Vi som temper

FF: 22/4
Premom: 25/4
Jeg tenker at det er på torsdag 29/4 alså i overmorgen, for det ville det vært hvis jeg hadde 28 dagers syklus som jeg pleide før jeg fikk barn.

makesure sine vanlige tester er ganske greie med at hvis de er blenda så er det ikke noe.
Har ikke fått antydning til strek før på de.

Og så er denne syklusens temp ganske annerledes enn de to før denne:
Vis vedlegget 355187

hvis jeg ser kun på sykluslengde, blir ikm i løpet av de neste dagene tror jeg
Vis vedlegget 355188
Lengden mellom TR og el kan variere, men lengden fra EL til IKM er ganske lik hver gang. Så det er lengden på lutealfasen som avgjør når IKM er:) Det et derfor jeg tenkte at el kan ha vært senere, og at du dermed er kortere i dpo-land enn du tror:)

De foregående syklusene har lutealfasen din vært 10 og 11 dager, og hvis jeg kun ser på tempen din, synes jeg det ser ut som el var CD19 og at du derfor er 8dpo i dag (siden det var to dager uten temping rett før kan det ha vært et par daget før evt). I så fall er ikm om 2-3 dager og håpet om spire er der absolutt fortsatt:joyful: Jeg har iaf ikke blitt ‘utlært’ på egen kropp selv etter så mange svangerskap, og har blitt ‘lurt’ til å tro el har vært før/senere, selv med elsmerter, utflod etc:rolleyes: Mnden det klaffet hadde jeg feks ikke spor av synlig elslim, men de foregående mnd hadde jeg det flere dager før el hver gang, så var sikker på at det ikke klaffet, men er 11+2 i dag, så det gjorde visst det:hilarious: Har forresten fått skyggstrek på Makesure og babyplan uten å ha vært gravid (flere her ikke som sa gratulerer), så det kan jo dessverre skje;) Blir uansett spennende de neste dagene for deg! Håper jeg ser bilde av knallpositiv test de neste dagene:Heartred Håper veldig for deg:talk017

Lengden mellom TR og el kan variere, men lengden fra EL til IKM er ganske lik hver gang. Så det er lengden på lutealfasen som avgjør når IKM er:) Det et derfor jeg tenkte at el kan ha vært senere, og at du dermed er kortere i dpo-land enn du tror:)

De foregående syklusene har lutealfasen din vært 10 og 11 dager, og hvis jeg kun ser på tempen din, synes jeg det ser ut som el var CD19 og at du derfor er 8dpo i dag (siden det var to dager uten temping rett før kan det ha vært et par daget før evt). I så fall er ikm om 2-3 dager og håpet om spire er der absolutt fortsatt:joyful: Jeg har iaf ikke blitt ‘utlært’ på egen kropp selv etter så mange svangerskap, og har blitt ‘lurt’ til å tro el har vært før/senere, selv med elsmerter, utflod etc:rolleyes: Mnden det klaffet hadde jeg feks ikke spor av synlig elslim, men de foregående mnd hadde jeg det flere dager før el hver gang, så var sikker på at det ikke klaffet, men er 11+2 i dag, så det gjorde visst det:hilarious: Har forresten fått skyggstrek på Makesure og babyplan uten å ha vært gravid (flere her ikke som sa gratulerer), så det kan jo dessverre skje;) Blir uansett spennende de neste dagene for deg! Håper jeg ser bilde av knallpositiv test de neste dagene:Heartred Håper veldig for deg:talk017

både lutealfase og el har vært forskjellig hver syklus til nå. Tror ikke kroppen har funnet helt rytmen ennå. FF er ikke enig med meg alltid når el har vært.
Jeg tror ikke at jeg har hatt eggløsning senere fordi kroppen blir så rolig etterpå. Det er ganske stor forskjell.
Takk for heiing :)

Hva tenker dere om når el har vært? Stolte først på det appen her foreslo, men så hoppet jo tempen opp igjen i går, så da ble jeg litt usikker. Da har vi isåfall bomma... men cd 19 passer med el slim og el test, ble bare litt usikker med det temphoppet som kom nå. Hadde også en del murringer dagen før hoppet så tenk hvis det var el... håper noen her kan gjøre meg litt klokere.

Vedlegg

• E0CCA3CB-D72E-4358-8464-F7ABB32338EF.png
    E0CCA3CB-D72E-4358-8464-F7ABB32338EF.png
    338,4 KB · Visninger: 81
Hva tenker dere om når el har vært? Stolte først på det appen her foreslo, men så hoppet jo tempen opp igjen i går, så da ble jeg litt usikker. Da har vi isåfall bomma... men cd 19 passer med el slim og el test, ble bare litt usikker med det temphoppet som kom nå. Hadde også en del murringer dagen før hoppet så tenk hvis det var el... håper noen her kan gjøre meg litt klokere.
Om du temper til samme tid hver dag vil det bli mer nøyaktig :)

Den tempdippen kan like gjerne være en festedipp, tenker jeg :)
Håper for deg :)

DC3FD4C0-1945-4E74-A44E-D0FB0BB5DED1.jpeg

Min graf er fortsatt ikke til å bli klok på.
El-tester har vært negative siden cd 22,så har mest sannsynlig ikke skjedd etter det. Jeg tror ikke jeg kan ha hatt el enda. Pleier aldri oppleve så lange sykluser. Det lengste er typ 34 dager etter jeg kom i rute etter graviditet. Nå blir den jo myyye lengre hvis jeg ikke har hatt el enda.

Jeg hadde en superstressende uke akkurat når jeg ventet el originalt. Og jeg vet det kan påvirke ting,men kan det gjør at el droppes totalt? Kan forstå hvis den bare forskyves noen dager liksom,men ikke som dette.

Noen snille damer som kunne hjulpet meg å tolket dette her? Prøvde å tempe litt sist PP men så glemte jeg det noen dager og det ble bare tull.. denne perioden har jeg tempet vaginalt, men har dessverre ikke tempet samme tidspunkt da jeg ikke gjorde god nok research før jeg begynte:shy: er grafen min bare tull da jeg ikke har tatt tempen samme tidspunkt hver dag? Merker at til tidligere jeg har tatt tempen, til lavere er den. Hvordan ser grafen ut i forhold til eggløsningstestene? Håper noen kan hjelpe meg her:love7

Vedlegg

• 75A9E9BB-F30E-40DD-A80B-F11A909BCCD8.jpeg
    75A9E9BB-F30E-40DD-A80B-F11A909BCCD8.jpeg
    229,1 KB · Visninger: 63
  • 33AAA8EE-B2A6-41D1-806C-1F7C5DCAE844.jpeg
    33AAA8EE-B2A6-41D1-806C-1F7C5DCAE844.jpeg
    396,9 KB · Visninger: 76
Noen snille damer som kunne hjulpet meg å tolket dette her? Prøvde å tempe litt sist PP men så glemte jeg det noen dager og det ble bare tull.. denne perioden har jeg tempet vaginalt, men har dessverre ikke tempet samme tidspunkt da jeg ikke gjorde god nok research før jeg begynte:shy: er grafen min bare tull da jeg ikke har tatt tempen samme tidspunkt hver dag? Merker at til tidligere jeg har tatt tempen, til lavere er den. Hvordan ser grafen ut i forhold til eggløsningstestene? Håper noen kan hjelpe meg her:love7

ser du har hatt to pos el nå de siste to dagene, ofte kommer el en dag eller to etter siste pos el test. Men det er jo også et lite temphopp fra cd 22 så kan jo være der? Men da er det litt rart at el test ble positiv etterpå. Du får se an tempen de neste dagene. Håper noen andre kommer med bedre svar

Ja, jeg vet. Får det bare ikke helt til i hverdagen.. 2 åring som våkner til forskjellig tid:sleep011
Du kan google basal temp adjuster og justere tempen til rett temp :)

Blææ, spent på temp i morgen tidlig. Håper den stiger for å indikere at el har funnet sted:nailbiting::nailbiting:

Wow, takk til deg som skrev at man kunne justere tempen!!:notworthy Her er mitt før med temp fra både 06.00 til 10.40. Og etter når jeg fikk justert den.

Vedlegg

• 6ABFA276-C183-4D32-A7E9-F6FD822A7459.jpeg
    6ABFA276-C183-4D32-A7E9-F6FD822A7459.jpeg
    229,1 KB · Visninger: 75
  • 744FD54E-1C8B-4D18-A338-F6FDA7C2B22E.jpeg
    744FD54E-1C8B-4D18-A338-F6FDA7C2B22E.jpeg
    173,7 KB · Visninger: 71
Wow, takk til deg som skrev at man kunne justere tempen!!:notworthy Her er mitt før med temp fra både 06.00 til 10.40. Og etter når jeg fikk justert den.
Se der ja :) litt jevnere nå. Og kan se ut som EL var på cd 23?

Fortsatt håp for at egger slipper å tempen stiger? Når pleier det egentlig å skje etter positiv test? 24-48 timer etter første eller siste positive eltest?
Dere med symptomer på el, som ømme bryst osv. har dere de etter EL også eller bare fram til?

Vedlegg

• AD9E8BDF-8113-49FA-8140-E6634103582F.png
    AD9E8BDF-8113-49FA-8140-E6634103582F.png
    444,5 KB · Visninger: 67
Fortsatt håp for at egger slipper å tempen stiger? Når pleier det egentlig å skje etter positiv test? 24-48 timer etter første eller siste positive eltest?
Dere med symptomer på el, som ømme bryst osv. har dere de etter EL også eller bare fram til?

Man regner etter første positive test har jeg lest. Eggløsning skjer vel normalt sett 24-36 timer etter den, men kan jo være tidligere eller senere også. Samtidig er det normalt at stigningen kan skje hele 3 dager etter eggløsning. Så håper og tror at du snart vil få en stigning!;)

Man regner etter første positive test har jeg lest. Eggløsning skjer vel normalt sett 24-36 timer etter den, men kan jo være tidligere eller senere også. Samtidig er det normalt at stigningen kan skje hele 3 dager etter eggløsning. Så håper og tror at du snart vil få en stigning!;)
Okei! Da håper jeg på stigning! Kroppen min er kjent for å ikke alltid får EL på første forsøk:wtf: Eller det er vel ca 50/50 hver mnd:p Så krysser fingrene for denne perioden. Men da bør jeg tvinge mannen med på mer sengekos i kveld da:hilarious: Huff, heftig med 4-5 ganger på rad når det er arrangert:angelic:

Back
Topp