Vi som temper

Velkommen i gjengen! Da blir du jo godt kjent med kroppen til dere begynner, da :)
Bra med noen erfarne tempere her inne når så mange forsvinner til termingrupper.

Takk! Ja, tenker det er greit å bli godt kjent med syklus før prøvingen begynner, så kanskje det går litt fortere når vi setter i gang Har hatt litt korte lutealfaser (9 dager), men ser faktisk ut som 100 mg vitamin b6 har gjort dem litt lenger (11-12 dager) :-) Må jo le litt av meg selv som styrer og ordner sånn såpass lenge før vi skal prøve, men det er lett å bli litt bitt av basillen [emoji23]

Nå har ff blitt usikker på el, å det har jeg å. Men om den ikke var der jeg trodde den var så vet jeg ikke hvor den kan ha vært [emoji28] var helt sikker på at mensen kom igår eller idag pga at tempen sank, men idag gikk den opp igjen? Hva skjer?
d3c2691a78155180775e692bf2f662ee.png

Hjelp :( Hvorfor er tempen min så ujevn og hvorfor har den steget så lite etter EL denne måneden (har ligget jevnt på 36,6-36,7 etter El tidligere)? Har satt Ovitrelle og alt mulig, kan det hende at jeg ikke har hatt EL likevel? Har nesten ingen symptomer, uææh.

Vedlegg

• IMG_1422.PNG
    IMG_1422.PNG
    165,3 KB · Visninger: 85
Dere flinke tempere! Jeg trenger litt hjelp :p Jeg våkner av at mannen står opp 0530, og har alarm på temping kl 0600. Igår tok jeg tempen både da jeg våkna av han, da var den 36.26 og litt etter alarmen for tempingen ringte var den 36.57, da hadde jeg makka litt, så vet ikke hva som stemmer altså.. Idag tror jeg den stemmer nokså bra, men vet ikke hvilken kurve som blir rett altså! Noen av dere flinke tempere som har peiling?

Den laveste
346C3C57-75DC-4AB9-A457-C9CA5B4F45A3.jpeg

Den høyeste
A8EE6F74-F5BB-48A6-A6BA-3C7DB42D15F2.jpeg

Dere flinke tempere! Jeg trenger litt hjelp :p Jeg våkner av at mannen står opp 0530, og har alarm på temping kl 0600. Igår tok jeg tempen både da jeg våkna av han, da var den 36.26 og litt etter alarmen for tempingen ringte var den 36.57, da hadde jeg makka litt, så vet ikke hva som stemmer altså.. Idag tror jeg den stemmer nokså bra, men vet ikke hvilken kurve som blir rett altså! Noen av dere flinke tempere som har peiling?

Den laveste
Vis vedlegget 237430

Den høyeste
Vis vedlegget 237431
Samme skjedde med meg idag, jeg valgte den første tempen siden det bare er en halvtime imellom. Tenker da at siste temp blir feil siden man allerede har vært våken og rørt på seg osv.

Samme skjedde med meg idag, jeg valgte den første tempen siden det bare er en halvtime imellom. Tenker da at siste temp blir feil siden man allerede har vært våken og rørt på seg osv.
Ja det blir vel det som stemmer best kanskje, men da bør jeg vel endre tidspunktet også og da blir vel sirkelen tom, ikke at det har allverdens å si da men :p

Ja det blir vel det som stemmer best kanskje, men da bør jeg vel endre tidspunktet også og da blir vel sirkelen tom, ikke at det har allverdens å si da men :p
Ja, sirkelen min ble tom, men det har vel ikke så mye å si tror jeg? Er i første temperunde og ble helt paff da jeg så den idag, men etter litt "googling" tror jeg det går bra :p

IMG_20171128_070645.png

Humper og går i de kjedeligste dagene som er i en syklus.:singing:

Ja, sirkelen min ble tom, men det har vel ikke så mye å si tror jeg? Er i første temperunde og ble helt paff da jeg så den idag, men etter litt "googling" tror jeg det går bra :p
Nei jeg tror ikke det altså, er vel bare en markering for et lite avvik fra normalen ;)

Tar dere tempen i munnen eller vaginalt? Hva er best? [emoji5]
Tar i munnen, mye enklere føler jeg da, uten at jeg har prøvd vaginalt :p Hender seg at jeg sovner med den i munnen da, da blir tempen helt feil da den sklir ut eller jeg åpner munnen :p

Tar dere tempen i munnen eller vaginalt? Hva er best? [emoji5]
Jeg temper i munn. Har ikke prøvd å tempe vaginalt, så vet ikke hvor annerledes kurven hadde vært. Men har lest at det er lettere å få en mer korrekt kurve med vaginal temping. Noen får veldig "rare" kurver, og da er det anbefalt å gå over til vaginal temping.

Den laveste
Vis vedlegget 237430

Den høyeste
Vis vedlegget 237431

Ville tatt den første :)

64ABCC88-336C-42C4-B829-1FA48A35ACE9.png
Spørsmål.
Kan Letrozol gjort at tempen har falt så dramatisk?
I natt sov jeg med vinduet igjen og enda så er tempen like lav. Den forsvant ned dagen etter jeg tok første dose Letrozol

Vis vedlegget 237435 Spørsmål.
Kan Letrozol gjort at tempen har falt så dramatisk?
I natt sov jeg med vinduet igjen og enda så er tempen like lav. Den forsvant ned dagen etter jeg tok første dose Letrozol

Beveger meg ut på tynn is her, så ta dette med en klype salt. Men ut i fra det jeg forstår virker letrozol ved å senke østrogenproduksjon og derfor øke FSH. Det er vel høye østrogennivåer som gjør tempen lavere før EL? Så basert på dette, bør ikke letrozol gjøre tempen lavere?

Jeg er overhode ingen ekspert på dette, så korriger meg hvis det er feil. Syns bare det er spennende [emoji56][emoji28]

Superspennende dager! Litt kjipt at jeg mangler temp på 3 dager (la inn samme temp som dagen før på fredag) og faktisk ikke er helt sikker på EL, men satser på at det er rett :)

7F99CECA-23BF-4B67-BC06-694203F2DF36.jpeg

Back
Topp