Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Heier for at tempen skal holde seg høy!![]()
Nesten litt for spennende med temping[emoji85]
Heier for at tempen skal holde seg høy!![]()
Vis vedlegget 224458 10dpo i dag. Håper virkelig tempen holder seg! Er alt for spennenede å tempe om dagen![]()
I dag målte jeg temperaturen mye seinere enn normalt, så jeg tror ikke den kan regnes med.
Sliter litt med å finne rett tidspunkt for temping. Nå har det vært 05:00 stort sett denne syklusen, og det funker bra når jeg våkner rundt da for å gå på do da. Men i natt våkna jeg 03. Målte ikke da, for jeg hadde vel bare såvidt sovet 3t. Så da ble det for lite søvn fram til 05:00 mtp temping, også tempet jeg 07:00. Bør jeg endre til 07 for resten av syklusen, eller ha en klokke på 05? [emoji848][emoji848] for om jeg våkner 05, blir det jo feil med 07. Hva gjør dere som har litt varierende søvnmønster?![]()
Har litt samme problem. Bruker noen ganger denne: http://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php og får regnet om tempen. Fant el veldig greit sist gang på tross av litt varierende sovemønster.I dag målte jeg temperaturen mye seinere enn normalt, så jeg tror ikke den kan regnes med.
Sliter litt med å finne rett tidspunkt for temping. Nå har det vært 05:00 stort sett denne syklusen, og det funker bra når jeg våkner rundt da for å gå på do da. Men i natt våkna jeg 03. Målte ikke da, for jeg hadde vel bare såvidt sovet 3t. Så da ble det for lite søvn fram til 05:00 mtp temping, også tempet jeg 07:00. Bør jeg endre til 07 for resten av syklusen, eller ha en klokke på 05? [emoji848][emoji848] for om jeg våkner 05, blir det jo feil med 07. Hva gjør dere som har litt varierende søvnmønster?![]()
Ikke bytt tidspunkt midt i syklusen i het fall, da må du eventuelt gjøre det når/hvis du starter ny chart. [emoji4] Det gjelder å finne et tidspunkt hvor du mest sannsynlig har fått noen timer sammenhengende søvn, samtidig som du bør klare å få sove igjen etterpå hvis du ikke skal stå opp da.
Jeg har slitt litt med at jeg våkner grytidlig i dpo-dagene fordi jeg er så nervøs for tempen. [emoji85] En stund hadde jeg da på alarm kl 5 , for da visste jeg at jeg som regel sov fram til det, og om jeg en dag skulle våkne litt tidligere kunne jeg bare tempe likevel, for da ble det ikke så fryktelig mye tidligere likevel. Samtidig var 5 tidlig nok til at jeg rakk å sovne igjen før jeg skulle opp litt over 6.
Hvis jeg måtte opp for å tisse om natten pleide jeg å se an tidspunktet. Om det var før 3 tempet jeg ikke, bare gikk raskt på do og la meg igjen, jeg sovner som regel raskt da, og det påvirker ikke tempen min noe særlig, så da målte jeg 5 som vanlig. Om klokken derimot begynte å dra seg mot 4 tempet jeg før jeg gikk på do, og hvis jeg fikk sove igjen etterpå tok jeg en ny måling på «riktig» tidspunkt bare for sammenligningens skyld. La inn den første målingen i FF, men med den andre som et notat.
Dette var det som funket best for akkurat meg, du må nesten bare prøve deg litt fram, så lærer du deg etter hvert hvordan tempen din påvirkes av ulike ting. [emoji4]
Har litt samme problem. Bruker noen ganger denne: http://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php og får regnet om tempen. Fant el veldig greit sist gang på tross av litt varierende sovemønster.
Jeg ville fortsatt med kl 5 om det er da du våkner oftest.