Vi som temper

Åja, der har du grunnen! Det senker helt klart temperaturen! :D jeg har sett det på meg selv mange ganger!
Visste ikke at det spilte inn såpass mange timer etter- men det høres riktig ut ja! Da blir det spennende å se i morgen igjen. El MÅ ha vært, kan ikke skjønne annet. Det er jo utskillelse av progesteron fra corpus luteum som øker tempen, og siden den hadde økt i to dager tenkte jeg det var like greit å komme i gang med prog. Fertilitetsspesialisten sa at jeg skulle begynne med en gang jeg fikk peak på monitor egentlig, så venta jo faktisk litt etter det.

Nå får vi bare håpe det svever et befruktet gullegg rundt inni der- og så blir det spennende å teste i mars!

Visste ikke at det spilte inn såpass mange timer etter- men det høres riktig ut ja! Da blir det spennende å se i morgen igjen. El MÅ ha vært, kan ikke skjønne annet. Det er jo utskillelse av progesteron fra corpus luteum som øker tempen, og siden den hadde økt i to dager tenkte jeg det var like greit å komme i gang med prog. Fertilitetsspesialisten sa at jeg skulle begynne med en gang jeg fikk peak på monitor egentlig, så venta jo faktisk litt etter det.

Nå får vi bare håpe det svever et befruktet gullegg rundt inni der- og så blir det spennende å teste i mars!
Ja, helt enig med deg! Det var helt trygt og riktig å begynne på progesteron! Håper virkelig det klaffer for deg nå og at vi sees i november gruppen :Heartred

Når tok du test sist?
I går kveld, var så lys urin i mårrest at jeg tok ikke test da :dead: skulle tatt en test når jeg var på do kl 5:30 da var den mere konsentrert, men var så fjærn etter jeg var oppe å ga minsten Paracet :hilarious:
Men er hjemme med minsten i dag, så blir å se om jeg skal ta en i løpet av formiddagen

I går kveld, var så lys urin i mårrest at jeg tok ikke test da :dead: skulle tatt en test når jeg var på do kl 5:30 da var den mere konsentrert, men var så fjærn etter jeg var oppe å ga minsten Paracet :hilarious:
Men er hjemme med minsten i dag, så blir å se om jeg skal ta en i løpet av formiddagen
Spennende! Håper du får positiv test :Heartred

08AF66F0-7701-460B-9BCA-E1D2B279EF91.jpeg

Endelig kom krysset og jeg er 10 dpo :happy093. Nå er det bare å vente og håpe:smiley-bounce012

Ja, lav på monitor i dag. Tok paracet og ibux i går kveld, så vet ikke om det kan spille inn på tempen kanskje?
Sier det absolutt ikke for å skremme deg, men til neste gang kan det være best å holde seg til bare Paracet om det er mulig. Ibux er blant legemidlene som kan klusse til litt for hormonene våre, og er greit å prøve å unngå mens man prøver å bli gravid, eller er gravid. :) Men slik jeg leser det er det for det meste forsinket eggløsning som er problemet med Ibux, og den har du jo allerede hatt denne gangen. :happy093.

Last edited:
Ja- men det er nesten så jeg lurer på om det at vi nå har bestemt oss for ivf gjør at kroppen slapper av, og plutselig kom eggløsningen til riktig tid? Har plutselig mer el-slim enn noengang før og, og mye mer stikkinger.

Progesteronet skal egentlig «bare» forlenge lutealfase ja, men hos meg skjøv den også eggløsningen et par dager tidigere- men helt til cd11 var jo ekstremt!

Jeg er sjukemeldt på femte måneden etter MA/SA, for da jeg fikk rester etter den og ble nekta utskraping gikk jeg helt i kjelleren. I tillegg har jeg hatt en del tøffe opplevelser og traumer de siste to åra som jeg ikke har hatt mulighet til å bearbeide skikkelig, så det slo meg helt ut.

Jeg er snart 39, så det er begrenset hvor lenge vi kan prøve naturlig. Vil gjerne ha to barn til egentlig. Vi tenker vel at ivf kan gi oss bedre sjanser.
Jeg har også erfart at syklusen plutselig forandret seg og ble kortere, men da var jeg mer gira enn noen gang i den perioden. Så vet ikke om det hjelper så mye å slappe av som de sier. Tror egentlig det er en myte. :smiley-ashamed004 Men uansett positivt at kroppen din plutselig spiller mer på lag med deg da, og kanskje den begynner å stabilisere seg mer nå. :joyful: Så trist å lese om at du har hatt en MA/SA! Det er min store frykt å oppleve. Høres helt grusomt ut, og fælt å vite at det sitter igjen rester som de ikke vil fjerne. :( Jeg visste ikke at de kunne sitte igjen selv etter man hadde hatt flere sykluser med blødninger, trodde alt kom ut ved neste mens jeg. Høres ut som du har hatt en veldig tøff periode! :Heartred Håper dere slipper ivf, og at gullegget finner veien denne runden. Krysser fingrene så hardt for deg! Sikkert godt å vite at ivf ligger der fremme i fremtiden, så presset ikke blir like stort på at det klaffe nå. Jeg har trua på at du vil få de barna du ønsker deg! :love017

Hei alle dere som temper! Dette er sikkert svart på mange ganger før, men jeg blir litt gal av å lete i en så lang tråd, så da spør jeg her :happy:

Jeg skal begynne å tempe og lurte på om noen ville dele noen tips som er viktig for å få troverdig resultater?

Til info så venter jeg på temperaturmåler fra babyplan i posten som skal brukes i munnen slik jeg forstår. Har også kjøpt eveline digital ovulation test set som jeg tenker å bruke mtp. eggløsningstester. Hvis noen har erfaringer med bruk av den gi gjerne et pip! Ser at man kan legge inn temperaturen i mange forskjellige apper (flo, eveline, fertilityfriend m.m), hvilken er den beste?:smiley-bounce022

Jeg hadde en MA rett før jul, så vil begynne med dette for å få litt mer kontroll over syklusen igjen da det har vært litt forvirrende:rolleyes:

Hei alle dere som temper! Dette er sikkert svart på mange ganger før, men jeg blir litt gal av å lete i en så lang tråd, så da spør jeg her :happy:

Jeg skal begynne å tempe og lurte på om noen ville dele noen tips som er viktig for å få troverdig resultater?

Til info så venter jeg på temperaturmåler fra babyplan i posten som skal brukes i munnen slik jeg forstår. Har også kjøpt eveline digital ovulation test set som jeg tenker å bruke mtp. eggløsningstester. Hvis noen har erfaringer med bruk av den gi gjerne et pip! Ser at man kan legge inn temperaturen i mange forskjellige apper (flo, eveline, fertilityfriend m.m), hvilken er den beste?:smiley-bounce022

Jeg hadde en MA rett før jul, så vil begynne med dette for å få litt mer kontroll over syklusen igjen da det har vært litt forvirrende:rolleyes:
Jeg liker fertility friend, og begynte med den fordi så mange her inne ser ut til å bruke den. Den er ganske billig for plus-abo også, noen hundrelapper for et helt år.

Vil anbefale å tempe vaginalt eller rektalt, for med temping oralt kan tempen påvirkes av om du feks er tett i nesa og sover med åpen munn noen dager etc.

Jeg har også erfart at syklusen plutselig forandret seg og ble kortere, men da var jeg mer gira enn noen gang i den perioden. Så vet ikke om det hjelper så mye å slappe av som de sier. Tror egentlig det er en myte. :smiley-ashamed004 Men uansett positivt at kroppen din plutselig spiller mer på lag med deg da, og kanskje den begynner å stabilisere seg mer nå. :joyful: Så trist å lese om at du har hatt en MA/SA! Det er min store frykt å oppleve. Høres helt grusomt ut, og fælt å vite at det sitter igjen rester som de ikke vil fjerne. :( Jeg visste ikke at de kunne sitte igjen selv etter man hadde hatt flere sykluser med blødninger, trodde alt kom ut ved neste mens jeg. Høres ut som du har hatt en veldig tøff periode! :Heartred Håper dere slipper ivf, og at gullegget finner veien denne runden. Krysser fingrene så hardt for deg! Sikkert godt å vite at ivf ligger der fremme i fremtiden, så presset ikke blir like stort på at det klaffe nå. Jeg har trua på at du vil få de barna du ønsker deg! :love017
Hei! Ja, jeg vet ibux er dumt, men med de smertene jeg har hatt (luftveisinfeksjonen sprengte trommehinna) så måtte jeg rett og slett. Det er foreløpig på tredjeplass i smerteopplevelser, etter fødsel uten smertelindring og blindtarmbetennelse… er 2DPO nå, så tar det ikke mer.

Det som er interessant er at cd11 er «riktig» dag for el i min naturlige syklus på 25-26 dager, og det har jeg aldri fått før (i de årene jeg har travelt). Så er veldig spent på om det skyldes progesterontilskudd (men det har ikke flytta den så mye før) eller det at ivf-plan endelig fikk meg til å slappe av.

Håper jo det klaffer før ivf, men tør ikke helt å tro at det skjer.

MA/SA og rester var en helt jævlig opplevelse, og det ble utløsende faktor for langtidssykemelding og depresjonsdiagnose her, i kombinasjon med andre traumer fra de siste to årene. Så det er og har vært tøft ja. Håper det letter litt snart.

Så moro at du henger deg på tempetoget! :happy: Det er veldig lærerikt og du blir kjent med din egen kropp på en helt annen måte!
Jeg har tempet siden 2020, og begynte med vaginaltemp. Gikk etter hvert over til oraltemping og trives veldig mye bedre med det. Fant ut at det ikke var noen vesentlig forskjell mellom grafene mine med de to forskjellig metodene. Det som er nøkkelpunktene for å få en korrekt temp er egentlig bare noen få ting. Det ene er at du må ha sovet minst tre timer sammenhengende før du tar tempen, og at du tar tempen til samme tid hver dag. Husk å ta tempen med en gang du våkner, og mens du fremdeles holder deg i ro. Jeg bruker bare FF (fertilityfriend) og er veldig fornøyd med den appen! Den har mange andre funksjoner som du ikke finner i andre lignende apper, og veldig enkel å lese. Har prøvd litt forskjellig, men ender alltid opp med FF igjen. :laughing002 Den gir deg også trekanter på grafen din om du tar tempen utfor din normale tempetid. Og det er veldig kjekt å ha den merket, i tilfelle den ikke passer inn i mønsteret. FF setter også en eggløsningdag for deg automatisk, utifra temp, fertil utflod og eggløsningstester. Rødt kryss om den er sikker på eggløsningsdagen, og striplet kryss om den er litt usikker men fremdeles mener du har hatt eggløsning. Super kjekt! :joyful:

Jeg har vært fornøyd med gratisversjonen til fertility friend. Anbefaler virkelig å ta tempen vaginalt, man får mye finere kurve enn når man temper oralt :D

Hei! Ja, jeg vet ibux er dumt, men med de smertene jeg har hatt (luftveisinfeksjonen sprengte trommehinna) så måtte jeg rett og slett. Det er foreløpig på tredjeplass i smerteopplevelser, etter fødsel uten smertelindring og blindtarmbetennelse… er 2DPO nå, så tar det ikke mer.

Det som er interessant er at cd11 er «riktig» dag for el i min naturlige syklus på 25-26 dager, og det har jeg aldri fått før (i de årene jeg har travelt). Så er veldig spent på om det skyldes progesterontilskudd (men det har ikke flytta den så mye før) eller det at ivf-plan endelig fikk meg til å slappe av.

Håper jo det klaffer før ivf, men tør ikke helt å tro at det skjer.

MA/SA og rester var en helt jævlig opplevelse, og det ble utløsende faktor for langtidssykemelding og depresjonsdiagnose her, i kombinasjon med andre traumer fra de siste to årene. Så det er og har vært tøft ja. Håper det letter litt snart.
Blir spennende å se hva som skjer videre i denne syklusen! :joyful: Kanskje det var et lite lykketreff med rekordtidlig eggløsning! Og uansett grunn er det jo kjempe fint at du slapp å vente så lenge på egget denne gangen. Skjønner at det er vanskelig å holde motet oppe, men jeg kan ha trua litt for deg. :happy: Også håper jeg det lysner fremover for deg! :Heartred

Vis vedlegget 398972
Nå gikk den plutselig litt ned, enda jeg begynte på prog i går ettermiddag, så nå skjønner jeg ingenting?! Men el MÅ ha vært altså, kan ikke skjønne annet. Ikke noe elslim i hele går, og lh på 0.06. Får bare vente på Tr :bored:
Min temp gikk jo veldig ned igjen på 3 dpo. Jeg tror du har hatt el altså. Virker som du har veldig lik syklus som jeg hadde :hilarious:
AAF4350C-7B8A-4557-BB89-BE1D854FF345.jpeg

Back
Topp