Vil ha nr 2!! ❤️ (etter MA)

PP 6, CD 8:
Siste dagen med letrozol! Har fått migrene og følt meg veldig sliten de andre dagene fra noen timer etter at jeg tok tabletten. Tipper det er fordi østrogenet synker og jeg har hormonstyrt migrene. Det har gått over utover kvelden, så om det blir flere sykluser med dette skal jeg ta pillene på kvelden og ikke morgenen.
I dag føler jeg meg bra så langt da. Merket eggløsningsslim i dag så tipper kanskje kroppen har begynt å produsere østrogen før eggløsning nå og at jeg derfor ikke har så mange bivirkninger i dag. Men får se utover dagen. Veldig spent på når eggløsningen kommer denne gangen. Negativ test så langt i alle fall. Men bare to dager til oppfølging hos gyn, så håper jeg får noen svar :)
Aksjelegging annenhver dag nå frem til positiv test i alle fall!

PP 6, CD 10:
Ferdig hos gyn. Det ligger ikke bare ett, men TO modne egg der, så det kan jo bli spennende!! :smiley-ashamed004 Hun tippet eggløsning blir i morgen kveld og det stemmer med det jeg føler på kroppen. Morgenens el-test var negativ, men den pleier å øke på ettermiddag/kveld for meg. Nå er bare spørsmålet om når vi burde ha samleie. Gynekologen mente at vi burde ha annenhver dag og ha samleie i kveld, men vi la aksjer i går, så det regnestykket går jo ikke helt opp :bored:

Last edited:
PP 6, CD 10:
Ferdig hos gyn. Det ligger ikke bare ett, men TO modne egg der, så det kan jo bli spennende!! :smiley-ashamed004 Hun tippet eggløsning blir i morgen kveld og det stemmer med det jeg føler på kroppen. Morgenens el-test var negativ, men den pleier å øke på ettermiddag/kveld for meg. Nå er bare spørsmålet om når vi burde ha samleie. Gynekologen mente at vi burde ha annenhver dag og ha samleie i kveld, men vi la aksjer i går, så det regnestykket går jo ikke helt opp :bored:
Hadde lagt inn noen aksje i dag også, kan vel ikke skade :hilarious: Lykke til! :D

PP 6, CD 11:
Endelig skjer det noe! Med knallpositiv test og tempdrop i dag tipper jeg eggløsning blir i kveld/natt som antatt :smiley-bounce012

IMG_6645.jpegIMG_6646.jpeg

PP 6, CD 12:
Eggløsning i natt på høyre side. Var såpass vondt at jeg måtte ta Paracet for å få sove. Usikker på om det på venstre side har sluppet eller ei. Får se utover dagen om det skjer noe, hvis ikke kan det ha skjedd mens jeg sov. Antar at begge slipper siden de var såpass modne på lørdag, men hva vet vel jeg. Uansett på vei til dpo-land :)

IMG_6655.jpegIMG_6656.jpeg

Liste over symptomer i DPO-land:

1 DPO: Ekstremt øm i livmor og eggstokker. Vondt nederst i ryggen. Oppblåst. Veldig sensitive brystvorter. Tendenser til migrene (mandag på kontoret)
2 DPO: Litt mindre øm. Oppblåst. Mye luft i magen. Veldig sensitive brystvorter. Tappen har lukket seg
3 DPO: Oppblåst og mye luft i magen. Fortsatt sensitive brystvorter. Litt trykkfølelse i livmoren innimellom
4 DPO: Luft i magen, ømme brystvorter, litt svake kramper i livmoren innimellom
5 DPO: Litt mindre oppblåst og mindre ømme brystvorter
6 DPO: Oppblåst og luft i magen, litt ømme brystvorter (spesielt den ene), trøtt, litt svake murringer (som vanlig i lutealfasen)
7 DPO: Våkner tidlig, Veldig trøtt, ømme brystvorter. «Sviing» i livmoren, oppblåst og luft i magen
8 DPO: Våkner tidlig, «sviing i livmoren», stikninger, treg mage, oppblåst, luft i magen
9 DPO:

Last edited:
CD 15, 4 DPO:
Dagene går altså så sakte nå… Merker at negative tanker begynner å sige inn igjen som vanlig i dpo-land. Har mistet troen på egen kropp egentlig. Sliter også veldig med å konsentrere meg på jobb. Vil bare isolere meg fra samfunnet.
Har begynt å vurdere fertilitetsklinikker dersom det ikke går nå. Veldig usikker på hvilken jeg skal gå for. I utgangspunktet ønsker jeg Medicus, men de har så lite ledig i nærmeste fremtid… Hausken er også et alternativ, men jeg føler at Medicus er grundigere. What to do :confused004

CD 15, 4 DPO:
Dagene går altså så sakte nå… Merker at negative tanker begynner å sige inn igjen som vanlig i dpo-land. Har mistet troen på egen kropp egentlig. Sliter også veldig med å konsentrere meg på jobb. Vil bare isolere meg fra samfunnet.
Har begynt å vurdere fertilitetsklinikker dersom det ikke går nå. Veldig usikker på hvilken jeg skal gå for. I utgangspunktet ønsker jeg Medicus, men de har så lite ledig i nærmeste fremtid… Hausken er også et alternativ, men jeg føler at Medicus er grundigere. What to do :confused004
Håper sånn for deg! :Heartred Jeg har bare hørt positivt om Hausken. Skader aldri å utforske litt. Med min nr 2 hadde jeg fått time til forsamtale for ivf (offentlig), to dager før timen tester jeg positivt. Så det er alltid håp. Men kjenner igjen at det blir altoppslukende. Masse lykke til!:smiley-angelic001:shy:

Håper sånn for deg! :Heartred Jeg har bare hørt positivt om Hausken. Skader aldri å utforske litt. Med min nr 2 hadde jeg fått time til forsamtale for ivf (offentlig), to dager før timen tester jeg positivt. Så det er alltid håp. Men kjenner igjen at det blir altoppslukende. Masse lykke til!:smiley-angelic001:shy:
Takk for det :Heartred Håper jeg slipper selvsagt, men føles godt å ha en time ventende om det ikke skulle gå denne gangen heller. De er sikkert gode begge to, jeg føler bare behovet for å vite så mye som mulig :)

Hvordan går det med deg? Ikke så lenge til termin nå! :shy:

Takk for det :Heartred Håper jeg slipper selvsagt, men føles godt å ha en time ventende om det ikke skulle gå denne gangen heller. De er sikkert gode begge to, jeg føler bare behovet for å vite så mye som mulig :)

Hvordan går det med deg? Ikke så lenge til termin nå! :shy:

Ja det skjønner jeg. Og det kan jo være en liten justering som skal til for at ting klaffer :Heartred her går tiden fort ja, men jeg har dessverre vært syk i over en måned og har lungebetennelse:sorry: så det er dessverre det som preger hverdagen nå. Håper bare på å komme meg snart så jeg kan nyte graviditeten litt:Heartred:shy:

Ja det skjønner jeg. Og det kan jo være en liten justering som skal til for at ting klaffer :Heartred her går tiden fort ja, men jeg har dessverre vært syk i over en måned og har lungebetennelse:sorry: så det er dessverre det som preger hverdagen nå. Håper bare på å komme meg snart så jeg kan nyte graviditeten litt:Heartred:shy:
Det høres slitsomt ut! Håper du blir frisk og får en bedre avslutning på graviditeten :Heartred

CD 18, 7 DPO:
Jeg hater virkelig denne tiden her. Har ekstremt mye angst og er livredd for å teste. Tror jeg likevel må teste tidlig så jeg kan ta en avgjørelse ang fertilitetsklinikk. Har bestilt time hos begge så får jeg bare avlyse den ene. Men vet egentlig ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom uken hvis testen er negativ igjen, men jeg forventer egentlig ikke noe annet nå. Har ingen symptomer utenom de jeg alltid har i lutealfasen og skjønner ikke hvorfor kroppen plutselig skulle fungert igjen nå. Føler virkelig at det er noe galt med meg etter MAen. Hadde aldri trodd at jeg skulle sitte her nå og ikke være gravid når vi begynte å prøve :sorry: I tillegg har en god venninne annonsert sin graviditet nr 3 nå. Hun har aldri mistet og fått de raskt alle mann, så jeg føler livet er veldig urettferdig akkurat nå

CD 19, 8 DPO:
Kranglet med mannen i kveld og nå ligger jeg her og gråter. Han var en skikkelig drittsekk og det var virkelig ikke det jeg trengte nå. Han sa unnskyld, men skaden er allerede gjort. Sa at jeg gikk og la meg nå uten at jeg egentlig er trøtt. Vil bare være alene.
I tillegg har jeg sjekket tilbake alle gangene jeg har vært gravid og symptomene har kommet på 8 dpo. Jeg kjenner absolutt ingenting utenom det som er vanlig for meg i lutealfasen, så nå er jeg veldig negativ. Vurderer kanskje å ta en test i morgen, men lurer på om jeg bør vente til onsdag. Må ta hjemmekontor om jeg tester i alle fall for jeg orker ikke stille fysisk om/når den er negativ. Fader så dritt livet er om dagen. Hadde jeg ikke hatt sønnen min fra før vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Glad jeg får klaget litt her i alle fall. Godt å få det ut

CD 20, 9 DPO:
Negativ test i dag. Ikke antydning til noe engang :sad010 Skjønner ikke hva som er galt med meg og hvorfor dette plutselig skal være så vanskelig. 2 mnd igjen til jeg skulle hatt termin og fortsatt er jeg ikke i nærheten av å bli gravid igjen, mens andre som nettopp begynte å prøve får det til med en gang. Da blir det nok ikke 2025 baby på meg:sad010Tror jeg må logge av babyverden for nå er det for tøft å se folk være og bli gravide. Burde sikkert slettet brukeren min også så jeg ikke blir fristet. Får se om jeg klarer det. Fikk et angstanfall i går kveld og skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom arbeidsdagen…

CD 20, 9 DPO:
Negativ test i dag. Ikke antydning til noe engang :sad010 Skjønner ikke hva som er galt med meg og hvorfor dette plutselig skal være så vanskelig. 2 mnd igjen til jeg skulle hatt termin og fortsatt er jeg ikke i nærheten av å bli gravid igjen, mens andre som nettopp begynte å prøve får det til med en gang. Da blir det nok ikke 2025 baby på meg:sad010Tror jeg må logge av babyverden for nå er det for tøft å se folk være og bli gravide. Burde sikkert slettet brukeren min også så jeg ikke blir fristet. Får se om jeg klarer det. Fikk et angstanfall i går kveld og skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom arbeidsdagen…
Vil bære sende deg en varm klem :Heartpink Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Her hadde termin til Nøtta vært 7. April, det begynner å nærme seg, men enda ikke gravid. Jeg har vært hos legen og tatt mange blodprøver for å utelukke at det er noe hormonelt i ulage etter MAeen, venter spent på svar. Kanskje du også kunne spurt om noen blodprøver hos fastlegen? Skader jo ikke. Og en siste ting: 9 DPO er jo tidlig, så alt håp er enda ikke ute for deg denne PP :Heartpink

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp