Så moro at du henger deg på tempetoget!
Det er veldig lærerikt og du blir kjent med din egen kropp på en helt annen måte!
Jeg har tempet siden 2020, og begynte med vaginaltemp. Gikk etter hvert over til oraltemping og trives veldig mye bedre med det. Fant ut at det ikke var noen vesentlig forskjell mellom grafene mine med de to forskjellig metodene. Det som er nøkkelpunktene for å få en korrekt temp er egentlig bare noen få ting. Det ene er at du må ha sovet minst tre timer sammenhengende før du tar tempen, og at du tar tempen til samme tid hver dag. Husk å ta tempen med en gang du våkner, og mens du fremdeles holder deg i ro. Jeg bruker bare FF (fertilityfriend) og er veldig fornøyd med den appen! Den har mange andre funksjoner som du ikke finner i andre lignende apper, og veldig enkel å lese. Har prøvd litt forskjellig, men ender alltid opp med FF igjen.
Den gir deg også trekanter på grafen din om du tar tempen utfor din normale tempetid. Og det er veldig kjekt å ha den merket, i tilfelle den ikke passer inn i mønsteret. FF setter også en eggløsningdag for deg automatisk, utifra temp, fertil utflod og eggløsningstester. Rødt kryss om den er sikker på eggløsningsdagen, og striplet kryss om den er litt usikker men fremdeles mener du har hatt eggløsning. Super kjekt!