en del :p
Hvordan har det gått :Heartred

Jeg opererte galleblæra da minsten var 2år og 1mnd (januar 2020), og måtte være oppfinnsom da :p vi øvde dog på å klatre inn og ut av bilen i forkant (det kan jo ikke du da du ikke kan løfte allerede), og stellematte havnet på gulvet for at jeg kunne skifte på ham :) håper det går bra for deg! ❤️

Hvordan har det gått :Heartred
Det har gått greit, takk som spør :Heartred Har ikke blødd noe mer siden natt til lørdag. Litt overraskende, men satser på at det er et godt tegn! Faren har tatt hjemmekontor hele uken, så han har tatt det meste av løfting ved behov. Jeg har kanskje løftet han 1-2 ganger daglig fordi jeg har måttet. Skal på kontroll (privat igjen) neste fredag for å s hvordan det står til. Sykemeldt neste uke og da er bhg åpen, så det blir digg :)

Hvordan går det med deg? :Heartred

Jeg opererte galleblæra da minsten var 2år og 1mnd (januar 2020), og måtte være oppfinnsom da :p vi øvde dog på å klatre inn og ut av bilen i forkant (det kan jo ikke du da du ikke kan løfte allerede), og stellematte havnet på gulvet for at jeg kunne skifte på ham :) håper det går bra for deg! ❤️
Stellematten er på gulvet på badet og tissebleier har jeg bare skiftet i sofaen så jeg har sluppet å ta han ned trappen. Der går han for øvrig selv da hvis jeg holder han i hånden :) Bil og Tripp trapp stolen har vært det vanskeligste, men faren har trått til mye. Bonus for meg at faren tar alt av legging og nattevåkninger :D

Det har gått greit, takk som spør :Heartred Har ikke blødd noe mer siden natt til lørdag. Litt overraskende, men satser på at det er et godt tegn! Faren har tatt hjemmekontor hele uken, så han har tatt det meste av løfting ved behov. Jeg har kanskje løftet han 1-2 ganger daglig fordi jeg har måttet. Skal på kontroll (privat igjen) neste fredag for å s hvordan det står til. Sykemeldt neste uke og da er bhg åpen, så det blir digg :)

Hvordan går det med deg? :Heartred
Så godt å høre. Kjempe bra at han kan ta hjemme kontor :D Tenker 1-2 løft ikke er ille. Er ikke alltid man kan unngå det :Heartred Håper Hematomet er helt borte, så slipper du å tenke mere på det. Gleder meg til barnehagen selv, men han begynner ikke før 4 august. Tenker det blir fint å få møtte vennene sine igjen :Heartred Jeg fant hjerte i stad, ble skikkelig letta og glad, så nå gleder jeg meg til nda mere til UL på mandag. Håper virkelig at det er en frisk liten bebis inni der. Gleder meg til baby magen kommer og til å kjenne liv. Merker du noe enda, eller kanskje for tidlig?

Så godt å høre. Kjempe bra at han kan ta hjemme kontor :D Tenker 1-2 løft ikke er ille. Er ikke alltid man kan unngå det :Heartred Håper Hematomet er helt borte, så slipper du å tenke mere på det. Gleder meg til barnehagen selv, men han begynner ikke før 4 august. Tenker det blir fint å få møtte vennene sine igjen :Heartred Jeg fant hjerte i stad, ble skikkelig letta og glad, så nå gleder jeg meg til nda mere til UL på mandag. Håper virkelig at det er en frisk liten bebis inni der. Gleder meg til baby magen kommer og til å kjenne liv. Merker du noe enda, eller kanskje for tidlig?
Nei, tenker det går fint :) Håper også det, i følge Google kan det forsvinne uten at man blør, så satser på at det er tilfellet.
Ja, både vi og han elsker barnehagen :Heartred

Å så godt å høre! Var det med Doppler da eller? Krysser alt for at alt er helt tipp topp på mandag :)

Har ikke kjent noe liv enda, venter i spenning. Er jo usikker på om morkaken er foran eller bak fortsatt. 14+6 ref ultralyd og 14+1 ref eggløsning, så er nok ikke så langt unna. Har begynt å få litt mage nederst da. Her er meg i morges. Sånn så jeg ikke ut før uke 21/22 med førstemann :p

Vedlegg

• IMG_8019.jpeg
    IMG_8019.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 316
Nei, tenker det går fint :) Håper også det, i følge Google kan det forsvinne uten at man blør, så satser på at det er tilfellet.

Å så godt å høre! Var det med Doppler da eller? Krysser alt for at alt er helt tipp topp på mandag :)

Har ikke kjent noe liv enda, venter i spenning. Er jo usikker på om morkaken er foran eller bak fortsatt. 14+6 ref ultralyd og 14+1 ref eggløsning, så er nok ikke så langt unna. Har begynt å få litt mage nederst da. Her er meg i morges. Sånn så jeg ikke ut før uke 21/22 med førstemann :p
Så bra blødningen ga seg! Høres veldig likt ut som da jeg blødde to ganger på samme uke, og så ga det seg helt heldigvis.

Fikk du ikke vite hvor morkaken lå i forbindelse med de blødningene? Føler det er litt viktig informasjon. Selv ikke hos den private?

Nydelig liten bump :love017 Fikk også mye raskere mage denne gangen, og kjente første bevegelse i uke 14+6, men jeg har morkaken bak og høyt oppe☺️

Så bra blødningen ga seg! Høres veldig likt ut som da jeg blødde to ganger på samme uke, og så ga det seg helt heldigvis.

Fikk du ikke vite hvor morkaken lå i forbindelse med de blødningene? Føler det er litt viktig informasjon. Selv ikke hos den private?

Nydelig liten bump :love017 Fikk også mye raskere mage denne gangen, og kjente første bevegelse i uke 14+6, men jeg har morkaken bak og høyt oppe☺️
Ja, høres sånn ut. Hun så jo hematomet lett på lørdag da og har ikke blødd etter ultralyden, men det har kanskje stabilisert seg :)

Jo, jeg fikk vite på TUL på Bærum at den var foran og mot toppen, mens dagen etter på privat ultralyd var den bak. Begge to dobbeltsjekket og var helt sikre :hilarious: Hematomet var uansett under morkaken heldigvis.

Takk, føler jeg fortsatt bare ser oppblåst ut med klær på, men det blir nok ordentlig mage snart :love2 Gleder meg sånn til å kjenne liv!!!

Håper det har hendt hos deg nå :D
Barnehagen er best assa, han har stortrives fra dag 1. Er så glad det har vært sånn helle veien :Heartred

Blir spennende å høre hvordan morkaken din ligger nå og hva babyen blir målt til.
Altså, jeg var etter eggløsning 7+4, men baby ble målt til 8+1, så gleder meg til hva den blir målt til nå. Skjønner ikke helt hvordan det kan skje :laughing002 Men, har lest at det er et godt tegn på et sunt foster. Så håper virkelig at det stemmer.

Kjempe fin babymage :love017 gleder meg til min kommer

Stellematten er på gulvet på badet og tissebleier har jeg bare skiftet i sofaen så jeg har sluppet å ta han ned trappen. Der går han for øvrig selv da hvis jeg holder han i hånden :) Bil og Tripp trapp stolen har vært det vanskeligste, men faren har trått til mye. Bonus for meg at faren tar alt av legging og nattevåkninger :D
Så bra ❤️

Morsomt at vi snakket om det nå, for jeg tror jeg kjente liv nå når jeg la meg faktisk! Først lett stryk fra innsiden også to bobler som «sprakk» på samme sted med noen minutters mellomrom. Boblene var sånn jeg kjente det med førstemann også. 14+6 ref ultralyd her nå også :)

Morsomt at vi snakket om det nå, for jeg tror jeg kjente liv nå når jeg la meg faktisk! Først lett stryk fra innsiden også to bobler som «sprakk» på samme sted med noen minutters mellomrom. Boblene var sånn jeg kjente det med førstemann også. 14+6 ref ultralyd her nå også :)
Åååh, så koselig! :love017 Gøy at det var akkurat samme dag som meg! Da stemmer det kanskje at morkaken er bak som de sa på den private klinikken:hilarious:

16+0/15+2:
Da har jeg vært på ultralyd og sjekket hematomet. Har ikke blødd noe siden sist, så jeg var litt spent. Det var nesten akkurat like stort, men ifølge gyn absolutt ikke farlig for baby. Får lov til å løfte sønnen min igjen, men ikke ha samleie. Lillegutt hadde det i alle fall som plommen i egget. Nå drar jeg på jobb på mandag og ber til høyere makter om at jeg ikke begynner å blø på kontoret! :smiley-angelic001
Hvis det skulle skje fikk jeg beskjed om å dra på legevakten igjen, og at de sannsynligvis vil gjøre mer da. Tror det når jeg ser det…
Ellers kunne hun bekrefte at morkaken ligger foran. Har ikke kjent noe særlig mer liv, så det er vel en naturlig forklaring.
Neste kontroll er OUL om 4 uker om det ikke skulle skje noe før den tid.

Uke 18+0/17+2:
To uker siden sist oppdatering nå, så får ta en kjapp innsjekk :) Siden sist har jeg begynt å kjenne liv hver dag, og det er så utrolig koselig! :love017 På ca samme sted hver gang nede ved trusekanten, men ingen tvil om hva det er. I går så jeg det faktisk fra utsiden også en gang :Heartred Slapper litt mer av nå som jeg kjenner at det faktisk er liv. Har også fått låne en doppler av en venninne som ikke er gravid akkurat nå, men jeg er glad jeg ikke begynte å bruke den før etter jeg kjente liv. Fant hjertelyden første dagen jeg prøvde, men ikke sjans andre dagen. Hadde nok blitt bekymret om jeg ikke kjente han, men null problem nå. Tror ikke jeg skal bruke den så mye fremover uansett.

Er fortsatt veldig sliten om dagen selv om søvnen stort sett er grei. Er 50 % sykemeldt for å kunne slappe litt av også. Jobben er veldig på mtp. timeføring og effektivitet så veldig glad for at jeg slipper alt stresset. Skal til legen for kontroll på onsdag, så skal diskutere det litt da tror jeg.

Ellers er OUL om 2 uker. Gleder meg til å få en endelig termindato så jeg slipper å telle dobbelt :p Håper også de kan ta en titt på hematomet og sjekke om det har minket eller ikke. Har ikke blødd noe på 4 uker nå heldigvis. Må også huske å ta opp at jeg har historikk med styrtfødsel så de har det i journalen sin når jeg ringer inn. Sykt teit at sykehusene ikke snakker sammen. Siden jeg fødte på OUS sist, og det blir Vestre Viken denne gangen, har de null info om meg :rolleyes:

Last edited:
19+5 og OUL:
Da var OUL gjennomført og alt var helt fint med småen :Heartred Det var definitivt en gutt, som man lett ser på ultralydbildet :hilarious:
Har omsider også fått endelig termindato; 21.januar. Så 3 dager før eggløsningstermin :)
Sagaen om plasseringen av morkaken fortsetter dog. I dag var den bak igjen, så nå har jeg 2 stk som har sagt foran og 2 stk som har sagt bak :hilarious: Tipper hun her faktisk har rett da. Hun var også litt usikker på om det var en liten del som lå foran åpningen, så jeg får en ny ultralyd i uke 32 for å sjekke just in case.
Ellers er formen ganske god og mini er veldig aktiv. Veldig koselig og prøver å nyte graviditeten så mye som mulig :love017
IMG_8175.jpeg

Last edited:
Back
Topp