Vi som temper

Altså. Nå skjønner jeg ingenting. Pleier alltid å merke at tr er på vei. Nå merker jeg ingenting. Kan hende den kommer i morgen. Men syns tempen tok et veldig merkelig hopp… temper jo med klokka, og den har jo vært presis gjennom hele syklusen så.
EFBD724B-EFAE-4D06-A2C5-96AD4557B6EA.jpeg

:happy: Altså. Nå skjønner jeg ingenting. Pleier alltid å merke at tr er på vei. Nå merker jeg ingenting. Kan hende den kommer i morgen. Men syns tempen tok et veldig merkelig hopp… temper jo med klokka, og den har jo vært presis gjennom hele syklusen så. Vis vedlegget 400157
Klokketemping har jeg ingen erfaring med, men den er kanskje ikke så pålitelig? Kanskje du brygger på noe, og at kroppen har økt temperaturen av den grunn? Uansett, veldig spennende! :happy: Tror ikke det er spirerelatert, for den pleier vel ikke å skyte sånn fart. Men du kan jo være gravid helt uavhengig av den siste tempen da!:hello2

Klokketemping har jeg ingen erfaring med, men den er kanskje ikke så pålitelig? Kanskje du brygger på noe, og at kroppen har økt temperaturen av den grunn? Uansett, veldig spennende! :happy: Tror ikke det er spirerelatert, for den pleier vel ikke å skyte sånn fart. Men du kan jo være gravid helt uavhengig av den siste tempen da!:hello2
Første gang jeg klokke temper også. Men sann ut fra el og jevn temp så ser den jo helt ok ut.
Jeg tror ikke det jeg heller. Testet negativt i går 12 dpo så. :happy:

Første gang jeg klokke temper også. Men sann ut fra el og jevn temp så ser den jo helt ok ut.
Jeg tror ikke det jeg heller. Testet negativt i går 12 dpo så. :happy:
Åååh, så synd! :confused: Det positive er hvert fall at du har en fin lutealfase da, og det er kjekt å vite også. Så da ligger alt til rette for klaff neste runde! :love017

Åååh, så synd! :confused: Det positive er hvert fall at du har en fin lutealfase da, og det er kjekt å vite også. Så da ligger alt til rette for klaff neste runde! :love017
Ja! Håper jo det. Har jo vært prøver i hanske mange år nå sammenlagt elles er vi på ivf venteliste så :love7
Har jo tempen under tungen før, opplevde aldri sann hopp da..

Det er også forskjell i temperaturen på klokkeslettet du temper også. Hos meg for eksempel, så er tempen mye høyere om jeg temper to timer senere enn jeg pleier. :happy: Jeg har også lav kroppstemperatur og regner meg som syk når jeg bikker 37. :laughing002 Men etter fødsel har jeg plutselig fått en mye høyere temp. Usikker på om det er pga. amming eller om kroppen bare har forandret seg.:dontknow
Ja har skjønt det, så har vært veldig nøye med tempingen. Tempet kl 06.15 hver dag i sengen før jeg står opp, og satt på alarm på helg:cool01

I dag ble tempen for første gang så høy som 36.40 (se bilde), så da håper jeg den stiger i to dager til så jeg vet at jeg har hatt eggløsning. Skal hvertfall stemme ganske mye med eggløsningstester og el-slim. Dette er første ordentlige syklus etter MA uten masse spotting, så er fint å se at den forhåpentligvis har stabilisert seg og fått fjernet alt. Krysser fingrene for at kroppen er klar for ny graviditet :smiley-angelic001

Vedlegg

• Screenshot_20230303_214950.jpg
    Screenshot_20230303_214950.jpg
    288,7 KB · Visninger: 41
Ja! Håper jo det. Har jo vært prøver i hanske mange år nå sammenlagt elles er vi på ivf venteliste så :love7
Har jo tempen under tungen før, opplevde aldri sann hopp da..
Krysser fingrene for deg, og håper du slipper IVF og at gullegget kommer før du aner. :Heartred

Jeg har heller aldri fått et sånt temphopp, eller jo.. ved feber. :smiley-ashamed004 Har vanligvis «krabbetemp» etter EL.

Ja har skjønt det, så har vært veldig nøye med tempingen. Tempet kl 06.15 hver dag i sengen før jeg står opp, og satt på alarm på helg:cool01

I dag ble tempen for første gang så høy som 36.40 (se bilde), så da håper jeg den stiger i to dager til så jeg vet at jeg har hatt eggløsning. Skal hvertfall stemme ganske mye med eggløsningstester og el-slim. Dette er første ordentlige syklus etter MA uten masse spotting, så er fint å se at den forhåpentligvis har stabilisert seg og fått fjernet alt. Krysser fingrene for at kroppen er klar for ny graviditet :smiley-angelic001
Nyyyydelig hopp! :love017

Hvorfor droppe nå, 9 dpo? :arghh: Mista helt trua denne måneden nå… har vanligvis lutealfase på 13-14 dager, så dette var deprimerende:sorry:
5C158066-A361-4016-92A3-ED7607E34F6D.jpeg

Hvorfor droppe nå, 9 dpo? :arghh: Mista helt trua denne måneden nå… har vanligvis lutealfase på 13-14 dager, så dette var deprimerende:sorry:
Vis vedlegget 400193
Mest sannsynlig østrogenet som peaker for andre gang i syklusen din, og forårsaker dropp i temperaturen din. :happy: Det er helt vanlig rundt en uke etter EL, og mange opplever å fange den på charten når de temper. Om du pleier å ha 13-14 dagers lutealfase er den nok oppe igjen i morgen.:D

Mest sannsynlig østrogenet som peaker for andre gang i syklusen din, og forårsaker dropp i temperaturen din. :happy: Det er helt vanlig rundt en uke etter EL, og mange opplever å fange den på charten når de temper. Om du pleier å ha 13-14 dagers lutealfase er den nok oppe igjen i morgen.:D
Okei, det var godt å høre :angelic: :smiley-angelic001

Sov urolig på morgentimene i dag og tok tempen ca 5.20. Da var den 36,7.
Tok den igjen 7.20, da var den 36,8.
Jeg temper vanligvis kl 7.

Hvilken ville dere gått etter? Jeg hadde 36,7 i går også, så jeg vil jo helst ha 36,8 i dag :hilarious:
Fikk stipla kryss uansett hvilken temp jeg la inn

Hvilken ville dere gått etter? Jeg hadde 36,7 i går også, så jeg vil jo helst ha 36,8 i dag :hilarious:
Ville tatt 36.7 :) 20 minutter er innenfor «slingringsmonn» :D

Skjønner ikke det med 20 minutter.. Det var 2 timer mellom tempene :shy:
Du pleier jo tempe kl 7, så ville tatt den tempen som nesten var kl 7 liksom :) at du våkna litt tidligere har iallefall ikkje hatt mykje å sei for meg. Men lagre begge to i kommentarfelt og så sjekker du litt ka dei ulike utfalla blir om nokre dagar :)

Du bør ha med 2 desimaler, så blir det mest nøyaktig. Men uansett ville jeg ha brukt en basal temp adjuster (bare google det og legg dataene inn). Da får du korrigert tempen til en sannsynlig temp om du hadde tempet til vanlig tid

Back
Topp