Vi som temper

Vårt første barn ble unnfanget etter en runde i dusjen, så her er det håp!! ;)

TR kom for fullt her i morges, men rakk selvfølgelig å kaste bort en test først [emoji14] Jaja, tr og syk på samme dag, hurra......
Haha, det ble vår første også! [emoji23] Håper det gjør susen denne gangen og.

Blæ til tr. Neste gang!!

Lover godt for dusjsexen, altså. :D Husker ikke hva vi gjorde akkurat ved el da jeg ble gravid, men husker vi var mye i dusjen den pp, og at jeg ga blanke i å ligge med rumpa høyt :)

Her går tempen heldigvis litt oppover.
Skjermbilde 2017-01-11 kl. 12.46.52.png

Øøh. Hjelp?

Jeg har vanligvis basaltemp på ca 36,3-36,5.
Nå har basaltempen vært 37,0-37,2 siden EL.

Er 4 DPO, 9 dager til IKM.

Er jeg syk kanskje? :hungover:

Jeg har ikke kurve :s
Forsto meg ikke på appen, hehe.
Jeg vet ikke helt om jeg forsto spørsmålet ditt, men det du sier er din normale temperatur, er det før eller etter EL? For tempen stiger jo etter EL, det er helt som det skal være. Tempen kan også variere fra syklus til syklus, så det som er normal temp ETTER el i én syklus, kan plutselig være normal temp FØR el en annen gang. Jeg ligger f.eks. generelt mye høyere før EL nå enn jeg gjorde da vi prøvde i 2013/14.

Sånne ting som søvnlengde og -kvalitet, måletidspunkt, sykdom osv kan også gi store utslag. Måler du oralt, vaginalt eller rektalt forresten?

Og hvordan i all verden blir du klok på målingene dine, hvis du ikke plotter dem inn noe sted så du får en kurve ...? [emoji50]

Jeg har ikke kurve :s
Forsto meg ikke på appen, hehe.

Prøvde du Fertility Friend? Synes selv den er veldig grei å bruke, eneste gjør er å plotte inn tempen min hver morgen, også gjør appen alt annet for meg :)

Jeg har veldig varierende temp fra syklus til syklus, denne pp har jeg f eks har veldig mye lavere temp enn tidligere. Fikk allikevel beskjed av appen om at jeg har hatt eggløsning :)

Jeg vet ikke helt om jeg forsto spørsmålet ditt, men det du sier er din normale temperatur, er det før eller etter EL? For tempen stiger jo etter EL, det er helt som det skal være. Tempen kan også variere fra syklus til syklus, så det som er normal temp ETTER el i én syklus, kan plutselig være normal temp FØR el en annen gang. Jeg ligger f.eks. generelt mye høyere før EL nå enn jeg gjorde da vi prøvde i 2013/14.

Sånne ting som søvnlengde og -kvalitet, måletidspunkt, sykdom osv kan også gi store utslag. Måler du oralt, vaginalt eller rektalt forresten?

Og hvordan i all verden blir du klok på målingene dine, hvis du ikke plotter dem inn noe sted så du får en kurve ...?
emoji50.png

Altså, jeg kan veldig lite om temping. Hehe. Men jeg vet fra tidligere at min normale basaltemp er maks 36,5.

Startet temping dagen før EL (EL 07.01). Vet det var sent, men ja.
Bruker pannetermometer med infrarød stråle. Rektalt er vel best, men det takler jeg ikke.

Prøvde å lage kurve nå.

http://tinypic.com/r/24msyrk/9

Altså, jeg kan veldig lite om temping. Hehe. Men jeg vet fra tidligere at min normale basaltemp er maks 36,5.

Startet temping dagen før EL (EL 07.01). Vet det var sent, men ja.
Bruker pannetermometer med infrarød stråle. Rektalt er vel best, men det takler jeg ikke.

Prøvde å lage kurve nå.

http://tinypic.com/r/24msyrk/9
Ok, da vil jeg for det første anbefale deg å kjøpe et skikkelig basaltermometer og måle vaginalt, eller i det minste oralt (hvis du ikke pleier å sove med åpen munn). For det andre må du tempe gjennom hele syklusen for at det skal være mulig å tolke målingene på noen som helst måte, og ofte må det flere sykluser til før du blir kjent med mønsteret ditt. Fertility friend er den overlegent beste appen for temping, jeg skjønner at den kan virke litt overveldende med en gang, men den er enkel å bruke, og du trenger ikke gjøre noe mer enn å legge inn tempen hver dag, alle de andre tingene trenger du ikke å bry deg om hvis du ikke vil (utflod osv). :) Det er også masse info og tutorials i appen (dette har du tilgang til i gratisversjonen også).

Tusen takk for svar!
Jeg skal få kjøpt et rektalt termometer, og fortsette med det. Det er jo bare en liten spiss som skal inn, hehe..

Skal jeg slette målingene jeg har til nå, også starte på nytt CD1?

Tusen takk for svar!
Jeg skal få kjøpt et rektalt termometer, og fortsette med det. Det er jo bare en liten spiss som skal inn, hehe..

Skal jeg slette målingene jeg har til nå, også starte på nytt CD1?
[emoji106]Neida, bare mål i vei, men du får nok ikke noen vettug kurve før neste syklus!
Husk at du også må måle til samme tidspunkt hver dag, helst etter minimum tre timer sammenhengende søvn, og før du går ut sengen. Jeg temper vaginalt (synes det er mindre «grisete» enn rektalt). Har på alarm på pulsklokka (kun vibrering, ikke lyd) litt før jeg vanligvis våkner, da jeg ofte sover urolig den siste tiden, så jeg må tempe før det.Termometeret har jeg under overmadrassen så jeg slipper å lete etter det. Nå som det er kaldt på soverommet varmer jeg termometeret litt i armhulen før jeg måler. Siden termometeret lagrer siste måling legger jeg meg bare til å sove igjen, og sjekker ikke termometeret før jeg står opp, og legger inn i FF da. :)

[emoji106]Neida, bare mål i vei, men du får nok ikke noen vettug kurve før neste syklus!
Husk at du også må måle til samme tidspunkt hver dag, helst etter minimum tre timer sammenhengende søvn, og før du går ut sengen. Jeg temper vaginalt (synes det er mindre «grisete» enn rektalt). Har på alarm på pulsklokka (kun vibrering, ikke lyd) litt før jeg vanligvis våkner, da jeg ofte sover urolig den siste tiden, så jeg må tempe før det.Termometeret har jeg under overmadrassen så jeg slipper å lete etter det. Nå som det er kaldt på soverommet varmer jeg termometeret litt i armhulen før jeg måler. Siden termometeret lagrer siste måling legger jeg meg bare til å sove igjen, og sjekker ikke termometeret før jeg står opp, og legger inn i FF da. :)

Jeg måler når jeg står opp, mellom kl 8 og 9. Da har jeg sovet siden ca kl 24.
Lurt å legge det under overmadrassen, det kan jeg gjøre! :)

Herreguuud, fortsatt negativ EL-test! [emoji13] Men dagens var i hvert fall ganske nær positiv, så nå håper jeg virkelig den blir positiv i morgen, og så får det bli en ny runde med aksjer.

3659287368a2486957cc25bb3397672c.jpg

Back
Topp