Vi som temper

IMG_4124.PNG
Hei !:) slenger meg med her da jeg har blitt en aktiv temper :) er fortsatt nybegynner men tror det går bra:-)

IMG_5949.JPG

Spent på når EL kommer denne gangen

0f28e2823d1312de4092d0548c82f4de.jpg

6f3ccd0eed8c45218fc4603a170741f4.jpg

CD 10 og ventetid. Tror EL er i alle fall ei uke unna, men skal teste på nytt igjen i morgen (tok en veldig negativ el-test i går). Ikke overraskende, for har ikke noe tegn på at jeg er i det fertile vinduet enda. Tipper det skjer noe rundt CD13-14. Om kroppen er tilbake til normalen igjen da, det er jo langt fra sikkert.

Strekene dukka opp, gitt :D

Jeg hadde egentlig tenkt at EL var på mandag (CD26), men ser at FF mener den er dagen etter... Trodde man kunne regne med at EL var første dagen med negativ EL-test? FF har regnet EL den dagen tempen begynte å stige, det passer jo ikke med noe av det jeg har lest, buu. Vil heller være 7 dpo enn 6dpo!

Vedlegg

• b_XsAHjC.png
    b_XsAHjC.png
    37,9 KB · Visninger: 116
IMG_4264.PNG

4 dpo i dag. Grafene er veldig like hverandre i månedene med pergo!

I dag målte jeg temperaturen mye seinere enn normalt, så jeg tror ikke den kan regnes med.
Sliter litt med å finne rett tidspunkt for temping. Nå har det vært 05:00 stort sett denne syklusen, og det funker bra når jeg våkner rundt da for å gå på do da. Men i natt våkna jeg 03. Målte ikke da, for jeg hadde vel bare såvidt sovet 3t. Så da ble det for lite søvn fram til 05:00 mtp temping, også tempet jeg 07:00. Bør jeg endre til 07 for resten av syklusen, eller ha en klokke på 05? [emoji848][emoji848] for om jeg våkner 05, blir det jo feil med 07. Hva gjør dere som har litt varierende søvnmønster?
4a9d67b03c27fffa0fd04f52ea399e8e.png

I dag målte jeg temperaturen mye seinere enn normalt, så jeg tror ikke den kan regnes med.
Sliter litt med å finne rett tidspunkt for temping. Nå har det vært 05:00 stort sett denne syklusen, og det funker bra når jeg våkner rundt da for å gå på do da. Men i natt våkna jeg 03. Målte ikke da, for jeg hadde vel bare såvidt sovet 3t. Så da ble det for lite søvn fram til 05:00 mtp temping, også tempet jeg 07:00. Bør jeg endre til 07 for resten av syklusen, eller ha en klokke på 05? [emoji848][emoji848] for om jeg våkner 05, blir det jo feil med 07. Hva gjør dere som har litt varierende søvnmønster?

Ikke bytt tidspunkt midt i syklusen i het fall, da må du eventuelt gjøre det når/hvis du starter ny chart. [emoji4] Det gjelder å finne et tidspunkt hvor du mest sannsynlig har fått noen timer sammenhengende søvn, samtidig som du bør klare å få sove igjen etterpå hvis du ikke skal stå opp da.
Jeg har slitt litt med at jeg våkner grytidlig i dpo-dagene fordi jeg er så nervøs for tempen. [emoji85] En stund hadde jeg da på alarm kl 5 , for da visste jeg at jeg som regel sov fram til det, og om jeg en dag skulle våkne litt tidligere kunne jeg bare tempe likevel, for da ble det ikke så fryktelig mye tidligere likevel. Samtidig var 5 tidlig nok til at jeg rakk å sovne igjen før jeg skulle opp litt over 6.
Hvis jeg måtte opp for å tisse om natten pleide jeg å se an tidspunktet. Om det var før 3 tempet jeg ikke, bare gikk raskt på do og la meg igjen, jeg sovner som regel raskt da, og det påvirker ikke tempen min noe særlig, så da målte jeg 5 som vanlig. Om klokken derimot begynte å dra seg mot 4 tempet jeg før jeg gikk på do, og hvis jeg fikk sove igjen etterpå tok jeg en ny måling på «riktig» tidspunkt bare for sammenligningens skyld. La inn den første målingen i FF, men med den andre som et notat.
Dette var det som funket best for akkurat meg, du må nesten bare prøve deg litt fram, så lærer du deg etter hvert hvordan tempen din påvirkes av ulike ting. [emoji4]

Har litt samme problem. Bruker noen ganger denne: http://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php og får regnet om tempen. Fant el veldig greit sist gang på tross av litt varierende sovemønster.

Jeg ville fortsatt med kl 5 om det er da du våkner oftest.

4e7631bf36051abb6dbb977d22bc0fe0.jpg

Min graf, enda noen dager unna el. Satser på starten av neste uke. :)

Tempen min har sunket i dag :( Er redd for TR rundt 9dpo igjen, æsj. Første syklusen jeg temper, så vet ikke om dette betyr at løpet er kjørt, eller om det er rom for noen slike dips i løpet av dpo-perioden. Blei uansett skuffa i dag tidlig!

Vedlegg

• b_kr7tbv.png
    b_kr7tbv.png
    31,5 KB · Visninger: 107
IMG_5950.JPG

Ikke bytt tidspunkt midt i syklusen i het fall, da må du eventuelt gjøre det når/hvis du starter ny chart. [emoji4] Det gjelder å finne et tidspunkt hvor du mest sannsynlig har fått noen timer sammenhengende søvn, samtidig som du bør klare å få sove igjen etterpå hvis du ikke skal stå opp da.
Jeg har slitt litt med at jeg våkner grytidlig i dpo-dagene fordi jeg er så nervøs for tempen. [emoji85] En stund hadde jeg da på alarm kl 5 , for da visste jeg at jeg som regel sov fram til det, og om jeg en dag skulle våkne litt tidligere kunne jeg bare tempe likevel, for da ble det ikke så fryktelig mye tidligere likevel. Samtidig var 5 tidlig nok til at jeg rakk å sovne igjen før jeg skulle opp litt over 6.
Hvis jeg måtte opp for å tisse om natten pleide jeg å se an tidspunktet. Om det var før 3 tempet jeg ikke, bare gikk raskt på do og la meg igjen, jeg sovner som regel raskt da, og det påvirker ikke tempen min noe særlig, så da målte jeg 5 som vanlig. Om klokken derimot begynte å dra seg mot 4 tempet jeg før jeg gikk på do, og hvis jeg fikk sove igjen etterpå tok jeg en ny måling på «riktig» tidspunkt bare for sammenligningens skyld. La inn den første målingen i FF, men med den andre som et notat.
Dette var det som funket best for akkurat meg, du må nesten bare prøve deg litt fram, så lærer du deg etter hvert hvordan tempen din påvirkes av ulike ting. [emoji4]

Takk for tips :)
Jeg tenker at jeg setter en alarm på klokka 05:00 i morgen tidlig, siden jeg ofte er oppe rundt da. Om det blir en PP til, skal jeg se om jeg finner et mer ideelt tidspunkt.
Jeg tror hvertfall jeg kan se at tempen min påvirkes av tidspunkt, og at jeg bør forsøke å holde meg til samme tid hver gang. :)

Har litt samme problem. Bruker noen ganger denne: http://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php og får regnet om tempen. Fant el veldig greit sist gang på tross av litt varierende sovemønster.

Jeg ville fortsatt med kl 5 om det er da du våkner oftest.

Tusen takk :)
Med denne omregningen blir tempen enda et hakk lavere enn i går, noe som kan passe bra hvis EL nærmer seg. Førte du inn de omregnede temperaturene inn i FF?

Back
Topp