Vi som temper

Hurra for kryss!! Hvilken dag fikk du kryss? Nysgjerrig jeg. :laughing002:laughing002
Så nå at bildet ikke kom med! Her:
Screenshot_20230208_110927_FF App.jpg

Kan det være at kroppen tuller fælt nå. Tempen i dpo har ikke vært på det høyeste og i dag datt tempen. Er redd TR kommer veldig tidlig nå :sad015
A2B0F3EA-09EB-4B9A-8D82-802546F7C791.jpeg

Er det noen som temper med smartklokke? Vet at det ikke blir presist, men jeg syns det er litt gøy å følge med på likevel. Men skjønner ikke helt hvordan man skal lese det, for den registrerer en verdi ut fra en basal en ikke får oppgitt. Hvordan fører dere det inn i feks FF?

Noen som har slitt med kort lutealfase etter fødsel? Nå er det 7 måneder siden jeg fødte, og venter min tredje mens nå hvert øyeblikk. Tempet de to siste syklusene mine nå, og ser tydelig at lutealfasen er ganske kort ja. Forrige ble på 11 dager, men nå tror jeg mensen kommer i morgen. :bored:Ammer fremdeles veldig mye på dagtid, og gjerne 4-5 ganger på natt.

EDIT: Da kom tanta på besøk, så lutealfasen ble visst på bare 9 dager denne gange. Litt bekymret for om det er snakk om for lite progesteron her til vi skal prøve på nummer to til våren. :scratch Verst tenkelig hadde vært om vi hadde mistet grunnet for lite progesteron, men jeg får bare følge litt med fremover og krysse fingrene for at det løser seg. :nailbiting:

Skjermbilde 2023-02-09 kl. 11.21.31.png

Last edited:
Er redd det er tidlig TR, for hadde så sykt stressende dag i går at jeg tviler på ett egg vil feste seg etter kaoset med å rekke hjem til minsten. Måtte kjøre en 2,5 timer omvei for å komme meg hjem etter at jeg sto 2 timer i kø først. Glatte veier og storm :sad015

Oi, tempen gikk opp igjen o_O
Og det murrer syyykt mye i livmoren i går og i natt:bag:

Jobber alt jeg kan for å ikke bygge meg opp for skuffelse nå!!
Vis vedlegget 398492
Håper veldig for deg! :happy093
Da jeg ble gravid med sønnen min fikk jeg festeblødning 6 og 7dpo, så det er absolutt spennende dager. Men jeg må også bare si, selv om det sikkert er veldig upopulært. :smiley-ashamed004 Festedipper er et litt misvisende navn. Vi får ofte en økning av østrogen, før LH økningen, før eggløsning, østrogenet gjør ofte at temperaturen går ned. Som din gjorde før eggløsning også. Se på det som et blandingsforhold, så når den ene øker, blir mengden av det andre mindre. Midt i lutealfasen, kommer det et nytt rush av østrogen. Som ofte får tempen til å synke igjen, før den spretter opp igjen. Men det har egentlig ikke noe med at et egg fester seg eller ikke. Grunnen til at dette har blitt kalt festedipp, er fordi av en eller annen grunn uviss grunn er flere slike østrogendipper på gravidcharter, enn ikke gravidcharter. Men det er ikke funnet en direkte sammenheng mellom dipp, og festing. Sier det ikke for å være kjip, men har opplevd akkurat det samme selv. Og ble i fyr og flamme, for så å få mensen! Det var skikkelig vondt når forventingene var så høye, og jeg vil derfor bare gi deg denne informasjonen nå i tilfelle. Så ikke forventningene dine blir altfor høye! Men hey, det er moro uansett da, og forskning viser jo at det finnes flere slike dipper blant gravidcharter enn ikke gravidcharter, så det er jo masse håp!

Mener virkelig ikke å være en partypooper, men fallhøyden blir så stor når håpet vokser så veldig. Men det er likevel et veldig godt tegn da, og faktisk større sjanse for graviditet på slike charter, skal man tro statistikken! :happy093.

Legger ved link, så dere ikke skyter meg. :smiley-angelic001:laughing002

Noen som har slitt med kort lutealfase etter fødsel? Nå er det 7 måneder siden jeg fødte, og venter min tredje mens nå hvert øyeblikk. Tempet de to siste syklusene mine nå, og ser tydelig at lutealfasen er ganske kort ja. Forrige ble på 11 dager, men nå tror jeg mensen kommer i morgen. :bored:Ammer fremdeles veldig mye på dagtid, og gjerne 4-5 ganger på natt.

EDIT: Da kom tanta på besøk, så lutealfasen ble visst på bare 9 dager denne gange. Litt bekymret for om det er snakk om for lite progesteron her til vi skal prøve på nummer to til våren. :scratch Verst tenkelig hadde vært om vi hadde mistet grunnet for lite progesteron, men jeg får bare følge litt med fremover og krysse fingrene for at det løser seg. :nailbiting:

Vis vedlegget 398432

Jeg hadde også veldig kort lutealfase forrige syklus. Bare 6 dager! Foreløpig nå er jeg på DPO 11. Venter på 3. mens etter forrige fødsel, ammer også dag og natt. Tror kroppen bare brukte litt tid på å nullstille seg etter forrige graviditet.

Jeg hadde også veldig kort lutealfase forrige syklus. Bare 6 dager! Foreløpig nå er jeg på DPO 11. Venter på 3. mens etter forrige fødsel, ammer også dag og natt. Tror kroppen bare brukte litt tid på å nullstille seg etter forrige graviditet.
Litt "godt" å høre det kan være det som er grunnen da. :smiley-angelic001 Satser på at nattamming blir litt bedre fremover, når fast føde blir mer stabilt og øker litt i mengde. Tredje mens her også, men trodde ting skulle stabilisere seg raskere. Får bare smøre meg litt med tålmodighet da. :laughing002 Er ikke god på det kjenner jeg.

Litt "godt" å høre det kan være det som er grunnen da. :smiley-angelic001 Satser på at nattamming blir litt bedre fremover, når fast føde blir mer stabilt og øker litt i mengde. Tredje mens her også, men trodde ting skulle stabilisere seg raskere. Får bare smøre meg litt med tålmodighet da. :laughing002 Er ikke god på det kjenner jeg.

Ser den. Forrige syklus var jeg vill Og gal når lutealfasen var så kort. Var sikker på at det var noe galt med meg! Googlet meg nesten ihjel, og begynte å tro jeg var kommet i tidlig overgangsalder bla. XD Huff. Har konkludert med at det bare er ammingen som klusser med systemet:-)

Back
Topp