Vil ha nr 2!! ❤️ (etter MA)

IMG_6463.jpegIMG_6462.jpeg
Antatt el i går kveld så da går jeg inn i dpo-land :D Håper håper håper dette blir mnd :smiley-angelic001

Fikk svar på blodprøvene i dag. Tatt på cd 9. Alt normalt heldigvis! Viser at jeg har tidlig el som jeg jo visste, men ifølge ChatGPT modner folikkelen seg som den skal likevel :)

IMG_6469.jpeg

Cd 12, 2 dpo - symptomer:

Har litt småkramper i livmoren. Antar det er progesteronen som holder på. Mener jeg pleier å ha det, men vanskelig å huske fra gang til gang. Er også veldig oppblåst.

Cd 15, 5 dpo - symptomer (og tanker):

Har fortsatt kramper fra tid til annen og stikninger her og der, men tviler på om jeg hadde lagt merke til det om jeg ikke overanalyserte alt. Er nok uansett fortsatt bare progesteron. Har også ømme brystvorter, men det har jeg hver syklus.

Merker også at psyken blir verre når jeg nærmer meg testing. Blir veldig selvkritisk og er så redd for at det fortsatt ikke skal gå. Var ikke dette jeg så for meg da vi begynte å prøve i sommer. Har jo alltid blitt så fort gravid, at dette var veldig uforventet. Føler fortsatt noe er galt med meg selv om blodprøvene var fine… det er småting med kroppen og syklus som har forandret seg etter MAen. Etter SAen var det liksom null problem, så dette er veldig kjedelig. Småen blir også straks 1,5 og alderen mellom han og et potensielt søsken blir bare større og større. Det plager meg veldig :sorry:

Last edited:
Cd 16, 6 dpo - symptomer (og tanker):
Mye samme symptomer som tidligere. Er også oppblåst herfra og til månen.

Grubler veldig mye om dagen. Sliter med å sovne og våkner tidlig pga mange tanker rundt denne prosessen. Begynner å bli bekymret for den tidlige eggløsningen og at det påvirker muligheten både for å bli gravid og for å beholde. Når jeg tenker tilbake på de tre gangene jeg har blitt gravid har jeg hatt el på cd 12, 14 og 12. Kun den på cd 14 ble baby, de andre to mistet jeg. Og nå har jeg el på cd 10, så det lover jo ikke godt. Vurderer å be om letrozol hvis det ikke går nå, men vet ikke helt hvor jeg skal gå for det. Opplever at gynekologene ikke tar meg seriøst og skyver meg ut døren igjen etter 5 min selv om jeg går privat. Men nå begynner prosessen og bekymringene mine virkelig å påvirke meg, så noe må jeg gjøre…

Cd 17, 7 dpo - symptomer (og tanker):

Sov veldig lite igjen i natt. Usikker på om det er pga hormoner eller angst/mild depresjon. Sikkert sistnevnte. Grublingen fortsetter i alle fall. Migrene fikk jeg også i går. Antakeligvis pga lite søvn kombinert med elendig luft på kontoret.

Syntes det er skummelt å nærme seg testing så jeg forbereder meg mentalt på at det ikke går. Leter opp klinikker så jeg kan får prøve letrozol neste gang. Drømmen om to tette er long gone og drømmen om 2025 baby henger i en tynn tråd.

Tempen holder seg oppe, men usikker på hvor nøyaktig den er når jeg sover så lite.

IMG_6506.jpeg

Cd 17, 7 dpo - symptomer (og tanker):

Sov veldig lite igjen i natt. Usikker på om det er pga hormoner eller angst/mild depresjon. Sikkert sistnevnte. Grublingen fortsetter i alle fall. Migrene fikk jeg også i går. Antakeligvis pga lite søvn kombinert med elendig luft på kontoret.

Syntes det er skummelt å nærme seg testing så jeg forbereder meg mentalt på at det ikke går. Leter opp klinikker så jeg kan får prøve letrozol neste gang. Drømmen om to tette er long gone og drømmen om 2025 baby henger i en tynn tråd.

Tempen holder seg oppe, men usikker på hvor nøyaktig den er når jeg sover så lite.

Vis vedlegget 455510
Får så vondt av deg ❤️ Håper den sitter denne gangen og at vi kan være i samme termingruppe igjen. Jeg vet det er vanskelig å se nå, men jeg tenker at de kommer til å være ganske tett med barn født i 25/26. Enkelt å si, men jeg heier sånn på deg ❤️

Jeg har motsatt bekymring, er de for tette? Er han for liten til å forstå hva som skal skje? Hadde dette vært enklere om vi kunne ha prata mer om det? Jeg trøster meg med at han hvertfall får ha mammaen sin for seg selv en liten stund til, det er jeg sikker på at din også er glad for. Krysser fingrene for deg og håper at hodet gir deg litt mer fred snart. Ta godt vare på deg selv! ❤️

Last edited:
Får så vondt av deg ❤️ Håper den sitter denne gangen og at vi kan være i samme termingruppe igjen. Jeg vet det er vanskelig å se nå, men jeg tenker at de kommer til å være ganske tett med barn født i 25/26. Enkelt å si, men jeg heier sånn på deg ❤️

Jeg har motsatt bekymring, er de for tette? Er han for liten til å forstå hva som skal skje? Hadde dette vært enklere om vi kunne ha prata mer om det? Jeg trøster meg med at han hvertfall får ha mammaen sin for seg selv en liten stund til, det er jeg sikker på at din også er glad for. Krysser fingrene for deg og håper at hodet gir deg litt mer fred snart. Ta godt vare på deg selv! ❤️
Takk for omtanken :Heartred Er 21 mnd mellom meg og broren min, så var det samme jeg alltid ønsket meg. Merker at MAen har vært mye tyngre enn SAen jeg hadde før førstemann, både fysisk og mentalt, og jeg kjenner ikke meg selv helt igjen om dagen.

Men veldig glad på dine vegne! Tenker gutten din kommer til å bli veldig glad for et søsken når den tid kommer! Kanskje ikke nødvendigvis med en gang, men definitivt etter hvert! Masse lykke til i alle fall :Heartred

Takk for omtanken :Heartred Er 21 mnd mellom meg og broren min, så var det samme jeg alltid ønsket meg. Merker at MAen har vært mye tyngre enn SAen jeg hadde før førstemann, både fysisk og mentalt, og jeg kjenner ikke meg selv helt igjen om dagen.

Men veldig glad på dine vegne! Tenker gutten din kommer til å bli veldig glad for et søsken når den tid kommer! Kanskje ikke nødvendigvis med en gang, men definitivt etter hvert! Masse lykke til i alle fall :Heartred
Håper du finner noen som kan hjelpe deg gjennom den tunge tida, viktig å ta sånt på alvor ❤️

Tusen takk! Jeg krysser fingrene for at vi skal ta denne reisen sammen ❤️

Cd 18, 8 dpo - symptomer:
Sov litt bedre i natt, men har hatt mye migrene og kvalme. Er veldig sulten og kvalm samtidig, så det er vanskelig å spise. Tipper det er pga lite søvn og stress. Føler meg ihvertfall ikke gravid. Tempen gikk veldig opp i dag. Antar det er en feilmåling.

IMG_6513.jpeg

Cd 19, 9 dpo - symptomer:
Magen fungerer ikke i det hele tatt. Tvingte i meg litt middag så jeg ikke skulle våkne sulten, men kastet opp igjen alt i natt. Blenda test i dag, så er ikke pga graviditet. Sikkert stress og lite søvn. Ellers lite symptomer.

Mister helt ærlig håpet igjen. Ikke antydning til noe engang på testen, og de andre gangene jeg har vært gravid har jeg hatt en svak skygge nå. Husker jeg sa til mannen etter MAen i oktober at tenk dersom vi ikke blir gravid innen februar, og han svarte at det blir vi. Men den gang ei. Hvorfor skal dette plutselig være så vanskelig :crybaby2 :crybaby2

Last edited:
Cd 20, 10 dpo - symptomer:
Er fortsatt veldig kvalm. Klarer omtrent ikke spise eller drikke for da kommer det i retur. Men jeg er sulten samtidig så det er veldig ekkelt. I følge ChatGPT kan det vær stress/angst/depresjon eller bare hormoner. Jeg legger fortsatt en knapp på førstnevnte siden testen var blenda i går. Orket ikke teste i dag. Har mye å gjøre på jobb og trenger ikke den negativiteten på morgenen i dag. Tester i morgen og hvis den som antatt er negativ får jeg ta kontakt med en klinikk eller gynekolog for hjelp. Mannen har sagt at han er villig til å teste seg selv om jeg ikke tror han er problemet

Cd 21, 11 dpo - symptomer:
Som forventet var testen blenda i dag også, så da gikk det nok ikke denne gangen heller :crybaby2 Er fortsatt kvalm hele tiden og sliter med å spise. Har gått ned 2 kg denne uken og jeg trenger ikke gå ned i vekt…

Tenker jeg bestiller en gynekologtime mandag eller tirsdag med en som er god på fertilitet og hører om de kan gjøre noe med den tidlige eggløsningen min. Hvis ikke drar vi på fertilitetssjekk. Jeg må gjøre noe nå merker jeg. Takler ikke denne følelsen av å ha null kontroll.

Cd 21, 11 dpo - symptomer:
Skjønner ikke hva som skjer med kroppen min. Når jeg spiser eller drikker går ikke maten videre fra magesekken. Er på 6. dagen nå. Spiser minimalt og det meste kommer opp igjen på kveldstid. Håper virkelig ikke dette påvirker noe fremover. Jeg har mistet mensen i mange år pga spiseforstyrrelser og orker virkelig ikke det igjen nå. Jeg kan ikke forstå noe annet at det er stress og hormoner i kombinasjon… Håper at å dra til gynekolog og forhåpentligvis få hjelp kan roe meg ned litt og føle at noe skjer.

Vurderer også å ta en lengre pause her inne. Det er så mange hyggelige mennesker, så vanskelig å holde seg unna, men syntes det er kjempetøft å se andre bli gravide. Spesielt hvis de har prøvd kortere enn meg eller hatt MA etter meg. Kjempeteit, for det gjør jo ikke meg noe mer gravid, og unner virkelig ingen å miste, men det er vondt likevel. Tror helt ærlig BV gjør meg mer vondt enn godt om dagen

Dro til en nydelig gynekolog i dag. Helt motsatt opplevelse enn tidligere så det var veldig fint. Får teste letrozol neste syklus, så det er godt at noe skjer! Skal på kontroll igjen på cd 10 for å sjekke at det ikke er for mange egg som modnes. Det blir veldig spennende!

Føler meg også bedre i magen i dag heldigvis, så nå venter jeg utålmodig på mensen. Det suger litt å ha veldig lang lutealfase nå merker jeg, men motivasjonen øker for en ny pp i alle fall så det er bra!

CD 24, 14 dpo:
Tok en test bare for å være helt sikker og den var som forventet helt blenda. Håper mensen kommer snart, selv om jeg ikke forventer den før natt til fredag… Logger av frem til det og skal prøve å fokusere på andre ting. Fortsatt frustrert over hele prosessen, men fornøyd med å ha funnet en gynekolog som tar meg på alvor.
Vurderer også å kjøpe en hjemmetest til mannen bare som en indikasjon på hvordan det står til der.

CD 24, 14 dpo:
Tok en test bare for å være helt sikker og den var som forventet helt blenda. Håper mensen kommer snart, selv om jeg ikke forventer den før natt til fredag… Logger av frem til det og skal prøve å fokusere på andre ting. Fortsatt frustrert over hele prosessen, men fornøyd med å ha funnet en gynekolog som tar meg på alvor.
Vurderer også å kjøpe en hjemmetest til mannen bare som en indikasjon på hvordan det står til der.
Vi kjøpte et testkit fra Exceed health. Det var veldig nøyaktig og stemte ganske bra med det de sa til oss på klinikken om spermsituasjonen. Utrolig proft system med app og instruksjoner du følger. Man ser på cellene live gjennom et bitte lite forstørrelsesglass som følger med og filmer via appen. Så får man resultatene med en gang, men det er også noen som kontrollsjekker resultatene og går god for de inne på appen.

CD 6:
Har begynt på letrozol denne syklusen. Skal ta fra cd 4-8, enkel dose. Selvfølgelig akkurat denne syklusen var det vanskelig å vite når mensen egentlig startet da det ble spotting i starten, noe jeg vanligvis aldri gjør :rolleyes: I realiteten er jeg nok mellom cd 5/6, men teller 6 for følte det var bedre å starte litt for tidlig enn for sent med letrozol. Skal til gynekolog igjen på lørdag (cd 10 ish) så det blir spennende å se om det har påvirket noe!
Om det ikke går denne syklusen tar vi full fertilitetssjekk. Det er 5 mnd siden MAen og 6 sykluser. Det er veldig unormalt for meg og jeg stresser mye med det, så da vil jeg få ordentlig utredning. Håper vi slipper det da!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp